مهران محمدی امین

اکنون که بازار مقایسه سیستم دوربین گوشی‌های پرچم‌دار به شدت داغ است، تست دوربین جدیدی اوایل امروز در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که به جای بررسی کیفیت تصاویر گوشی‌های پرچم‌دار، لگ

1401\07\14 11:22:19


پرچم‌داران شیائومی برنده تست لگ شاتر دوربین در بین گوشی‌ها شدند

اکنون که بازار مقایسه سیستم دوربین گوشی‌های پرچم‌دار به شدت داغ است، تست دوربین جدیدی اوایل امروز در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که به جای بررسی کیفیت تصاویر گوشی‌های پرچم‌دار، لگ یا تأخیر شاتر دوربین آن‌ها را با یک‌دیگر مقایسه کرده و در پایان نتایج جالبی به دست آمده است

اکنون که بازار مقایسه سیستم دوربین گوشی‌های پرچم‌دار به شدت داغ است، تست دوربین جدیدی اوایل امروز در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که به جای بررسی کیفیت تصاویر گوشی‌های پرچم‌دار، لگ یا تأخیر شاتر دوربین آن‌ها را با یک‌دیگر مقایسه کرده و در پایان نتایج جالبی به دست آمده است.

لگ شاتر دوربین گوشی به ویژه برای کاربرانی که به عکاسی اجسام متحرک مثل حیوانات خانگی می‌پردازند، بسیار مهم و حائز اهمیت است.

  • تصویر واقعی شیائومی ۱۳ پرو به همراه مشخصات کلیدی آن فاش شد

آزمایشی که توسط افشاگر معروف حوزه‌ی فناوری یعنی «Ice Universe» منتشر شده، اکنون جدیدترین و بهترین گوشی‌های هوشمند موجود در بازار را در مقابل یکدیگر قرار داده است تا مشخص شود کدام یک کمترین تاخیر شاتر دوربین را دارند. این افشاگر در این تست از گوشی‌های پرچم‌دار جدید نظیر آیفون ۱۴ پرو، ویوو X80 پرو، گلکسی S22 اولترا، شیائومی ۱۲S اولترا، شیائومی ۱۲T پرو و هواوی میت ۵۰ پرو استفاده کرده است.

آن طور که نتایج این تست نشان می‌دهد، گوشی‌های جدید شیائومی در این آزمایش بهترین عملکرد را داشته‌اند و گل سرسبد آن‌ها نیز گوشی شیائومی ۱۲S اولترا است. به نظر می‌رسد که همکاری شیائومی با لایکا نتیجه‌ی بسیار خوبی را رقم زده و گوشی‌های این شرکت در بخش‌های مختلف دوربین حرف‌های بسیار زیادی برای زدن دارند.

این موضوع در مورد شیائومی ۱۲T پرو نیز صدق می‌کند و آن هم در این تست عملکرد خوبی داشته است. اگرچه نماینده‌ی پرچم‌دار اپل یعنی آیفون ۱۴ پرو به خوبی گوشی‌های شیائومی عمل نکرده ولی با این حال، عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان داده است.

 تست لگ شاتر دوربین

تبلیغات
نمایندگی یخچال سامسونگ تهران
نمایندگی یخچال سامسونگ تهران

24تعمیر ارائه خدمات تعمیر و نصب محصولات سامسونگ در تهران با تعرفه نمایندگی .

در کفه‌ی دیگر ترازو، گوشی‌های گلکسی S22 اولترا، ویوو X80 پرو و هواوی میت ۵۰ پرو قرار دارند. در حالی که هر سه شرکت به طور معمول ادعا می‌کنند که بهترین گوشی‌های هوشمند از لحاظ دوربین را در اختیار دارند، اما در این تست خلاف آن ثابت شده و این موضوع به‌ویژه در مورد سامسونگ که با تاخیر شاتر دوربینش همواره مورد انتقاد تحلیلگران قرار گرفته، بیشتر خودنمایی می‌کند.

ممکن است بسیاری از افراد به اهمیت تاخیر شاتر دوربین در هنگام عکاسی پی نبرده باشند، اما این موضوع برای عکاسان بسیار حائز اهمیت است.

در گوشی‌هایی مانند شیائومی ۱۲S اولترا، شیائومی ۱۲T پرو و آیفون ۱۴ پرو فاصله اندکی بین ضربه زدن روی دکمه شاتر و گرفتن عکس وجود دارد که آن‌ها را به گزینه‌های خوبی برای گرفتن عکس‌هایی با سوژه‌های متحرک مانند بچه‌ها یا حیوانات خانگی تبدیل می‌کند. اما در مورد سایر گوشی‌های مذکور این فاصله زمانی بسیار بیشتر است و امکان از بین رفتن سوژه مورد نظر برای عکاسی وجود دارد. بنابراین کاربرانی که هنگام عکاسی لگ شاتر دوربین برایشان مهم است، باید قبل از خرید گوشی نتایج چنین تست‌هایی را نیز مورد بررسی قرار دهند.

  • مقایسه دوربین آیفون ۱۴ پرو مکس با گلکسی S22 اولترا و پیکسل ۶ پرو

منبع: Notebookcheck

/*/ .

.


بازنشر از : digimag