مهران محمدی امین

ورایزن با همکاری ریزر و کوالکام قصد دارد تا در رویداد آینده RazerCon از اولین کنسول دستی 5G جهان رونمایی کند.

1401\07\07 14:37:11


ورایزن از اولین کنسول دستی اندرویدی 5G جهان رونمایی می‌کند [تماشا کنید]

ورایزن با همکاری ریزر و کوالکام قصد دارد تا در رویداد آینده RazerCon از اولین کنسول دستی 5G جهان رونمایی کند.

ورایزن (Verizon) در کنگره جهانی موبایل لاس وگاس اعلام کرد که با کوالکام و ریزر، برای ساخت اولین دستگاه بازی دستی 5G جهان همکاری کرده است.

کنسول دستی جدید از پلتفرم بازی Snapdragon G3X Gen 1 شرکت کوالکام بهره خواهد برد و برای تجربه بازی‌هایی که به سخت‌افزار قوی نیاز دارند طراحی شده است.

شاید مهمتر نکته‌ای که درباره این دستگاه بازی وجود دارد، این است که می‌توانید بازی‌های مورد علاقه خود را روی آن ذخیره کنید و مانند سایر دستگاه‌هایی که به تازگی معرفی شده‌اند از جمله کنسول دستی Logitech G Cloud فقط برای استریم بازی‌ها ساخته نشده است. این دستگاه که Razer Edge 5G نامیده می‌شود، به بازیکنان اجازه می‌دهد تا بازی‌ها را به صورت محلی دانلود کنند، آن‌ها را از کنسول خود روی استریم کنند و از طریق فضای ابری به آن‌ها دسترسی داشته باشند.

اولین کنسول دستی 5G جهان

ظاهرا این دستگاه از شبکه Wi-Fi پشتیبانی نمی‌کند، اما اگر این دستگاه بازی دستی 5G فاقد این قابلیت مهم باشد، ممکن است در هنگام عرضه با استقبال ضعیفی روبرو شود. همچنین همانطور که توسط Verizon گفته شده، این دستگاه از سیستم عامل اندروید پشتیبانی می‌کند که البته به نسخه آن هیچ اشاره‌ای نشده است.

جزئیات بیشتری درباره این دستگاه توسط ورایزن فاش نشده، اما این اپراتور توضیح داده که دستگاه بازی دستی 5G آن که با همکاری Razer و Qualcomm ساخته شده است، به‌طور رسمی در جریان رویداد RazerCon که 15 اکتبر (23 مهر) برگزار می‌شود، معرفی خواهد شد.

بنابراین هنوز چند هفته تا معرفی رسمی آن باقی مانده است.

در چند وقت گذشته، کنسول‌های دستی بسیار زیادی معرفی شدند. علاوه بر دستگاه لاجیتک که به آن اشاره کردیم، شرکت ولو (Valve) خالق استور بازی استیم (Steam) نیز به‌تازگی از کنسول دستی با نام Steam Deck رونمایی کرده بود که با استقبال بسیار خوبی مواجه شده بود.

. .


بازنشر از : دیجیاتو