مهران محمدی امین

ایسنا/ مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به گفت‌وگوی خود با وزیر خارجه ایران، در اظهاراتی مداخله‌جویانه خواستار آزادی "معترضان ایرانی" شد. جوزپ بورل، مسئول سیاست

1401\07\22 20:32:34


توییت مداخله‌جویانه «بورل» در پی ناآرامی‌های اخیر

ایسنا/ مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به گفت‌وگوی خود با وزیر خارجه ایران، در اظهاراتی مداخله‌جویانه خواستار آزادی "معترضان ایرانی" شد. جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه در توییتی نوشت: با امیرعبداللهیان صحبت کردم تا پیام واضح و موضع متحد اتحادیه اروپا را ابراز کنم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به گفت‌وگوی خود با وزیر خارجه ایران، در اظهاراتی مداخله‌جویانه خواستار آزادی "معترضان ایرانی" شد.جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه در توییتی نوشت: با امیرعبداللهیان صحبت کردم تا پیام واضح و موضع متحد اتحادیه اروپا را ابراز کنم.

مردم در ایران حق اعتراض مسالمت‌آمیز و دفاع از حقوق اساسی‌شان را دارند.وی در ادامه با اظهاراتی مداخله‌جویانه خواستار آزادی معترضان و دسترسی ایرانیان به اینترنت شد.ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به مداخله سایر کشورها در امور داخلی کشورمان در مطلبی در صفحه اینستاگرام خود با بیان این‌که «اعتراض» و «اغتشاش» هم ماهیت متفاوتی دارند و هم نتایجی متفاوت گفت : در دگرگونی اوضاع و فراز و فرود زمانه، دولت و ملت ایران دوستان و دشمنان خود را بهتر می‌شناسد.وی همچنین با اشاره به موضع گیری مقامات بعضی از کشورهای غربی در مورد تحولات این روزهای ایران و برخی از دخالت‌های آن‌ها در امور داخلی کشورمان نوشت: رفتار مداخله‌آمیز و حمایت آشکار برخی دولت‌های غربی از اغتشاشات اخیر در ایران و تداوم رفتارهای تحریک‌آمیز آنان اثبات کرد که آنها هر زمان فرصتی ببینند در اقدام مستقیم و غیرمستقیم علیه ثبات، امنیت و استقرار نظام و کشورمان تردید نخواهند کرد.     . .


بازنشر از : آخرین خبر