مهران محمدی امین

خواب مرهمی است که بعد از یک روز طولانی فرد را آرام می‌کند و انرژی دوباره به او می‌بخشد؛ محققان توصیه‌هایی به افراد برای داشتن خواب بهتر در شب ارائه کردند.

1401\05\29 11:30:30


۶ قانون موثر که برای داشتن خواب خوب باید بدانید

خواب مرهمی است که بعد از یک روز طولانی فرد را آرام می‌کند و انرژی دوباره به او می‌بخشد؛ محققان توصیه‌هایی به افراد برای داشتن خواب بهتر در شب ارائه کردند.

محققان تاکید می‌کنند، خواب خوب برای سلامتی روحی و جسمی ما ضروری است.

در واقع خوابیدن هم اندازه‌ غذا خوردن یا تنفس برای زندگی ما مهم است. نتیجه‌ کمبود خواب فقط محدود به خواب‌آلودگی نمی‌شود بلکه توانایی‌های شناختی انسان و سطح بهره‌وری هم کاهش پیدا می‌کند؛ علاوه بر اینکه خطر بروز بسیاری از بیماری‌های روانی و جسمی هم با کمبود خواب افزایش پیدا می‌کند.

در همین راستا محققان توصیه‌هایی برای داشتن خوابی سالم به افراد می‌کنند؛ در مرحله اول لازم است افراد به موقع خوابیدن را اولویت‌ قرار دهند؛ مهم است که بین ساعت ۱۰:۰۰ تا ۱۱:۰۰ شب به رختخواب بروند تا بدن به طور سالم عمل کند. نکته دیگر توجه به نیاز بدن است؛ در صورتی‌ که زمان خواب رسیده باشد و به آن بی‌توجهی شود می‌تواند باعث عدم تعادل روده، بی‌حالی یا حتی سردرد شود.

به گفته کارشناسان، بهتر است افراد برای خواب بهتر در شب پاها را با روغن کنجد گرم یا دمای اتاق ماساژ دهند.

همیشه هنگام خواب لباس‌های گشاد و راحت بپوشند، این نحوه پوشیدن لباس به افراد کمک می‌کند سریع‌تر و بهتر بخوابند. همیشه در یک محیط تمیز و راحت بخوابند و بهتر است در تاریکی کامل به خواب بروند تا ریتم شبانه روزی افراد به خوبی کار کند.

بررسی‌های متعدد نشان داده، خواب خوب شبانه منبع شادی و قدرت بهتر است. پس بهتر است برای خواب خوب در شب خواب‌های طولانی در نیمه روز ترک شود و نکته آخر اینکه چیزی به نام جبران کمبود خواب در طول روزهای هفته با خواب آخر هفته وجود ندارد.

این تمرین ساعت بیولوژیکی شما را مختل می‌کنند و می‌تواند منجر به هضم ضعیف، عدم تعادل انرژی و هورمون شود.

. .


بازنشر از : منبع: فارس