مهران محمدی امین

خطیب جمعه ملایر گفت: درخواست کشورهای اروپایی برای خروج شهروندان‌شان از ایران آن هم پس از فروکش کردن اغتشاشات، نشان می دهد که این‌ها در زمان اغتشاشات در ایران بودند.

1401\07\22 20:18:40


این همه تلفات کف خیابان برای مدیریت فضای مجازی کافی نیست؟. بعضی از این اعتراضات، به سوء مدیریت‌ سال‌های گذشته بازمی گردد

خطیب جمعه ملایر گفت: درخواست کشورهای اروپایی برای خروج شهروندان‌شان از ایران آن هم پس از فروکش کردن اغتشاشات، نشان می دهد که این‌ها در زمان اغتشاشات در ایران بودند.

حجت الاسلام محمدباقر برقراری ۲۲ مهر ماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ملایر با اشاره به اعتراضات پراکنده در سطح کشور طی روزهای اخیر اظهار کرد: مطابق بیانات مقام معظم رهبری، حکم همه کسانی که به خیابان آمدند، یکی نیست؛ برخی از این افراد، نوجوانانی بودند که با تاثیر از فیلم‌ها و بازی‌های خشن رایانه‌ای به خیابان‌ها آمدند.

برقراری تصریح کرد: دشمن با استفاده از این بازی‌ها، خشونت گرایی و شهوت رانی را بصورت مدرنیته آموزش می دهد بنابراین اقدام به موقع مجلس و دولت در این زمینه ضروری است.

وی با تاکید بر اهمیت ساماندهی بانک اطلاعات ملی، به آسیب‌های مخرب فضای مجازی اشاره کرد و خطاب به نمایندگان مجلس و مدیران دولت گفت: این همه تلفات کف خیابان، برای مدیریت و ساماندهی فضای مجازی کافی نیست؟

امام جمعه ملایر ادامه داد: بعضی از این اعتراضات به برخی کاستی‌ها، کم کاری‌ها و سوء مدیریت‌ها طی سال‌های گذشته بازمی گردد اما بخش عمده‌ای از این اعتراضاتی که منجر به اغتشاش شد، توسط دشمنان طراحی شده بود.

برقراری ادامه داد: منابع انگلیسی صراحتا اعلام کردند اغتشاشات امروز ایران حاصل چهار ماه برنامه ریزی و مهندسی آمریکا بود که به ایران نیرو فرستادند و لیدرهای اصلی آن‌ها برای هر دقیقه ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان دریافت کردند.

وی به نقش اتحادیه اروپا در اغتشاشات اخیر اشاره و تصریح کرد: درخواست کشورهای اروپایی برای خروج شهروندان‌شان از ایران آن هم پس از فروکش کردن اغتشاشات، نشان می دهد که این‌ها در زمان اغتشاشات در ایران بودند.

برقراری به نقش فضای مجازی و رسانه در اتفاقات اخیر اشاره و اظهار کرد: تنها چیزی که طی این اتفاقات در امپراطوری رسانه‌ای ندیدیم، بیان واقعیات بود؛ طبق رصدهای انجام شده از ۲۳ شهریور تا ۱۶ مهرماه، ۱۷ هزار و ۳۱۲ دروغ توسط رسانه‌های معاند در عرصه بین المللی منتشر شد.

امام جمعه ملایر به شایعات منتشر شده توسط شبکه‌های رسانه‌ای خارجی اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب، بدل خمینی کبیر است و برای ملت ایران همچنان به‌عنوان معمار انقلاب، خار چشم دشمنان و استخوانی در گلوی دشمنان باقی می‌ماند و با یک سخنرانی همه توطئه‌های دشمنان را باطل و خنثی می‌کند.

وی این اتفاقات را به معنای دست و پا زدن دشمن دانست و ادامه داد: دشمن تلاش می‌کند با ایجاد این آشوب‌ها، نظام جمهوری اسلامی را مجبور کند که از موضع ضعف بر سر میز مذاکره بنشیند.

برقراری تاکید کرد: آمریکا تلاش می‌کند با ایجاد اغتشاشات، جمهوری اسلامی کوتاه بیاید اما بداند ما از موضع قدرت مطالبات ملت را دنبال می‌کنیم و توافق‌ها و قید و بندهای آن‌ها را بدون ارائه تضمین، به رسمیت نمی شناسیم.

.

.


بازنشر از : منبع: ايسنا