مهران محمدی امین

در این ویدیو نحوه جدا کردن قطعات ساعت هوشمند اپل و تعویض باتری و نمایشگر آن نمایش داده می‌شود.

1401\07\07 11:47:16


کالبدشکافی اپل واچ اولترا نحوه تعویض باتری و نمایشگر آن را نشان می‌دهد [تماشا کنید]

در این ویدیو نحوه جدا کردن قطعات ساعت هوشمند اپل و تعویض باتری و نمایشگر آن نمایش داده می‌شود.

کانال یوتیوب iFixit در جدیدترین ویدیو کالبدشکافی خود به سراغ اپل واچ اولترا رفته تا تعمیرپذیری آن را بررسی کند.

در این ویدیو که از ساعت هوشمند جدید اپل به عنوان محصولی «زیبا، مستحکم و تقریبا قابل تعمیر» یاد شده، شاهد قطعات داخلی آن هستیم و متوجه خواهیم شد که تعمیر این دستگاه تا چه اندازه سخت است.

ویدیوی iFixit با نمایش آژیر اپل در عمل آغاز می‌شود. هرچند اسپیکرهای اپل واچ اولترا از هر مدل دیگری صدایی بلندتر و برجسته‌تر دارد، اما این کانال یوتیوب عقیده دارد که صدای آن به اندازه کافی بلند نیست.

سپس به بخش اصلی کالبدشکافی، یعنی باز کردن اپل واچ اولترا می‌رسیم. طبق توضیحات ارائه شده، قسمت پایینی ساعت اپل دارای چهار پیچ پنتالوبی P5 است که در قسمت پایین مک بوک نیز از همین نوع پیچ‌ها استفاده شده است.

کالبدشکافی اپل واچ اولترا

پس از باز کردن چهار پیچ پایین دستگاه، اولین مانع برداشته می‌شود.

همچنین نوعی حلقه‌ای دایره‌ای بسیار ریز دور هر پیچ وجود دارد که بخشی از قابلیت ساعت هوشمند اپل برای مقاومت در برابر آب محسوب می‌شوند. با برداشتن اولین مانع، باتری دستگاه در دسترس کاربر قرار خواهد گرفت.

نکته دیگری که در طول کالبدشکافی به آن اشاره شده، این است که پنل پشتی دستگاه چندان به آن محکم نشده است. بنابراین دوباره بستن آن پس از تعمیر، یکی از چالش‌های اصلی تعمیرکاران خواهد بود.

نکته قابل‌توجه دیگر اینکه باتری دستگاه را نمی‌توان از قسمت پشتی دستگاه خارج کرد و برای تعویض آن باید نمایشگر دستگاه را جدا کرد.

همچنین در طول این مرحله، ممکن است نمایشگر دستگاه آسیب ببیند، بنابراین انجام این کار (جداسازی نمایشگر) فقط به تعمیرکاران حرفه‌ای پیشنهاد می‌شود.

پس از جدا کردن نمایشگر از دستگاه، با باز کردن چندین پیچ، ابتدا باتری دستگاه را می‌توانید تعویض کنید و پس از آن، کابل انعطاف‌پذیر نمایشگر که زیر باتری قرار گرفته را نیز می‌توان برای تعویض پنل دستگاه، جدا کرد.

در نهایت، ویدیو برخی قطعات داخلی اپل واچ اولترا را با قطعات اپل واچ سری 8 مقایسه می‌کند که از نظر اندازه با یکدیگر متفاوت هستند. به عنوان مثال، باتری اپل واچ اولترا (2.1 وات ساعت) دو برابر باتری اپل واچ سری 8 (1.19 وات ساعت) است.

. .


بازنشر از : دیجیاتو