مهران محمدی امین

فارس/ دولت آلبانی روابط دیپلماتیک خود با ایران را قطع و از همه دیپلمات‌های ایرانی خواست خاک این کشور را ترک کنند. به گزارش العربیه در خبری اعلام کرد دولت آلبانی اقدام به قطع

1401\06\16 16:41:23


ادعای شبکه العربیه: آلبانی روابط خود را با ایران قطع کرد

فارس/ دولت آلبانی روابط دیپلماتیک خود با ایران را قطع و از همه دیپلمات‌های ایرانی خواست خاک این کشور را ترک کنند. به گزارش العربیه در خبری اعلام کرد دولت آلبانی اقدام به قطع روابط دیپلماتیک با ایران کرده و به دیپلمات‌های ایرانی ۲۴ ساعت برای ترک این کشور فرصت داده است.

دولت آلبانی روابط دیپلماتیک خود با ایران را قطع و از همه دیپلمات‌های ایرانی خواست خاک این کشور را ترک کنند.به گزارش العربیه در خبری اعلام کرد دولت آلبانی اقدام به قطع روابط دیپلماتیک با ایران کرده و به دیپلمات‌های ایرانی ۲۴ ساعت برای ترک این کشور فرصت داده است.شبکه سعودی در این گزارش مدعی شد که دولت آلبانی اقدام به اخراج سفیر ایران در تیرانا کرده، در حالی که ایران از سال ۱۳۹۷ در این کشور سفیر ندارد.بهانه آلبانی برای قطع روابط با ایران، حملات سایبری به این کشور خوانده شده که تیرانا مدعی شده از جانب ایران صورت گرفته است.رویترز هم گزارش داد «ادی راما» نخست‌وزیر آلبانی چهارشنبه (هفتم سپتامبر) گفت به همه دیپلمات‌ها و کارکنان سفارت ایران در این کشور دستور داده که ظرف ۲۴ ساعت خاک آن را ترک کنند.آلبانی در حالی که مدت‌هاست به پایگاه منافقین و تروریست‌ها مبدل شده، در سال ۱۳۹۷ نیز اقدام به اخراج دو دیپلمات ایرانی از جمله «غلامحسین محمدنیا» سفیر ایران با اتهام واهی به خطر انداختن امنیت این کشور کرده بود.

از آن زمان به بعد، سفارت ایران در آلبانی در سطح کاردار اداره می‌شد.آلبانی سال‌هاست کشور میزبان اعضای گروهک تروریستی منافقین است. دولت آمریکا در سال ۲۰۱۳ آلبانی را مجاب کرد اعضای این سازمان را به عنوان پناهنده بپذیرند. این گروهک تروریستی هر ساله نشست‌هایی را با گروهی از هواداران اجاره‌ای خود در کشور آلبانی برگزار می‌کند. .

.


بازنشر از : آخرین خبر