مهران محمدی امین

مجله دیجی کالا/ وب‌سایت iFixit که تاکنون کالبدشکافی همه‌ی محصولات جدید اپل را انجام داده و آن‌ها را بررسی کرده، به عنوان آخرین محصول رویداد چند هفته‌ی گذشته اپ

1401\07\07 15:30:31


کالبد شکافی ایرپادز پرو ۲ از عدم تعمیرپذیری آن خبر می‌دهد

مجله دیجی کالا/ وب‌سایت iFixit که تاکنون کالبدشکافی همه‌ی محصولات جدید اپل را انجام داده و آن‌ها را بررسی کرده، به عنوان آخرین محصول رویداد چند هفته‌ی گذشته اپل به سراغ ایرپادز پرو ۲ رفته و ویدیوی کالبدشکافی آن را منتشر کرده است. در این کالبدشکافی، مهندسان این وب‌سایت به بررسی قابلیت تعمیر‌پذیری این ایرپادز پرداختند و دریافتند که همانند نسل اول ایرپادز پرو، این محصول اپل نیز تعمیر نمی‌شود.

مجله دیجی کالا/ وب‌سایت iFixit که تاکنون کالبدشکافی همه‌ی محصولات جدید اپل را انجام داده و آن‌ها را بررسی کرده، به عنوان آخرین محصول رویداد چند هفته‌ی گذشته اپل به سراغ ایرپادز پرو ۲ رفته و ویدیوی کالبدشکافی آن را منتشر کرده است.

در این کالبدشکافی، مهندسان این وب‌سایت به بررسی قابلیت تعمیر‌پذیری این ایرپادز پرداختند و دریافتند که همانند نسل اول ایرپادز پرو، این محصول اپل نیز تعمیر نمی‌شود.ویدیوی منتشر شده‌ی این وب‌سایت نشان می‌دهد که کاربران ایرپادز پرو ۲ باید خیلی مواظب این ایرپادز باشند، زیرا در صورت خرابی به هیچ عنوان نمی‌توان آن‌ها را تعمیر کرد و به ناچار باید یک هدفون بی‌سیم جدید خریداری کنید. در حقیقت هنگامی که یکی از هدفون‌ها باز شوند، دیگر قابل استفاده نخواهد بود. همچنین اگر کیس شارژ آن‌ را نیز باز کنید، دیگر هرگز مثل قبل نخواهد شد.

اما پیشنهاد می‌شود که تحت هیچ شرایطی کیس شارژ ایرپادز پرو ۲ را که درون آن باتری تعبیه شده، باز نکنید.iFixit یک ویدیوی کوتاه سه دقیقه‌ای در این رابطه به اشتراک گذاشته که نشان می‌دهد بخش‌های داخلی ایرپادز پرو ۲ چگونه به نظر می‌رسد و از آنجایی که اصلاً قابل تعمیر نیستند، این وب‌سایت روی قطعات الکترونیکی آن تمرکز کرده است. با توجه به هدف اپل برای خنثی‌سازی انتشار کربن تا سال ۲۰۳۰، به نظر نمی‌رسد این شرکت به عرضه محصولات غیرقابل تعمیر ادامه دهد.iFixit در این رابطه می‌نویسد: « ایرپادز پرو ۲، یکی از محبوب‌ترین هدفون‌های جهان به شمار می‌آید که البته قابل تعمیرپذیری ندارد. با عرضه‌ی این هدفون‌ بی‌سیم، اپل محصولات پرچم‌دار خود را به‌روزرسانی کرده، اما همچنان ضررهایی به محیط‌ زیست وارد می‌شود.

قابلیت صدای فراگیر شخصی‌سازی‌شده می‌تواند تجربه‌ای عالی به کاربران ارائه دهد، اما طبیعتاً نمی‌تواند حجم استفاده از قطعات الکترونیکی غیرقابل تعمیر در محیط زیست را کم کند. با این تفاسیر اپل باید در مورد سیاست تعمیرپذیری محصولات خود تصمیم درستی بگیرد تا کمترین آسیب از این طریق به محیط زیست وارد شود.»همانطور که می‌دانید، ایرپادز پرو ۲ با تراشه‌ی جدید H2 همراه شده است. قابلیت حذف‌نویز فعال روی این محصول اکنون نسبت به قبل تا دوبرابر بهتر عمل می‌کند و به‌گفته‌ی اپل این ویژگی کیفیت صدا را نیز بهبود می‌بخشد.

این هدفون بی‌سیم ظاهراً با هر بار شارژ حدود ۶ ساعت پخش موسیقی را به کاربران ارائه می‌دهد. کیس شارژ این محصول نیز شارژدهی را تا ۳۰ ساعت ارتقا می‌دهد. نسل جدید ایرپاد پرو با کنترل لمسی یک‌بار تند کشیدن انگشت به‌سمت بالا یا پایین، امکان تنظیم حجم صدا را امکان‌پذیر می‌کند و حسگر تشخیص پوست آن نیز نسبت به قبل بهبود پیدا کرده است.کیس شارژ این محصول مجهز به یک اسپیکر است که که هنگام گم کردن، با استفاده از اپ Find My صدایی از آن پخش می‌شود تا بتوانید به راحتی آن را پیدا کنید.

در مجموع باید اشاره کرد که این محصول اپل طبق بررسی‌های صورت گرفته، کیفیت بسیار بالایی دارد و در این مورد هیچ شکی نیست. اما با توجه به عدم قابلیت تعمیرپذیری آن، کاربران باید در هنگام استفاده از آن مراقبت کنند. در صورت خرابی، هیچ راهی به جز تعویض این محصول پیش روی ما نیست..

.


بازنشر از : آخرین خبر