مهران محمدی امین

مصطفی نخعی برجام صحن مجلس تیم مذاکره کننده هسته ای نماینده مردم نهبندان در مجلس

1401\05\30 15:07:12


تیم مذاکره کننده اطلاع رسانی دقیق داشته باشد

نماینده مردم نهبندان در مجلس گفت: متأسفانه اطلاع رسانی ناقص تیم مذاکره کننده یکی از عواملی است که به التهابات حوزه اقتصادی دامن زده است و شایسته نیست اطلاعات از طرف‌های دیگر به جامعه برسد.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی نخعی ظهر امروز (یکشنبه ۳۰ مردادماه) در صحن علنی مجلس در تذکر شفاهی گفت: این روزها صحبت از برجام بسیار زیاد شده و به همان میزان التهاباتی در حوزه اقتصادی ایجاد کرده است ولی متأسفانه اطلاع رسانی‌های ناقص تیم مذاکره کننده به ادامه دار شدن این التهابات دامن می‌زند.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه با تأکید بر اینکه شایسته نیست اخبار مذاکرات از سوی طرف‌های دیگر به جامعه ما اطلاع داده شود، بیان کرد: فارغ از متن مذاکرات، آنچه مهم است لغو تحریم هاست. طبق قانون اقدام راهبردی مجلس، دولت موظف است گزارش لغو تحریم‌ها را به کمیسیون‌های تخصصی یعنی کمیسیون انرژی و امنیت ملی بدهد و پس از تأیید کمیسیون‌ها، گزارش در صحن مجلس ارزیابی شود و در صورت تأیید در صحن مجلس، دولت می‌تواند تعهدات هسته‌ای را عملیاتی کند. نخعی در پایان خاطرنشان کرد: البته معتقدم ریشه مشکلات اقتصادی صرفاً تحریم نیست و علت بسیاری از مشکلات، بروکراسی‌ها و برنامه ریزی های غلط داخلی است اما در هر صورت سنگ تحریم باید از سفره مردم برداشته شود و نفع اقتصادی کشور باید مهمترین نکته مذاکرات باشد..

.


بازنشر از : مهر

مصطفی نخعی

برجام

صحن مجلس

تیم مذاکره کننده هسته ای