مهران محمدی امین

وب‌سایت‌های معتبر حوزه‌ی فناوری بعد از انجام بررسی‌های اولیه روی گوشی‌های سری آیفون ۱۴ نظر خود را در رابطه با این گوشی‌ها اعلام کرده‌اند

1401\06\23 23:21:24


وب‌سایت‌های معتبر فناوری درباره سری آیفون ۱۴ چه می‌گویند؟

وب‌سایت‌های معتبر حوزه‌ی فناوری بعد از انجام بررسی‌های اولیه روی گوشی‌های سری آیفون ۱۴ نظر خود را در رابطه با این گوشی‌ها اعلام کرده‌اند

وب‌سایت‌های معتبر حوزه‌ی فناوری بعد از انجام بررسی‌های اولیه روی گوشی‌های سری آیفون ۱۴ نظر خود را در رابطه با این گوشی‌ها اعلام کرده‌اند.

اپل در تاریخ ۹ سپتامبر امسال (۵ روز پیش) از گوشی‌های سری آیفون ۱۴ رونمایی کرد.

این گوشی‌ها قرار است در چهار مدل شامل استاندارد، پلاس، پرو و پرو مکس راهی بازار شوند که این اتفاق تا دو روز دیگر رخ خواهد داد. البته وب‌سایت‌هایی که در زمینه‌ی فناوری مشغول به فعالیت هستند معمولا خیلی زودتر از افراد معمولی یا در واقع بلافاصله بعد از رونمایی محصولات می‌توانند آن‌ها را بررسی کنند.

سری آیفون ۱۴ هم بعد از رونمایی رسمی در اختیار این وب‌سایت‌ها قرار گرفته تا آن‌ها فرصتی داشته باشند تا نمایندگان جدید اپل را مورد بررسی قرار دهند. مطابق انتظار، بسیاری از این وب‌سایت‌ها تحت تأثیر مدل پرو و پرو مکس قرار گرفته‌اند چرا که این دو گوشی بیشترین و جذاب‌ترین تغییرات را در مقایسه با قبل داشته‌اند.

دو مدل دیگر علی‌رغم تغییر نام، خیلی چیز به خصوصی برای عرضه ندارند جز اینکه مدل پلاس نمایشگر ۶٫۷ اینچی دارد.

  • کدام شایعات آیفون ۱۴ به واقعیت تبدیل نشدند؟

نظر وب‌سایت‌های مختلف درباره‌ی سری آیفون ۱۴

آیفون 14

CNET آیفون ۱۴ را یک دستگاه آشنا خطاب کرده که اپل در ساخت آن خیلی به خود سختی نداده است. یک ارتقای کاملا جزئی در مقایسه با نسل قبل که در تاریخ اپل تقریبا بی‌سابقه بوده است.

این وب‌سایت قابلیت جزیره‌ی پویا در دو مدل پرو و پرو مکس را جز قابلیت‌های مورد علاقه‌ی خود دانسته ولی از نمایشگر همیشه روشن انتقاد کرده چرا که اعتقاد دارد این صفحه بسیار شلوغ است و بهتر بود اطلاعات کمتری نظیر فقط تاریخ و ساعت در آن به نمایش در می‌آمد.

این وب‌سایت همچنین ارتقای دوربین در مدل پرو را قابل توجه دانسته و گفته که در شرایط نوری نامساعد، واقعا عملکرد آن‌ها در مقایسه با قبل بهتر شده است.

Wired گفته اپل از یک سری از ارتقاها را در دو مدل پرو و پرو مکس اغراق‌آمیز صحبت کرده است. بعد از ثبت حدودا ۲۵۰ تصویر و مقایسه‌ی آن‌ها با آیفون ۱۳ پرو، تفاوت خاصی در بیشتر حالت‌ها دیده نشده و این یعنی عملکرد دوربین این سری علی‌رغم بیشتر شدن مگاپیکسل، خیلی تأثیری روی کیفیت آن نگذاشته است.

جزیره‌ی پویا و نمایشگری با بیشینه‌ی روشنایی خیره‌کننده از جمله قابلیت‌هایی هستند که وب‌سایت یادشده را به وجد آورده‌اند.

البته Wired می‌گوید iOS 16 در واقع نقطه عطف کار اپل به حساب می‌آید و کاربران حتی بدون نیاز به خرید گوشی جدید و با دریافت این آپدیت می‌توانند به اندازه‌ی کافی از کار با گوشی خود لذت ببرند.

The Verge آیفون ۱۴ را «آیفون ۱۳S» خطاب کرده چرا که معتقد است فقط دوربین آن‌ها اندکی ارتقا پیدا کرده و امنیت آن‌ها به لطف قابلیت اتصال به ماهواره بهتر شده است. در غیر این صورت چیز خاصی برای ارائه وجود ندارد. به نظر این وب‌سایت، آیفون ۱۴ شاید خوب باشد اما بهتر است کاربران آیفون ۱۳ را به‌جای آن خریداری کنند که حداقل در تخفیف قرار دارد.

آیفون 14

از قابلیت اتصال به ماهواره به عنوان یک قابلیت امنیتی خوب یاد شده اما نه لزوما دلیلی برای ارتقا

/*/
  • نمایشگر همیشه روشن آیفون ۱۴ پرو با کمک اپل واچ خاموش می‌شود

این وب‌سایت اما آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس را گزینه‌های بهتری دانسته و معتقد است جزیره‌ی پویا می‌تواند برای کاربران بسیار جذاب باشد، به خصوص اینکه توسعه‌دهندگان شخص ثالث می‌توانند از این قابلیت آیفون‌ها به بهترین شکل ممکن در جذاب‌تر کردن کار با اپ‌های خود استفاده کنند.

The Verge ارتقای دوربین را خیلی چشمگیر ندانسته اما می‌گوید این ارتقا وجود دارد.

این وب‌سایت از نقطه ضعف دوربین این گوشی‌ها هم به تلاش شدید آن‌ها در حذف نویز اشاره کرده که باعث شده جزئیات هم در بخش‌هایی از تصویر از بین برود در حالی که رقبای اندرویدی این جزئیات را حفظ می‌کنند.

MKBHD می‌گوید پنل پشتی آیفون ۱۴ پرو آنقدر تغییری نداشته که کسی متوجه تفاوت آن با نسل قبل شود. اما نمایشگر آن به شکل خیره‌کننده‌ای روشن است که این موضوع وقتی گوشی را زیر نور مستقیم خورشید نگه می‌دارید خود را کاملا نشان می‌دهد. سایر قابلیت‌ها نظیر کاهش حواشی نمایشگر و چگالی پیکسلی بیشتر خیلی تأثیر خاصی روی تجربه‌ی کاربری نمی‌گذارند.

نمایشگر همیشه روشن از دید MKBHD عالی است اما هنوز جا برای شخصی‌سازی بیشتر دارد.

این تولیدکننده‌ی محتوای یوتیوب معتقد است دوربین‌ها از جمله بخش‌هایی هستند که باعث شده این سری در میان رقبا بدرخشند و حتی آن‌ها را بهترین گوشی سال ۲۰۲۲ از این حیث خطاب کرده است.

Engadget می‌گوید آیفون ۱۴ هم تکراری است و هم نه چندان خوب. از دید این شرکت بسیاری از افراد می‌توانند قید خرید این گوشی را بزنند اما دارندندگان گوشی‌های آیفون ۱۱ یا قبل از آن اگر بخواهد این گوشی را تهیه کنند طبیعتا پیشرفت را حس خواهند کرد.

برای مدل‌های پرو، Engadget همان چیزی را نقطه عطف ماجرا دانسته که وب‌سایت‌های دیگر به آن اشاره کرده‌اند یعنی نمایشگر همیشه روشن و جزیره‌ی پویا. اما معتقد است پیشرفت دوربین آنقدرها زیاد و چشمگیر نبوده است.

TechCrunch به طور کلی سری آیفون ۱۴ را گوشی‌های خوبی دانسته و معتقد است این محصولات با تکیه بر توان پردازشی زیاد و کیفیت بالای دوربین خود می‌تواند در بازار خوش بدرخشند.

این وب‌سایت می‌گوید اگرچه سخت است به کاربران توصیه کنیم هر سال گوشی جدیدی بخرند اما اگر چندین سال برای یک گوشی اپل منتظر مانده‌اند، سری آیفون ۱۴ همان محصولاتی هستند که به دنبالش بوده‌اند.

نظر شما در رابطه با گوشی‌های سری آیفون ۱۴ چیست؟

  • بازی‌های مبتنی بر جزیره پویا مدل‌های پرو آیفون ۱۴ در راه هستند

منبع: Apple Insider

/*/ . .


بازنشر از : digimag