مهران محمدی امین

معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به افزایش تورم و تهدید امنیت انرژی در اروپا گفت: آثار جنگ در اروپا ثابت کرد تحریم تیغ دولبه است که پیامدهای آن دامن تحریم‌

1401\07\13 23:27:24


باقری: ایران آمادگی دارد ظرفیت هایش برای بازگشت امنیت انرژی را به اشتراک بگذارد

معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به افزایش تورم و تهدید امنیت انرژی در اروپا گفت: آثار جنگ در اروپا ثابت کرد تحریم تیغ دولبه است که پیامدهای آن دامن تحریم‌کنندگان را هم می‌گیرد.

در ادامه سفر رسمی معاون سیاسی وزیر امور خارجه به مجارستان، علی باقری با جمعی از فعالان اقتصادی و مدیران جمعی از شرکت‌های این کشور دیدار کرد.

مدیران جمعی از شرکت‌های مجارستان در این دیدار ضمن تشریح ایده‌های خود برای گسترش روابط اقتصادی میان کشورشان و ایران، آمادگی خود بر حضور فعال‌تر در بازار بزرگ تجاری و اقتصادی ایران را اعلام و تصریح کردند: زمینه‌های خوبی برای همکاری‌های دوجانبه میان دو کشور در همه عرصه‌ها به ویژه انرژی، کشاورزی، دارویی و مدیریت آب وجود دارد.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه نیز با اشاره به استمرار جنگ در اروپا و به مخاطره افتادن امنیت انرژی در این منطقه از جهان، تصریح کرد: سال‌ها تصور می‌شد کشورهایی مانند ایران باید «هزینه تحریم‌شدن» را بپردازند، اما اکنون اروپایی‌ها متوجه شدند که «تحریم کردن نیز هزینه دارد» و چنانچه در سیاست‌های یکجانبه خود تجدیدنظر نکنند، مجبورند هزینه اعمال تحریم را با افزایش تورم و به مخاطره افتادن امنیت انرژی بپردازند.

باقری افزود: ایران آمادگی دارد تا در کنار سایر عرضه‌کنندگان انرژی، ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه خود را برای بازگشت امنیت انرژی به بازار به اشتراک بگذارد.

.

.


بازنشر از : منبع: ايسنا