مهران محمدی امین

با توجه به تلاش شرکت‌ها برای ساخت گوشی‌ها و لپ‌تاپ‌های تاشو و رول‌شونده در سال ۲۰۲۲ به نظر می‌رسد سال آینده شاهد محصولات بیشتری با این طراحی خواهیم بود

1401\06\23 14:47:22


۲۰۲۳ سال گوشی‌ها و لپ‌تاپ‌های تاشو و رول‌شونده خواهد بود

با توجه به تلاش شرکت‌ها برای ساخت گوشی‌ها و لپ‌تاپ‌های تاشو و رول‌شونده در سال ۲۰۲۲ به نظر می‌رسد سال آینده شاهد محصولات بیشتری با این طراحی خواهیم بود

با توجه به تلاش شرکت‌ها برای ساخت گوشی‌ها و لپ‌تاپ‌های تاشو و رول‌شونده در سال ۲۰۲۲ به نظر می‌رسد سال آینده شاهد محصولات بیشتری با این طراحی خواهیم بود.

برخی از شرکت‌های تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۲ فعالیت خوبی در زمینه‌ی تولید گوشی‌های تاشو داشته‌اند اما هنوز تنوع و تعداد این محصولات در سال جاری آنقدری نشده که بخواهیم بگوییم به‌زودی جایگزین محصولات کنونی خواهند شد.

برای مثال فقط گوشی‌های تاشو آن هم تنها در دو مدل فلیپ و فولد در دسترس قرار دارند که بیشتر آن‌ها هم توسط سامسونگ تولید می‌شوند. البته لپ‌تاپ‌های تاشو هم رونمایی شده‌اند اما بیشتر طرح مفهومی و تستی هستند تا محصولی که در تعداد انبوه در بازار موجود باشند.

البته انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۳، شرکت‌های بیشتری به این طراحی‌ها روی بیاورند و محصولات متعددی را با فناوری تاشو یا رول‌شونده در دسترس قرار دهند. پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۲۳، حدودا ۲۳ گوشی تاشوی مختلف با برندهای گوناگون راهی بازار شوند.

چهار مدل از این گوشی‌ها هم به احتمال بسیار زیاد توسط فقط یک شرکت چینی تولید خواهند شد. به گزارش شرکت DSCC (مخفف عبارت display supply chain)، ظاهرا حتی یک دستگاه رول‌شونده هم سال آینده راهی بازار خواهد شد اما سامسونگ شرکتی نیست که آن را تولید می‌کند.

متأسفانه جزئیاتی هم در خصوص اینکه چه شرکتی نخستین دستگاه رول‌شونده را راهی بازار می‌کند منتشر نشده است. البته به این نکته اشاره شده که یک شرکت چینی وظیفه‌ی تولید آن و یک شرکت کره‌ای هم وظیفه‌ی تأمین نمایشگر آن را بر عهده خواهد داشت.

با این تفاسیر، به احتمال بسیار فراوان، شرکت سامسونگ دیسپلی خواهد بود که در تأمین نمایشگر رول‌شونده به این شرکت چینی ناشناس کمک خواهد کرد.

  • چرا لپ‌تاپ تاشو منطقی‌تر و کاربردی‌تر از گوشی تاشو است؟َ

گوشی‌ها لپ‌تاپ‌های تاشو رول‌شونده

تبلیغات
نمایندگی یخچال سامسونگ تهران
نمایندگی یخچال سامسونگ تهران

24تعمیر ارائه خدمات تعمیر و نصب محصولات سامسونگ در تهران با تعرفه نمایندگی .

اگر هم گوشی‌های تاشو به این زودی برایتان خسته‌کننده و تکراری شده‌اند، باید این نکته را هم یادآور شویم که به احتمال بسیار زیاد در سال ۲۰۲۳ لپ‌تاپ‌های تاشوی بیشتری هم راهی بازار خواهند شد. امسال لنوو و ایسوس تلاش کرده‌اند با عرضه‌ی چنین محصولاتی، نخستین قدم را در این راستا بردارند اما مثل هر تجربه‌ی اولی، این محصولات بیشتر ایده‌ی جذابی هستند تا لپ‌تاپ‌هایی کاربردی و عالی که ارزش خرید بالایی دارند چون هنوز ضعف‌های زیادی وجود دارد که باید پوشش داده شود.

با این حال طبق پیش‌بینی تحلیل‌گران، حداقل ۷ لپ‌تاپ تاشو در سال ۲۰۲۳ راهی بازار خواهد شد اما در تعداد بسیار محدودی در دسترس قرار خواهند گرفت. به نظر می‌رسد شرکت‌های تولیدکننده‌ی لپ‌تاپ در ابتدا می‌خواهند این محصولات را تست و بعد از اینکه از استقبال کاربران اطمینان حاصل کردند، آن‌ها را در تعداد انبوه تولید کرده و راهی بازار کنند.

از آن‌جایی که سامسونگ از سایر شرکت‌های فعال در زمینه‌ی تولید گوشی‌های هوشمند تجربه‌ی بیشتری در ساخت محصولات تاشو دارد، انتظار می‌رود در ساخت لپ‌تاپ تاشو هم فعالیت خوبی داشته باشد.

سامسونگ پیش از این از نمایشگرهای تاشوی بزرگ خود هم رونمایی کرده و این یعنی پتانسیل این را دارد که لپ‌تاپ تاشو تولید کند. نخستین لپ‌تاپ تاشوی این شرکت کره‌ای هم احتمالا گلکسی بوک فولد ۱۷ نام خواهد داشت. سامسونگ اخیرا نام تجاری Flex G را هم به ثبت رسانده که می‌تواند به معنای عرضه‌ی نخستین محصول تاشوی دوگانه‌ی این شرکت در سال ۲۰۲۳ باشد.

هرچند در این رابطه هم خبری رسمی در اختیار نداریم و همه چیز فعلا در حد یک پیش‌بینی است.

البته اینکه چه شرکتی نخستین گوشی‌ها یا لپ‌تاپ‌های تاشو و رول‌شونده را تولید و راهی بازار خواهد کرد خیلی اهمیت ندارد. آنچه که ۲۰۲۳ را به سالی جذاب تبدیل می‌کند این است که احتمالا شاهد محصولات زیادی با این طراحی‌های جذاب و نوآورانه خواهیم بود.

  • سامسونگ باید بداند تمسخر اپل کمکی به فروش گوشی‌های تاشو نمی‌کند

منبع: SamMobile

/*/ . .


بازنشر از : digimag