مهران محمدی امین

سگا و اسودیوی بازی‌سازی Ryu ga Gotoku امروز صبح طی برنامه‌ی State of Play سونی از قسمتی جدید در سری بازی‌های یاکوزا به نام Like a Dragon: Ishin رونمایی کردند

1401\06\23 14:52:57


یاکوزا ایشین برای کنسول‌ها و کامپیوتر معرفی شد؛ یاکوزا در ژاپن باستان

سگا و اسودیوی بازی‌سازی Ryu ga Gotoku امروز صبح طی برنامه‌ی State of Play سونی از قسمتی جدید در سری بازی‌های یاکوزا به نام Like a Dragon: Ishin رونمایی کردند

سگا و اسودیوی بازی‌سازی Ryu ga Gotoku امروز صبح طی برنامه‌ی State of Play سونی از قسمتی جدید در سری بازی‌های یاکوزا به نام Like a Dragon: Ishin رونمایی کردند.

این بازی، نسخه‌ای بازسازی شده از یک یاکوزا قدیمی‌تر است که برای اولین بار به انگلیسی ترجمه و روی موتورپایه‌ی جدیدی از نو ساخته شده است. بازی Like a Dragon: Ishin بهمن ماه امسال روی تمام کنسول‌ها و کامپیوتر عرضه خواهد شد.

بازی Ryu ga Gotoku: Ishin سال ۲۰۱۴ روی پلی‌استیشن ۳ و پلی‌استیشن ۴ عرضه شده بود. این بازی، شخصیت‌های سری یاکوزا را به ژاپن قرن هفدهم می‌برد و آن‌ها را در قالب نقش‌هایی کاملا جدید قرار می‌دهد.

بازی Ryu ga Gotoku: Ishin هرگز ترجمه و بیرون از ژاپن عرضه نشده بود، اما طرفداران سال‌ها بود که درخواست عرضه‌ی آن را داشتند.

یکی دو سال پیش، تهیه‌کننده‌ی سری بازی‌های یاکوزا گفته بود که ترجمه و عرضه‌ی Ishin خارج از ژاپن بسیار چالش‌برانگیز خواهد بود، آن هم نه فقط به خاطر محتوای بازی که ترجمه‌اش را بسیار سخت می‌کند، بلکه هم‌چنین به خاطر گرافیکش که کمی قدیمی شده است.

بیشتر بخوانید: احتمال عرضه‌ی یاکوزا ایشین و یاکوزا کنزان در غرب وجود دارد

استودیوی سازنده‌ی بازی‌های یاکوزا هم هر دو مورد را محقق کرده است. این نسخه‌ی بازسازی شده هم قرار است کاملا به زبان‌های مختلف ترجمه و خارج از ژاپن عرضه شود و هم از نظر گرافیکی پیشرفت کرده است. بازی Like a Dragon: Ishin کاملا روی موتور پایه‌ی آنریل انجین ۴ از نو ساخته شده است.

نمی‌دانیم دقیقا چرا سراغ موتور پایه‌ی بسیار باکیفیت بازی‌های اخیر یاکوزا و جاجمنت یعنی موتور «دراگون انجین» نرفته‌اند و بازی را روی آنریل انجین ۴ دوباره ساخته‌اند، اما کیفیت نهایی در هر حال بسیار بالاتر از نسخه‌ی اصلی شده است.

بازی Like a Dragon Ishin

سازندگان Like a Dragon: Ishin می‌گویند که استفاده از آنریل انجین ۴ به آن‌ها اجازه داده است تا از قابلیت‌های گرافیکی جدیدتری که به آن دسترسی نداشته‌اند استفاده کنند و در نتیجه، بازی یکی از زیباترین خروجی‌های استودیوی Ryu ga Gotoku است.

این بار از نام «یاکوزا» (Yakuza) که در واقع اسم این سری بازی‌ها خارج از ژاپن است، استفاده نشده و دلیل آن هم کاملا واضح است. بازی Ishin به یاکوزا به شکل امروزی‌اش نمی‌پردازد و اساسا یاکوزا هم ندارد. اسم این سری بازی‌ها در ژاپن Ryu ga Gotoku است که معادل آن، دقیقا در نسخه‌ی انگلیسی این بازسازی استفاده شده و بازی Like a Dragon: Ishin نام‌گذاری شده است.

بازی Like a Dragon: Ishin قصه‌ای در ژاپن ۱۸۶۰ تعریف می‌کند.

داستان در کیوتو جریان دارد و نقش اصلی آن، «ساکاموتو ریوما»، یک شخصیت تاریخی واقعی است که علیه شوگون قیام می‌کند و دوره‌ای از تغییرات بزرگ را به ژاپن می‌آورد.

بازی Like a Dragon Ishin

شخصیت‌های سری یاکوزا، به عنوان این شخصیت‌های قدیمی نقش بازی می‌کنند. «کیریو کازوما» که نقش اصلی سری یاکوزاست، نقش همان ساکاموتو ریوما را بازی می‌کند. در کنار او، ماجیما و آکیاما و دیگر رفقای کیریو کازوما هم در بازی وجود دارند.

مثل همیشه می‌توان انتظار قصه‌گویی سینمایی عالی و شگفت‌انگیزی را از بازی داشت.

بازی Like a Dragon: Ishin برای عرضه روی پلی‌استیشن ۵، ایکس‌باکس سری، پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و کامپیوتر در نظر گرفته شده است. تاریخ فوریه ۲۰۲۳ (بهمن ماه امسال) هم به عنوان تاریخ عرضه‌ی بازی اعلام شده.

می‌توانید در ادامه تریلر معرفی بازی و تصاویری از آن را ببینید.