مهران محمدی امین

چت‌بات این شرکت چینی که ChatJD نام دارد، روی زمینه‌های خرده‌فروشی و مالی متمرکز خواهد بود و می‌تواند محتوا هم تولید کند.

1401\11\25 14:37:23


JD.com، غول خرده‌فروشی چینی، محصولی شبیه ChatGPT معرفی خواهد کرد

چت‌بات این شرکت چینی که ChatJD نام دارد، روی زمینه‌های خرده‌فروشی و مالی متمرکز خواهد بود و می‌تواند محتوا هم تولید کند.

JD.com، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تجارت الکترونیک چین اعلام کرد که قصد دارد محصولی به سبک ChatGPT راه‌‎اندازی کند.

درحقیقت این شرکت می‌خواهد «نسخه صنعتی» ChatGPT را توسعه دهد که ChatJD نام خواهد داشت.

براساس گزارش CNBC، چت‌بات این شرکت، روی زمینه‌های خرده‌فروشی و مالی متمرکز خواهد بود. علاوه‌براین، JD اعلام کرده است که این محصول قادر به تولید محتوا و همچنین گفت‌وگو با کاربران نیز خواهد بود.

محبوبیت جهانی ChatGPT

هوش مصنوعی

ChatGPT که توسط استارتاپ مستقر در سان‌فرانسیسکو OpenAI توسعه یافته، یک چت‌بات است که از فناوری هوش مصنوعی مولد استفاده می‌کند. این سیستم به کاربران اجازه می‌دهد تا از آن سؤال بپرسند و جواب‌های خود را به‌صورت متن دریافت کنند.

مایکروسافت یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاران ChatGPT محسوب می‌شود و هفته گذشته اعلام کرد که قصد دارد این سیستم را با موتور جستجوی بینگ و مرورگر اج (Edge) ادغام کند.

محبوبیت ChatGPT باعث شده است تا غول‌های فناوری سراسر جهان در طول چند وقت گذشته، رقبای آن را معرفی کنند.

ازجمله این شرکت‌ها می‌‎توان به گوگل اشاره کرد که هفته گذشته از چت‌بات هوش مصنوعی خود با نام Bard رونمایی کرد. پس از آن، گوگل اعلام کرد که Bard به موتور جستجوی گوگل اضافه خواهد شد.

اخیراً شرکت چینی علی‌بابا نیز اعلام کرده بود که قصد دارد نسخه خود از ChatGPT را توسعه دهد که برای مشتریان رایانش ابری آن طراحی می‌شود. قبل از آن نیز شرکت بایدو (Baidu) گفته بود که به‌دنبال توسعه چنین سیستمی است.

ChatGPT ازجمله خبرسازترین فناوری‌های چند وقت گذشته بوده که توجه بسیاری از شرکت‌های بزرگ و علاقه‌مندان به این حوزه را جلب کرده است.

«بیل گیتس»، هم‌بنیانگذار مایکروسافت، اخیراً در جریان یک مصاحبه گفته بود که ChatGPT دنیای ما را تغییر خواهد داد؛ چرا که به‌اندازه‌ اختراع اینترنت مهم است.

. .


بازنشر از : دیجیاتو