مهران محمدی امین

شرکت «Bigscreen» از اولین هدست واقعیت مجازی خود با نمایشگر اولد 5K و وزن ۱۲۷ گرم رونمایی کرد که ۹۹۹ دلار قیمت دارد.

1401\11\25 14:32:09


کوچک‌ترین هدست واقعیت مجازی دنیا معرفی شد؛ Bigscreen Beyond با وزن ۱۲۷ گرم [تماشا کنید]

شرکت «Bigscreen» از اولین هدست واقعیت مجازی خود با نمایشگر اولد 5K و وزن ۱۲۷ گرم رونمایی کرد که ۹۹۹ دلار قیمت دارد.

شرکت «Bigscreen» از اولین هدست واقعیت مجازی (VR) خود با نمایشگر اولد 5K و وزن ۱۲۷ گرم رونمایی کرد.

این هدست جدید با ابعاد ۱۴۳.۱ در ۵۲.۴ در ۲۴ میلی‌متر، لقب کوچک‌ترین هدست واقعیت مجازی جهان را از آن خود کرده است.

بیگ‌اسکرین به‌تازگی وارد بازار هدست‌های VR شده و امیدوار است بتواند با طراحی این هدست کوچک، راهی برای رقابت در بازار باز کند. از دیگر ویژگی‌های قابل‌توجه آن می‌توان به رزولوشن ۵۱۲۰ در ۲۵۶۰ پیکسل نمایشگر اولد و نرخ به‌روزرسانی ۹۰ هرتزی آن اشاره کرد.

کوچک‌ترین هدست واقعیت مجازی جهان

هدست جدید شرکت Bigscreen مجهز به لنزهایی است که باعث باریک‌تر و سبک‌ترشدن دستگاه می‌شود و علاوه‌براین، به آن اجازه می‌دهد شفافیت نوری بسیار بهبودیافته‌ای داشته باشد. میدان دید ۹۰ درجه‌ای این هدست به‌همراه ردیابی SteamVR داخلی از دیگر مزایای آن محسوب می‌شود.

این هدست به‌صورت کامل از بازی‌های واقعیت مجازی در Steam پشتیبانی می‌کند.

همچنین دستگاه مذکور از برنامه اختصاصی Bigscreen نیز پشتیبانی می‌کند که کاربران می‌توانند در آن فیلم تماشا کنند، بازی کرده و با دوستان خود در VR شرکت کنند.

شرکت Bigscreen به کاربران اجازه می‌دهد بتوانند با اسکن تصویری از چهره خود و آپلود آن در برنامه Bigscreen، تصویری سفارشی از خود تهیه کنند. البته متأسفانه کاربران تنها درصورتی می‌توانند این کار را انجام دهند که آیفون XR یا آیفون‌های جدیدتر داشته باشند. حسگر TrueDepth آیفون می‌تواند چنین امکانی را فراهم کند.

از دیگر مشخصات این هدست جدید می‌توان به بهره‌مندی از میکروفون‌های استریو، برخورداری از حسگر مجاورت، کابل USB-C و پورت USB-C اشاره کرد.

همچنین هدست دارای دو نوع بند خواهد بود که یکی از آن‌ها وزن سبک‌تری دارد.

کاربران می‌توانند هدست جدید را با قیمت ۹۹۹ دلار پیش‌خرید کنند. گفته می‌شود این دستگاه در سه‌ماهه تابستان، در بازار آمریکا و در سه‌ماهه چهارم، در بازارهای کانادا و اروپا عرضه خواهد شد. بازارهای استرالیا، نیوزلند و ژاپن نیز باید تا سال ۲۰۲۴ منتظر بمانند تا این هدست در این کشورها عرضه شود.

.

.


بازنشر از : دیجیاتو