مهران محمدی امین

زومیت/ بررسی‌ها نشان می‌دهد تمام اعضای تیم واقعیت مجازی و واقعیت ترکیبی و هولولنز مایکروسافت در تعدیل نیروی اخیر این شرکت اخراج شده‌اند.  مقیاس تعدیل نیروی مای

1401\11\01 21:12:06


پایان رؤیاپردازی مایکروسافت در حوزه متاورس با اخراج اعضای تیم هولولنز و واقعیت ترکیبی

زومیت/ بررسی‌ها نشان می‌دهد تمام اعضای تیم واقعیت مجازی و واقعیت ترکیبی و هولولنز مایکروسافت در تعدیل نیروی اخیر این شرکت اخراج شده‌اند.  مقیاس تعدیل نیروی مایکروسافت در شبکه‌های اجتماعی در کانون توجه قرار گرفته است و از قرار معلوم، ردموندی‌ها در حال اِعمال تغییراتی اساسی در ساختار شرکت هستند.

زومیت/ بررسی‌ها نشان می‌دهد تمام اعضای تیم واقعیت مجازی و واقعیت ترکیبی و هولولنز مایکروسافت در تعدیل نیروی اخیر این شرکت اخراج شده‌اند. مقیاس تعدیل نیروی مایکروسافت در شبکه‌های اجتماعی در کانون توجه قرار گرفته است و از قرار معلوم، ردموندی‌ها در حال اِعمال تغییراتی اساسی در ساختار شرکت هستند.

در روزهای اخیر، مایکروسافت گفت همچون آمازون و گوگل و چند شرکت دیگر صنعت فناوری، بخشی از نیروهایش را اخراج می‌کند. تعدیل نیروی مایکروسافت حدوداً ۵ درصد از کل کارکنان این شرکت را در‌بر می‌گیرد.تعداد نیروهای مایکروسافت در دوران کرونا رشد چشمگیری تجربه کرده بود. با پایان همه‌گیری و بازگشت کارمندان به محیط کار و افزایش تورم و اختلال در بازار انرژی به‌دلیل جنگ بین روسیه و اوکراین، شرکت‌های بزرگ صنعت فناوری در حال اِعمال تغییرات هستند تا سهام‌داران را خوشحال نگه دارند و از دوران سخت اقتصادی عبور کنند.به‌نوشته‌ی ویندوز سنترال، تعدیل نیروی مایکروسافت روی تعدادی از برنامه‌های آینده‌ی این شرکت تأثیر می‌گذارد.

با وجود خرید شرکت AltSpaceVR در سال ۲۰۱۷، ظاهراً مایکروسافت تمام اعضای تیم واقعیت مجازی را اخراج کرده است. بدین‌ترتیب، پروژه‌های مرتبط‌ به AltSpaceVR در ماه‌های آینده تعطیل می‌شوند و عملاً رؤیاپردازی مایکروسافت در حوزه‌ی متاورس به‌پایان می‌رسد.ظاهراً Microsoft Mesh قرار است جایگزین AltSpaceVR شود؛ با‌این‌حال، مشخص نیست که مایکروسافت چه برنامه‌هایی برای حضور مجدد در متاورس دارد. ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، در رویدادهای اخیر بارهاوبارها درباره‌ی متاورس صحبت کرده است.مایکروسافت افزون‌بر تعطیلی AltSpaceVR، تمام اعضای تیم فریم‌ورک MRTK را نیز اخراج کرده است.

MRTK (مجموعه‌ابزار واقعیت ترکیبی) فریم‌ورک چندپلتفرمه‌ی مایکروسافت برای ایجاد فضاهای واقعیت مجازی است. MRTK با هدف ترکیب با Unity VR توسعه داده شد و با هدست‌های متا سازگاری دارد. این فریم‌ورک روی هدست‌های هولولنز متمرکز است.در سال‌های اخیر، مایکروسافت توجه زیادی به پروژه‌ی هولولنز نشان نداده است و با جدایی الکس کیپ‌من، رئیس واحد هولولنز، در سال ۲۰۲۲، اکنون آینده‌ی مبهمی در انتظار هدست‌های مایکروسافت است.

مایکروسافت به‌دنبال امضا قراردادی ۴۰۰ میلیون دلاری با ارتش آمریکا بود؛ اما کنگره‌ مجوز این قرارداد را صادر نکرد.تعطیلی کامل واحد MRTK احتمالاً بدین‌معنی است که مایکروسافت حداقل فعلاً هیچ آینده‌ای در حوزه‌ی واقعیت مجازی نمی‌بیند. بسیاری از تحلیلگران معتقدند که متاورس آینده‌ی اینترنت است و در سال‌های نه‌چندان دور، همه‌ی مردم از آن استفاده خواهند کرد. ناگفته نماند حتی متا، اصلی‌ترین بازیگر متاورس، نیز با اخراج ۱۱٬۰۰۰ نفر از نیروهایش در سال ۲۰۲۲، تا حدی از برنامه‌های اولیه عقب‌نشینی کرده است..

.


بازنشر از : آخرین خبر