مهران محمدی امین

گوگل هفته گذشته بدون اطلاع‌رسانی قبلی و به یکباره، از چت‌بات جدید مبتنی بر هوش مصنوعی خود به نام Bard رونمایی کرد تا به جنگ ChatGPT برود. اما ظاهراً معرفی زودهنگام و عج

1401\11\25 14:37:50


کارمندان گوگل ظاهراً از معرفی زودهنگام هوش مصنوعی Bard ناراضی هستند

گوگل هفته گذشته بدون اطلاع‌رسانی قبلی و به یکباره، از چت‌بات جدید مبتنی بر هوش مصنوعی خود به نام Bard رونمایی کرد تا به جنگ ChatGPT برود. اما ظاهراً معرفی زودهنگام و عجله‌ای این چت‌بات، ...

گوگل هفته گذشته بدون اطلاع‌رسانی قبلی و به‌یک‌باره، از چت‌بات جدید مبتنی بر هوش مصنوعی خود به نام Bard رونمایی کرد تا به جنگ ChatGPT برود.

اما ظاهراً معرفی زودهنگام و عجولانه این چت‌بات باعث نارضایتی کارمندان گوگل و انتقاد آن‌ها از مدیرعامل گوگل، «سوندار پیچای»، شده است.

طبق گزارش CNBC، کارمندان گوگل از زمان‌بندی معرفی Bard راضی نیستند. ظاهراً این افراد یک صفحه پیام را با انتقادهایی از گوگل، پیچای، معرفی Bard و تعدیل نیرو پر کرده‌اند. یکی از این یادداشت‌ها معرفی بارد را نوعی کوته‌نظری دانسته است:

«سوندار عزیز، معرفی بارد و تعدیل نیروها عجولانه، نادرست و کوته‌نظری بود.»

کارمندان گوگل معرفی Bard را عجولانه می‌دانند

رقابت در دنیای هوش مصنوعی از همیشه سنگین‌تر و فشرده‌تر شده است؛ مخصوصاً اینکه مایکروسافت با کمک OpenAI، سازنده ChatGPT، می‌خواهد بازگشت قدرتمندانه‌ای به بازار موتورهای جستجو داشته باشد.

این موارد باعث شد گوگل احساس خطر کند و تصمیم به معرفی Bard بگیرد.

درحالی‌که Bard به موتور جستجوی گوگل اضافه می‌شود و اهمیت بالایی برای آینده این شرکت دارد، اما کارمندان گوگل از زمان معرفی آن راضی نیستند. به نظر آن‌ها، این چت‌بات هنوز مناسب استفاده نیست که البته ظاهراً حرفشان اشتباه هم نبوده است.

بارد در ویدیوی رسمی گوگل در واکنش به یک سؤال، جواب اشتباه داد که همین اشتباه کافی بود تا سهام آلفابت، کمپانی مادر گوگل، کاهش بیش از 7درصدی را تجربه کند و ارزش بازار آلفابت 100 میلیارد دلار کم شود. به باور یکی از کارمندان، عرضه زودهنگام Bard نشان‌دهنده ترس گوگل بوده و واکنش بازار به اشتباه این هوش مصنوعی هم تأییدکننده همین موضوع است.

هوش مصنوعی Bard گوگل

در حالت کلی به‌نظر می‌رسد گوگل در موقعیت چندان مناسبی قرار ندارد و به‌نوعی دستپاچه شده است.

محبوبیت فوق‌العاده بالای ChatGPT و همکاری نزدیک مایکروسافت با سازنده آن، OpenAI، یک تهدید بزرگ برای گوگل محسوب می‌شود و حالا ظاهراً کارمندان هم از عملکرد مدیران این شرکت راضی نیستند.

به‌نظر می‌رسد مایکروسافت بهترین زمان را برای معرفی بینگ جدید انتخاب کرده است و احتمالاً ردموندی‌ها با استفاده از آن، یک بازگشت شکوهمندانه را در این بخش از بازار برای خودشان رقم خواهند زد. البته گوگل به این راحتی‌ها رقابت را به مایکروسافت واگذار نخواهد کرد، بااین‌حال معرفی Bard نشان داد که این کمپانی برای مقابله با ChatGPT آمادگی نداشته است.

. .


بازنشر از : دیجیاتو