مهران محمدی امین

ماموریت آرتمیس 1 بخاطر نشتی یکی از موتورهای راکت SLS لغو شد.

1401\06\07 20:04:16


پرتاب ماموریت آرتمیس 1 ناسا بخاطر مشکل نشتی یکی از موتورها لغو شد

ماموریت آرتمیس 1 بخاطر نشتی یکی از موتورهای راکت SLS لغو شد.

ماموریت آرتمیس۱، نخستین مرحله از برنامه‌ی آرتمیس با هدف ارسال انسان به ماه قرار بود امروز و در بازه‌ی بین ساعت ۱۷ تا ۱۹ بعد از ظهر به سمت ماه پرتاب شود.

اما به دلیل مشکل بوجود آمده در موتور شماره ۳ راکت SLS هنگام سوخت‌رسانی، پس از دقایقی وقفه بالاخره اعلام شد که پرتاب آرتمیس۱ امروز اتفاق نخواهد افتاد.

حدود ۴۰ دقیقه تا آغاز پرتاب ماموریت آرتمیس۱، اعلام شد که در سوخت‌رسانی به موتور شماره‌ی ۳ در کف استیج اول راکت SLS مشکلی به وجود آمده و دمای آن به میزان لازم برای پرتاب نرسیده است. پس از اعلام این موضوع عملیات بازگرداندن سوخت از این راکت آغاز شد و مهندسان شروع به عیب‌یابی این مشکل کردند.

همچنین طبق اعلام این سازمان، تَرکی بر روی یکی از اتصال‌های داخلی استیج بالایی راکت تشخیص داده شده بود. البته طبق بررسی‌های مهندسان پرتاب این مشکلی نبود که بخواهد باعث متوقف شدن ماموریت شود.

با اعلام لغو پرتاب آرتمیس۱ برای امروز، لحظاتی پیش لاوری لشین، مدیر آزمایشگاه پیشران جت ناسا در توییتی نوشت:« مهم‌تر از سریع رسیدن، سالم رسیدن است.

خوشحالم که تیم آرتمیس درحال جست‌وجوی دقیق علل مشکل پیش آمده است. ما به ماه خواهیم رسید و متوقف نخواهیم شد.»

پنجره‌ی پرتاب بعدی به سمت ماه روز جمعه، یازدهم شهریور ماه باز خواهد شد. اگر مهندسان ماموریت بتوانند تا آن زمان مشکل بوجود آمده را شناسایی و رفع کنند، آرتمیس۱ پنج روز دیگر می‌تواند به سمت ماه پرتاب شود.

.

.


بازنشر از : دیجیاتو