مهران محمدی امین

سخت افزار/ به تازگی شرکت انویدیا قسمت جدیدی از سری ویدئوهای GeForce Garage را منتشر نموده است – این بار با حضور کارت گرافیک پرچمدار جدید تیم سبز یعنی کارت گرافیک GeForce RTX

1401\06\30 20:41:08


کارت گرافیک RTX 4090 Founders Edition در ویدئویی جدید خودنمایی کرد

سخت افزار/ به تازگی شرکت انویدیا قسمت جدیدی از سری ویدئوهای GeForce Garage را منتشر نموده است – این بار با حضور کارت گرافیک پرچمدار جدید تیم سبز یعنی کارت گرافیک GeForce RTX 4090 Founders Edition. کارت گرافیک RTX 4090 Founders Edition در GeForce Garageتا به این لحظه مطالب تخصصی زیادی در خصوص کارت گرافیک RTX 4090 منتشر شده و مطالب بیشتری نیز در خصوص آن منتشر خواهند شد.

سخت افزار/ به تازگی شرکت انویدیا قسمت جدیدی از سری ویدئوهای GeForce Garage را منتشر نموده است – این بار با حضور کارت گرافیک پرچمدار جدید تیم سبز یعنی کارت گرافیک GeForce RTX 4090 Founders Edition.کارت گرافیک RTX 4090 Founders Edition در GeForce Garageتا به این لحظه مطالب تخصصی زیادی در خصوص کارت گرافیک RTX 4090 منتشر شده و مطالب بیشتری نیز در خصوص آن منتشر خواهند شد.

اما بگذارید فقط برای چند لحظه، مبهوت زیبایی این کارت گرافیک عظیم الجثه بشویم که 3.5 اسلات توسعه را اشغال می‌کند و تا کمتر از یک ماه دیگر به صورت رسمی عرضه می‌شود.شرکت انویدیا تمام تلاش خودش را کرده تا برای کارت گرافیک GeForce RTX 4090 سنگ تمام بگذارد و این مسئله را در ویدئوی جدید منتشر شده نیز نشان می‌دهد. اسمبل این سیستم توسط LiquidHaus انجام شده و نوع انتخاب قطعات توسط او نیز کاملاً هوشمندانه بوده و در این سیستم از مادربرد، کیس، منبع تغذیه و خنک کننده ساخت EVGA استفاده شده است. البته متأسفانه شرکت EVGA چند روز پیش اعلام کرد که پس از 22 سال به همکاری خود با انویدیا پایان داده و دیگر کارت گرافیک انویدیا تولید نمی‌کند.کارت گرافیک GeForce RTX 4090 بیش از 3 اسلات توسعه را اشغال می‌کند و زمانی که در یک سیستم نصب می‌شود، اولین قطعه‌ای خواهد بود که چشم‌ها را به خود خیره می‌کند.

سیستم خنک کننده‌ای که برای این کارت گرافیک در نظر گرفته می‌شود بسیار بزرگ و سنگین است، البته برای خنک کردن یک پردازشگر قدرتمند با 76 میلیارد ترانزیستور باید هم از چنین خنک کننده‌هایی استفاده شود. شرکت انویدیا برای کارت گرافیک RTX 4090 Founder’s Edition یک درگاه ورودی 16 پین PCIe تعبیه کرده که تا 450 وات انرژی در اختیار این کارت می‌گذارد. سیستم خنک کننده این کارت گرافیک نیز نسبت به نسل قبل دستخوش بهبود شده و طراحی فن‌های آن نیز برای انتقال بهتر جریان هوا بهینه شده‌اند. منتظر نسخه‌های سفارشی RTX 4090 باشید…اگر تصور می‌کنید که کارت گرافیک RTX 4090 Founders Edition بزرگ‌ترین و باشکوه‌ترین کارت گرافیکی است که می‌توانستید ببینید، باید بگوییم که بهتر است نگاهی به کارت گرافیک‌های RTX 4090 سفارشی بیندازید – کارت گرافیک‌هایی که تا پنج اسلات توسعه را هم اشغال می‌کنند و یکی یکی توسط شرکت‌ها معرفی می‌شوند!.

.


بازنشر از : آخرین خبر