مهران محمدی امین

انصاف نیوز/ محمدرضا علی حسینی، دبیرکل زندانیان سیاسی قبل از انقلاب می‌گوید: شما به حرف‌های ما کتک‌خورده‌ها و شکنجه‌شده‌های ساواک هم کاری نداشته باشید

1401\11\25 21:32:29


دبیر کانون «زندانیان سیاسی قبل از انقلاب»: کوتاهی مسئولان باعث شده، شکنجه‌گران ساواک «مدعی حقوق بشر» شوند

انصاف نیوز/ محمدرضا علی حسینی، دبیرکل زندانیان سیاسی قبل از انقلاب می‌گوید: شما به حرف‌های ما کتک‌خورده‌ها و شکنجه‌شده‌های ساواک هم کاری نداشته باشید. بروید گزارش سازمان حقوق بشر در سال‌های ۱۳۵۵ و ۱۳۵۶ را بخوانید.

انصاف نیوز/ محمدرضا علی حسینی، دبیرکل زندانیان سیاسی قبل از انقلاب می‌گوید: شما به حرف‌های ما کتک‌خورده‌ها و شکنجه‌شده‌های ساواک هم کاری نداشته باشید.

بروید گزارش سازمان حقوق بشر در سال‌های ۱۳۵۵ و ۱۳۵۶ را بخوانید.من بیش از هر چیزی برای عملکرد آقایان افسوس خوردم چرا که هیچ سیستمی نمی‌توانست به این هنرمندی، سوابق انسانیت و مردانگی و مبارزات و نشانه‌های آزادمردی اتباع خودش را چنین تخریب بکند. وقتی من تصاویر ثابتی در این تجمع را دیدم، یاد حدود ۲۰ سال پیش افتادم که خبر رسید به ما شهرداری دارد بخش سیاسی زندان قصر را با خاک یک‌سان می‌کند. شهرداری با بلدوزر در حال تخریب سلول‌هایی بود که مردان و زنان مبارز زیادی در آن شکنجه و کشته شدند.

تا ما به خودمان جنبیدیم و با کمک آقای مرعشی که آن زمان در سازمان میراث فرهنگی بود، کارشناسانی را به محل بردیم و دور دیوار اندرزگاه شماره یک خط کشیدیم، ساختمان زندانیان سیاسی شماره ۴ و شماره ۵ و ساختمان زنان سیاسی زندان قصر را تخریب کردند. کسانیکه این کار را کردند نه می‌دانستند مبارزه چیست و نه آزادگی و آزادمردی را می‌شناختند.من با دیدن ثابتی یاد این جنایت افتادم که متولیان فرهنگی نظام جمهوری اسلامی مرتکب شدند در تخریب و دفن‌کردن آثار مبارزات مردان و زنانی که در این کشورفداکاری‌ها کردند. سیستم‌های فرهنگی جمهوری اسلامی در این ۴۴ سال بسیار به انحراف رفته و اغلب اسیر روزمرگی یا به فکر مسائل فرعی و شخصی بوده‌اند.

تبلیغات
ساختمان سازی - ساختمان و صنعت ساختمان
ساختمان سازی - ساختمان و صنعت ساختمان

SearchBiz ارائه اطلاعات جامع در مورد فروش، اجاره، مشاوره و اجرا، تعمیرات و سرویس در حوزه صنعت و تولید در کشور.

برای همین هم شخصی مانند پرویز ثابتی که سوابقش اظهر من‌الشمس است می‌تواند بیاید و چنین ادعاهایی را مطرح کند.به نظر من مسئولین باید خجالت بکشند که تحت تاثیر مسائل اقتصادی و اختلاس‌ها و چپاول‌ها، نتوانستند کار فرهنگی مناسب کنند تا امروز کسانی مثل ثابتی و دیگر شکنجه‌گران ساواک، بیایند و برای ما ادعای آزادگی و دموکراسی و حقوق بشر بکنند.من هنوز پس از پنجاه شصت سال، آثار شلاق‌های زیردستان ثابتی را بر پاهای خود دارم و این فقط مختص من نیست و بسیاری دیگر از زندانیان آن زمان، هنوز از آثار آن شکنجه‌ها رنج می‌برند.به نظر من این بلایی است که عملکرد جمهوری اسلامی بر سر مبارزان و فداکاران این کشور آورده است.شما به حرف‌های ما کتک‌خورده‌ها و شکنجه‌شده‌های ساواک هم کاری نداشته باشید. بروید گزارش سازمان حقوق بشر در سال‌های ۱۳۵۵ و ۱۳۵۶ را بخوانید. گزارش سازمان‌های بین‌المللی که زیر نظر شاه و ساواک وارد کشور شدند و به شکل خیلی محدود توانستند با تعدادی از زندانیان ملاقات کنند، موجود است.

طبیعی است که آقای ثابتی چنین ادعایی می‌کند. کسی که آن جنایت‌ها را می‌کرد، از گفتن ۴ دروغ هم ابایی ندارد و این خیلی عجیب و غریب نیست.. .


بازنشر از : آخرین خبر