مهران محمدی امین

از اوایل 2023 اگر اطلاعات شخصی کاربران به عنوان بخشی از نتایج جستجو به نمایش گذاشته شوند،گوگل این موضوع را به آنها اطلاع می‌‌دهد.

1401\07\07 09:04:13


گوگل از 2023، نمایش اطلاعات شخصی در نتایج جستجو را به کاربران اطلاع می‌دهد

از اوایل 2023 اگر اطلاعات شخصی کاربران به عنوان بخشی از نتایج جستجو به نمایش گذاشته شوند،گوگل این موضوع را به آنها اطلاع می‌‌دهد.

گوگل اولین بار در کنفرانس I/O 2022 ابزاری به نام «Results about you» را معرفی کرد تا فرآیند حذف داده‌های شخصی از موتور جستجوی خود ساده‌سازی کند.

اکنون گفته می‌شود از اوایل سال آینده میلادی، اگر اطلاعات شخصی کاربران ازجمله شماره تلفن، ایمیل یا آدرس پستی به عنوان بخشی از نتایج جستجو به نمایش گذاشته شوند، ابزار جدید این موضوع را به کاربر اطلاع می‌دهد.

از هفته گذشته، گوگل ابزار Results about you را در دسترس برخی کاربران قرار داده است. این ابزار به کاربران کمک می‌کند بتوانند به روشی ساده‌تر نسبت به روش‌های قبلی، نتایج جستجوهای حاوی داده‌های شخصی را حذف کنند.

بی‌شک کاربران تمایل ندارند در شرایطی قرار بگیرند که بخواهند داده‌های شخصی خود را از موتور جستجوی گوگل حذف کنند. ولی گاهی اوقات شرایطی پیش می‌آید که برخی افراد مجبور می‌شوند از چنین ابزارهایی استفاده کنند.

گوگل نیز به نیاز این کاربران توجه نشان داده و از اوایل سال 2023، اگر داده‌های شخصی کاربران به نمایش گذاشته شوند، این موضوع به کاربر اطلاع رسانی می‌شود و کاربر مربوطه می‌تواند به سرعت درخواست حذف آن داده‌ها را ثبت کند.

گفتنی است با ثبت چنین درخواستی، گوگل فقط نتایج جستجو را محدود می‌کند و آنها را به نمایش نمی‌گذارد ولی محتوای مربوطه را به صورت کامل حذف نمی‌کند. در واقع این اطلاعات کماکان موجود هستند ولی دسترسی به آنها برای کاربران عادی و با جستجوی ساده در موتور جستجوی گوگل محدود می‌شود.

حذف داده‌های شخصی در گوگل

امکان حذف داده‌های شخصی موضوع جدیدی نیست و گوگل پیش از این نیز روشی برای حذف اطلاعات شخصی کاربران ارائه کرده است. در سیستم قبلی، کاربران باید به صفحه پشتیبانی مراجعه می‌کردند و با پر کردن فرمی حاوی نشانی اینترنتی، درخواست خود را مبنی بر حذف داده‌های شخصی، ثبت می‌کردند.

با کمک ابزار جدید، فرآیند کار ساده‌تر شده است و کاربران می‌توانند برای حذف اطلاعات شخصی خود از نتایج جستجوی گوگل به راحتی درخواست بدهند و در صورت تمایل به راحتی با ضربه زدن روی سه نقطه و مراجعه به About this Result  و انتخاب گزینه Delete Result، نسبت به حذف داده‌ها اقدام کنند.

از ابتدای 2023 نیز این روند به شکل بهتری پیش خواهد رفت و این ابزار با قابلیت‌های دیگری که به آن اضافه می‌شود، بهینه سازی شده و موثرتر از قبل می‌تواند نیاز کاربران را مرتفع سازد.

 

. .


بازنشر از : دیجیاتو