مهران محمدی امین

زومیت/ سرویس سلامت ملی بریتانیا در پروژه‌ای تحقیقاتی پرستاران را به عینک هوشمند مجهز می‌کند. این اولین باری نیست که بریتانیا در صنعت پزشکی به گجت‌های هوشمند متکی م

1401\05\29 23:10:07


پرستاران بریتانیایی به عینک هوشمند مجهز می‌شوند

زومیت/ سرویس سلامت ملی بریتانیا در پروژه‌ای تحقیقاتی پرستاران را به عینک هوشمند مجهز می‌کند. این اولین باری نیست که بریتانیا در صنعت پزشکی به گجت‌های هوشمند متکی می‌شود.

زومیت/ سرویس سلامت ملی بریتانیا در پروژه‌ای تحقیقاتی پرستاران را به عینک هوشمند مجهز می‌کند.

این اولین باری نیست که بریتانیا در صنعت پزشکی به گجت‌های هوشمند متکی می‌شود. براساس گزارش بلومبرگ، پرستاران در بخش‌هایی از انگلستان قرار است در قالب پروژه‌ای آزمایشی به هنگام مراجعه به خانه‌ی افراد بیمار از عینک هوشمند مخصوص استفاده کنند. این جدیدترین ابتکار سرویس سلامت ملی بریتانیا برای بهبود خدماتی است که به مردم ارائه می‌دهد.استفاده‌ی پرستاران از عینک هوشمند وابسته به رضایت مستقیم بیمار است. این عینک‌های هوشمند که در واقع هدست واقعیت مجازی محسوب می‌شوند به پرستاران برای رونویسی سوابق پزشکی و انجام راحت‌تر کارهای اداری کمک می‌کنند.

ازطریق این عینک‌های هوشمند ویدئو به‌صورت زنده برای پزشکانی که در بیمارستان حضور دارند ارسال می‌شود تا آن‌ها بتوانند در زمانی سریع با همکاری یکدیگر، بهترین خدمات را به بیمار ارائه دهند.عینک هوشمندی که بریتانیا آزمایش می‌کند مجهز به سیستم تصویربرداری حرارتی برای معاینه‌ی زخم‌ها و جراحات است. سرویس سلامت ملی بریتانیا می‌گوید پروژه‌ی آزمایشی جدید در لینکلن‌شایر شمالی و شهر گول انجام می‌شود.عینک‌های هوشمند موردبحث توسط شرکتی که به دست یک پزشک عمومی بنیان‌گذاری شده، تولید شده‌اند. آزمایش این عینک‌ها بخشی از پروژه‌ی بزرگ‌تری با بودجه‌ی ۶ میلیون پوندی است که تلاش می‌کند خدمات اجتماعی و فوریت پزشکی سیار را در دورانی که همه‌گیری ویروس کرونا فشار زیادی به کارکنان حوزه‌ی بهداشت وارد کرده، بهبود دهد.سرویس سلامت ملی بریتانیا در اوایل سال جاری میلادی ساعت‌های هوشمندی برای بیماران مبتلا به پارکینسون ارائه داد تا پزشکان بتوانند از راه دور و به‌لطف ساعت‌های هوشمند روی شرایط بیمار نظارت کنند.بررسی‌ها نشان می‌دهد پرستاران درحال‌حاضر بیش از نیمی از شیفت خود را مشغول پر کردن فرم‌ها و وارد کردن اطلاعات بیماران هستند.

مسئولان پروژه‌ی عینک هوشمند بریتانیا می‌خواهند بررسی کنند که استفاده از این عینک‌ها می‌تواند زمان پرستاران را برای انجام کارهای بالینی بیشتر (مثل نظارت روی فشار خون یا پانسمان زخم) خالی کند یا نه.سال‌ها کمبود بودجه و چندین موج متوالی ویروس کرونا باعث شده‌اند سرویس سلامت ملی بریتانیا تحت فشار شدیدی باشد. پرستاران این کشور به دلیل بالا رفتن هزینه‌های زندگی خواستار افزایش حقوق شده‌اند.. .


بازنشر از : آخرین خبر