مهران محمدی امین

تحقیقات علمی کفش نوآوری اپلیکیشن موبایل استارت آپی در میلان

1401\06\16 17:44:04


کفش هوشمندی که با اپلیکیشن کار می کند

استارت آپی در میلان کفش های با سیستم بادی، حسگرهای مختلف و اپلیکیشن همراه ابداع کرده که می توان اندازه ضربه گیرهای کفی آن را متناسب با فعالیت مورد نظر کاربر تنظیم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، کفش هایی با ضربه گیرهای متعدد راحت و زیبا هستند اما آنها لزوما برای استفاده در هر شرایطی مناسب نیستند.

در همین راستا شرکت «واهو»(Wahu) یک سیستم بادی برای تعبیه داخل کفش ها ابداع کرده که می توان آن را برحسب نیاز در ۳ سطح مختلف تنظیم کرد. این استارت آپ مستقر در میلادی ایتالیا برای جمع آوری سرمایه محصول خود را در وب سایت کیک استارتر ارائه کرده است. در قسمت پاشنه هر لنگه از کفش های این برند یک کمپرسور مینیاتوری هوا وجود دارد که به مجموعه ای از حفره های هوا در کفی کفش متصل شده است.

هنگامیکه هوا وارد حفره ها می شود، هر حفره یک برجستگی لاستیکی را به سمت خارج فشار می دهد و در نتیجه بالشتک یا ضربه گیری بین آنها و کف پای کاربر به وجود می آید. بنابراین آزاد کردن هوا یک یا همه حفره ها سبب می شود حجم ضربه گیر کوچکتر شود یا از بین برود. کاربر با استفاده از یک اپلیکیشن مخصوص(iOS و اندروید) کمپرسورهای هوا را کنترل می کند.

براساس این ایده زمانی که فرد می خواهد راحتی بیشتری احساس کند، می تواند حجم ضربه گیر را بزرگتر کند. از سوی دیگر ضربه گیر کوچکتر مناسب زمانی است که چابکی و سختی اهمیت بیشتری می یابد. از آنجا که حسگرهای فشار، سرعت و محور چرخش در کفش به کار رفته اند، اپلیکیشن همراه آن را می توان برای ردیابی مسافت طی شده به کار برد.

همچنین این اپ پیشنهاداتی برای بهبود پیاده روی فرد ارائه می کند. یک بار شارژ باتری لیتیوم یونی هر کفش برای ۱۴ ساعت استفاده کافی است. در حال حاضر هنوز مشخص نیست پس از فرسودگی این کفش ها چه اتفاقی برایشان می افتد.

هرچند «واهو» ادعا می کند سیستم آن طوری طراحی شده که امکان انجام فرایندهای نگهداری،تعمیر و بازیافت را فراهم می کند.. .


بازنشر از : مهر

تحقیقات علمی

کفش

نوآوری

اپلیکیشن موبایل