مهران محمدی امین

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: انواع شناور‌ها را تولید می‌کنیم و در ساخت انواع موشک‌ها با برد‌هایی از ۳۰۰ تا دو هزار کیلومتر خودکفا هستیم.

1401\07\07 18:04:15


دریادار کاویانی: تکنولوژی کامل ساخت زیردریایی را در اختیار داریم

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: انواع شناور‌ها را تولید می‌کنیم و در ساخت انواع موشک‌ها با برد‌هایی از ۳۰۰ تا دو هزار کیلومتر خودکفا هستیم.

دریادار تکاور دریایی «حمزه‌علی کاویانی» جانشین فرماندهی نیروی دریایی راهبردی ارتش ظهر پنجشنبه در نشست خبری یادواره شهدای ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: در راستای برگزاری کنگره ملی شهدای استان قم، ارتش جمهوری اسلامی یادواره شهدای ارتش را در پنج مرحله برگزار می‌کند که آخرین یادواره مربوط به شهدای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

دریادار کاویانی بیان داشت: یادواره شهدای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ۱۲ مهرماه سال جاری با سخنرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش در سالن مجتمع آموزشی امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

جانشین فرماندهی نیروی دریایی راهبردی ارتش بیان داشت: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سال‌های دفاع مقدس ۶۶۰ شهید تقدیم انقلاب و نظام اسلامی کرده که از این تعداد شش شهید متعلق به استان قم بودند.

وی با بیان اینکه ما هر چه عزت و اقتدار داریم متعلق به شهدا و خانواده‌های معظم شهدا است افزود: من بسیجی و رزمنده دوران دفاع مقدس بودم که از دوران نوجوانی در عملیات‌های مختلف حضور داشتم.

جانشین فرماندهی نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: در عملیات کربلای ۴ با دست خالی با دشمن جنگیدیم و ۱۵ روز بعد در کنار منطقه کانال ماهی عملیات کربلای ۵ را اجرا کردیم.

وی گفت: یگان توپخانه‌ای و زرهی عراق بعد از شروع هر عملیات ایران وارد میدان می‌شد و آتش سنگینی می‌ریخت و ما دیدیم رزمندگان با دستان خالی در برابر دشمنانی که تریلی به تریلی تجهیزات می‌آورند جنگیدند.

وی عنوان داشت: امروز هر چقدر از شهدا یاد شود و یادواره‌های شهدا برگزار شود باز هم کم کار شده است.

دریادار کاویانی با بیان اینکه روزی در تجهیزات دفاعی دریایی دچار کمبود‌هایی بودیم افزود: امروز به همت جوانان و دانشمندان ایران اسلامی انواع شناور‌ها و زیر سطحی‌ها را تولید می‌کنیم و در ساخت انواع موشک‌ها خودکفا هستیم که برد‌هایی از ۳۰۰ تا دو هزار کیلومتر دارند.

جانشین فرماندهی نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: نیروی دریایی ارتش را باید نیروی دریایی انقلاب بدانیم چرا که با پیروزی انقلاب هزار و ۶۰۰ مستشار در این نیرو داشتیم که از کشور خارج شدند و می‌گفتند بدون حضور ما نمی‌توانید از این تجهیزات استفاده کنید، اما دو سال بعد در دفاع مقدس رزمندگان نیروی دریایی افتخار‌ها آفریدند.

وی تصریح کرد: نیروی دریایی انقلابی ارتش جمهوری اسلامی بر تجهیزاتی که متعلق به غرب بود توانست مسلط شود و امروز به جایی رسید که ناوشکن جماران، دنا و سهند را ساخته و به این نیرو ملحق کرده است.

ایران اسلامی تکنولوژی کامل ساخت زیردریایی را در اختیار دارد

وی تاکید کرد: تکنولوژی ساخت زیردریایی‌های پیشرفته که برای هر ارتشی بسیار مهم است و تنها چند کشور توانمندی ساخت آن را دارند؛ ایران اسلامی تکنولوژی کامل ساخت زیردریایی را در اختیار دارد.

دریادار کاویانی با اشاره به ظرفیت‌های نیروی دریایی ارتش در دریای خزر نیز بیان داشت: در دهه‌های گذشته روس‌ها پیام دادند که در دریای خزر رزمایش مشترک برگزار کنیم و ما، چون در این دریا تجهیزات نظامی نداشتیم قصد داشتیم تجهیزات دریایی جنوب را از طریق شمال اقیانوس هند وارد کنیم که روس‌ها قبول نکردند و گفتند که فقط از دریای خزر باید شناور بیاورید.

جانشین فرماندهی نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: وقتی رهبر معظم انقلاب این ماجرا را شنید گفتند که باید در این حوزه قوی شوید و امروز ناوگان شمال نیروی دریایی از شرقی‌ترین تا غربی‌ترین دارای قدرت دریایی با انواع شناور‌ها و ناوشکن‌های پیشرفته و بومی در این دریا مستقر هستند.

وی افزود: امروز آمریکایی‌ها رو به افول هستند و شناور تأثیرگذاری در منطقه ندارند و گذشتگان آنان نیز حقیرانه از منطقه رفتند و امروز نوبت آنان است.

دریادار کاویانی با اشاره به رشادت‌های سردار شهید سلیمانی گفت: به همت و مجاهدت شهید سلیمانی ایران اسلامی امروز دارای پنج محور مقاومت در مرز‌های خارج از کشور است و امروز حضور ما در ورودی و خروجی دریای سرخ دائمی است و اشراف اطلاعاتی به این منطقه داریم و مساحت ژئوپولوتیک آمریکایی‌ها در منطقه در حال کاهش است.

جانشین فرماندهی نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به فعالیت دانشگاه نظامی دریایی امام خمینی (ره) ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان داشت: در قبل از انقلاب همه افسران در خارج از کشور آموزش می‌دیدند که با تدبیر امام راحل دانشگاه دریای ارتش در نوشهر تأسیس شد و امروز از بالاترین تا پایین‌ترین رده در این دانشگاه دوره‌های خود را می‌گذرانند و امروز همه طراحی‌های عملیاتی نیروی دریایی توسط فارغ التحصیلان این دانشگاه صورت می‌گیرد.

وی بیان داشت: قبل از انقلاب در مقطعی دو هزار مستشار خارجی در نیروی دریایی حضور داشتند که امروز مرکز آموزش درجه داری ما در رشت و منجیل به صورت مستقل نیاز‌های کشور را تأمین می‌کند.

.

.


بازنشر از : منبع: باشگاه خب