مهران محمدی امین

گوگل ساعاتی قبل در جریان یک رویداد از چندین قابلیت نرم‌افزاری جدید رونمایی کرد که تعدادی از آن‌ها مربوط به موتور جستجوی این شرکت است

1401\07\07 02:16:56


گوگل از ویژگی‌های جدید موتور جستجوی خود رونمایی کرد

گوگل ساعاتی قبل در جریان یک رویداد از چندین قابلیت نرم‌افزاری جدید رونمایی کرد که تعدادی از آن‌ها مربوط به موتور جستجوی این شرکت است

گوگل ساعاتی قبل در جریان یک رویداد از چندین قابلیت نرم‌افزاری جدید رونمایی کرد که تعدادی از آن‌ها مربوط به موتور جستجوی این شرکت است.

در ادامه به صورت مختصر و مفید به این مشخصه‌ها می‌پردازیم.

بهبود نتایج بصری

گوگل

موتور جستجوی گوگل به زودی برای نتایج جستجو‌ها، از المان‌های بصری بیشتری استفاده می‌کند. به عنوان مثال گوگل می‌گوید وقتی که کاربران موضوع‌هایی مانند اسم یک شهر را در موتور جستجو وارد می‌کنند، با استوری‌ها و ویدیو‌های کوتاه افرادی که از شهر موردنظر بازدید کرده‌اند، روبرو می‌شوند.

علاوه بر این توصیه‌هایی برای گشت‌و‌گذار در شهر، چگونگی رسیدن به شهر موردنظر و دیگر موارد این‌چنینی هم ارائه می‌شود. این ویژگی قرار است برای آمریکا فعال شود و هنوز گوگل برنامه‌ای برای ارائه‌ی آن در دیگر کشورها ندارد.

ساده‌تر شدن پرسیدن سوال

از دیگر قابلیت‌های جدید موتور جستجوی گوگل، باید به ارائه‌ی گزینه‌های مربوط به کلیدواژه‌های تایپ شده اشاره کنیم تا کاربران بتوانند راحت‌تر و دقیق‌تر از گذشته سوالات خود را مطرح کنند.

به عنوان مثال وقتی به دنبال مقصدی مناسب در مکزیک هستید، گوگل به طور هوشمند گزینه‌های مانند «بهترین شهرهای مکزیک برای خانواده‌ها» را ارائه می‌دهد تا سوالتان را با دقت بیشتری مطرح کنید. این مشخصه هم قرار است در ماه‌های آتی برای کاربران آمریکایی ارائه شود.

میان‌برهای جدید

گوگل

در اپلیکیشن گوگل هم قرار است زیر نوار جستجو، میان‌برهای مفیدی اضافه شوند که در ابتدا کاربران iOS این مشخصه را دریافت می‌کنند. در ضمن این شرکت اعلام کرده که به‌زودی محتواهای ویدیویی و تصویری هم در نتایج جستجو اهمیت بیشتری پیدا می‌کنند.

  • برخلاف iOS، اندروید دیگر نیازی به آپدیت سالانه ندارد

منبع: xda-developers

/*/ .

.


بازنشر از : digimag