مهران محمدی امین

امام جمعه کرج با بیان اینکه این رسانه‌ها برای تولید شبهه از روش‌های مختلفی استفاده می‌کنند، گفت: یکی از شبهاتی که وارد می‌کنند این است که «انقلاب نیز مانند هر پدیده‌ای در طبیعت دا

1401\08\07 19:40:42


امام جمعه کرج: حضرت آقا، انقلاب را تمام‌نشدنی شمرده‌اند

امام جمعه کرج با بیان اینکه این رسانه‌ها برای تولید شبهه از روش‌های مختلفی استفاده می‌کنند، گفت: یکی از شبهاتی که وارد می‌کنند این است که «انقلاب نیز مانند هر پدیده‌ای در طبیعت دارای حیات و ممات است.»

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، دوره توانمندسازی ویژه فرماندهان حوزه‌های مقاومت بسیج مساجد و محلات استان البرز) با حضور و سخنرانی حسینی همدانی در اردوگاه شهید رجایی محمد شهر کرج برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی در این جلسه با اشاره به روایتی از رسول‌الله صلی‌الله علیه و آله که می‌فرمایند: «لا تَکرَهُوا الفِتنَهَ فی آخِرِ الزمانِ؛ فإنّها تُبِیرُ المُنافِقینَ»، بیان داشت: پیامبر خدا فرمودند: «در آخر الزمان فتنه را ناخوش نداشته باشید؛ زیرا آن فتنه‌ها منافقان را نابود می‌سازد.»

وی در ادامه عنوان کرد: فتنه شامل طراحی پشت پرده بسیار پیچیده است اما در جریان اغتشاشات اخیر، تمامی اتفاقات با پشتیبانی و حمایت آشکار آمریکا و اسرائیل صورت گرفته است.

امام‌جمعه کرج در بخش دیگری با اشاره به حادثه‌ی تروریستی در حرم حضرت احمد بن موسی (شاه‌چراغ) شیراز، اظهار داشت: شهادت مظلومانه و ناجوانمردانه تعدادی از هم‌وطنان که در جایگاه امن الهی به شهادت رسیدند را تسلیت عرض می‌کنم و یقیناً خدای تعالی از خون بی‌گناه نمی‌گذرد.

حسینی همدانی بابیان اینکه انقلاب اسلامی یک نعمت است، گفت: نعمت انقلاب مانند برخی نعمات دیگر است که وقتی از آن محروم شویم، ارزش واقعی آن را درک می‌کنیم.

وی در ادامه با تأکید بر لزوم بررسی و شناخت ماهیت انقلاب و تشریح آن برای نسل جوان، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی از سال ۱۳۷۹ تا امروز، همواره به اهمیت و لزوم «جهاد تبیین» در جامعه اشاره و تأکید کردند که ضروری است همه‌ی ما برای توسعه آن تلاش کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بابیان اینکه برخورداری از رهبری حکیم و فرزانه یکی دیگر از نعمات خدای تعالی است که باید قدردان آن باشیم، گفت: جامعیت، بینش و عمق فکری رهبر معظم انقلاب گواه از این مطلب است که باید سالیانی از آن بگذرد تا بتوانیم به‌خوبی آن را درک کنیم.

حسینی همدانی در بخش دیگری با تأکید بر اینکه نسل جوان بسیار دقیق و پرسشگر است، گفت: نسل جوان برای پرسش‌های خود به دنبال پاسخ‌های مستدل است.

وی در ادامه با اشاره به هجمه رسانه‌ای دشمن، گفت: صدها رسانه به‌صورت شبانه‌روزی و با استفاده از محتواهای جذاب و جوان‌پسند اقدام به بمباران فضا و تولید شبهه و خدشه می‌کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در ادامه با بیان اینکه این رسانه‌ها برای تولید شبهه از روش‌های مختلفی استفاده می‌کنند، گفت: یکی از شبهاتی که وارد می‌کنند این است که «انقلاب نیز مانند هر پدیده‌ای در طبیعت دارای حیات و ممات است.»

حسینی همدانی در ادامه بابیان اینکه در این فضا رهبر معظم انقلاب بیانیه «گام دوم» را صادر کردند، گفت: حضرت آقا در این بیانیه انقلاب را تمام‌نشدنی شمردند چراکه مرگ ندارد و بر پایه فطرتی است که هرگز عوض نمی‌شود.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه در انقلاب، اساس کار اسلام است، گفت: اسلام برنامه جامعی است تا انسان را به کمال برساند.

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز با تأکید بر اینکه حفظ و نگه‌داری مجموعه‌ی خودی از جذب مهم‌تر است، گفت: در طول تاریخ تا به امروز عوامل فساد به این گستردگی نبوده و هیچ‌گاه نیز کشورهای اسلامی به این میزان در معرض تهدید و دشمنی قرار نگرفته‌اند.

حسینی همدانی با تأکید بر اینکه حدود ۱۰ هزار سال از تاریخ بشر می‌گذرد، گفت: تا امروز خون‌های بسیاری برای حفظ دین ریخته شده است و ما امروز وظیفه‌داریم تا اجازه کم‌رنگ شدن ارزش‌های انقلاب را ندهیم.

وی با تأکید بر اینکه امروز هدف دشمن ممانعت از انتقال انقلاب به نسل جدید است، گفت: نباید اجازه داد دستاوردهای گذشته از بین برود.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز در بخش دیگری به تشریح تفاوت «دشمن‌شناسی» و «دشمنی شناسی» پرداخت و گفت: همه ما به‌خوبی دشمن را می‌شناسیم اما در دشمنی شناسی ضعف داریم.

حسینی همدانی با اشاره به آیه ۸۲ سوره مبارکه ص، گفت: در قرآن کریم آماده است که شیطان بیان می‌کند «فَبِعِزَّتِکَ لَأُغْوِیَنَّهُمْ أَجْمَعِینَ»، «به عزّت و جلال تو قسم که خلق را تمام گمراه خواهم کرد».

وی در ادامه افزود: شیطان از اول خلقت تا به امروز حرکت عمیق و طولانی‌مدتی را برای به انزوا کشیدن اهل ایمان شروع کرده است.

امام‌جمعه کرج گفت: شیطان می‌خواهد کفر، الحاد و عدم حاکمیت خدا و دین خدا در جامعه برقرار شود.

حسینی همدانی بابیان اینکه به گفته بسیاری از صاحب‌نظران و جامعه شناسان هیچ‌کدام از برنامه‌های دشمنان اسلام و انقلاب به نتیجه نرسیده است، گفت: دشمنان بعدازاین تلاش‌های ناموفق تمام همت خود را برجهات فکری، اعتقادی، دینی و فرهنگی متمرکز کردند.

وی در ادامه یادآور شد: دشمن تنها راه خود در این می‌داند که ایمان و باوری را که توسط امامین انقلاب در دل فرزندان این سرزمین کاشته شده، از دل‌ها بگیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر اینکه تمام تلاش دشمن برای اثرگذاری بر نسل جوان است، گفت: دشمن می‌خواهد جوانان را از فرهنگ و مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام دور کند.

حسینی همدانی با تأکید بر لزوم رسیدگی به نسل جوان، گفت: امروز مهم‌ترین مسئولیت ما نسبت به نسل جوان است.

وی در بخش دیگری با اشاره به شبهه پراکنی دشمن در فضای مجازی و حقیقی، گفت: دشمنان در سه محور اعتقادی، تاریخی و سیاسی اقدام به شبهه پراکنی می‌کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در خاتمه با تأکید بر اینکه اصلی‌ترین زیرساخت فتنه‌ها شبهات هستند، افزود: «فهم درست و دقیق محتوای شبهه» و یادگیری «روش‌های تکنیک و اغناء» ازجمله اصول مواجهه با شبهات است.

.

.


بازنشر از : منبع: انتخاب