مهران محمدی امین

دولت سیزدهم خبرنگار خبرنگاران رئیسی : از شرایط مردم باخبرم / با اصلاح قیمت ها ، تورم را کاهش دادیم دولترئیس‌جمهور با اشاره به حضور مسئول

1401\06\07 15:12:16


رئیسی : از شرایط مردم باخبرم . با اصلاح قیمت ها ، تورم را کاهش دادیم

رئیسی : از شرایط مردم باخبرم / با اصلاح قیمت ها ، تورم را کاهش دادیم دولترئیس‌جمهور با اشاره به حضور مسئولان اجرایی در میدان، گفت: مدیریت میدانی با مدیریت کارتابلی فرق می‌کند.

به گزارش  خبرگزاری خبرآنلاین از پایگاه اطلاع رسانی دولت ، سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور امروز (دوشنبه) در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت در سالن اجلاس سران برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دولت، گفت: خدا را شاکریم که در این یک سال که به عنوان رئیس جمهور مسئولیت دولت را بر عهده داشتیم و توفیق خدمتگزاری به مردم را داشتیم همواره شاهد عنایت حضرت حق و امداد الهی بودیم. وی گفت : از شرایط مردم باخبر هستم، آن‌هم به شکل دقیق و روزانه،نشده کنار سفره غذایی بنشینم و به مردم فکر نکنم -منتی ندارم، این کف رفتار فردی است که توفیق خدمتگذاری به مردم را بدست آورده است رئیسی دادمه داد : روند نشان می‌دهد که با اصلاح اقتصادی اردیبهشت ماه، توانستیم تورم را کاهش بدهیم ،تصمیمات دولت به سمتی است که تورم همچنان کمتر شود،یارانه ۳۰۰-۴۰۰ هزار تومانی که در اختیار مردم قرار می‌گیرد، همه آن در اختیار دهک‌ها قرار می‌گیرد و چیزی برای کسری بودجه دولت نمی‌ماند ما برای رفع فقر مطلق برنامه داریم و حتما این روندی که در پیش گرفته‌ایم کمک کرده است ،ما آینده را برای وضعیت معیشتی و تولید کشور را روشن می‌بینیم،با سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی که انجام می‌دهیم، افزایش بهره‌وری، بالا بردن حقوق و دستمزد، در اخیتار گذاشتن بسته‌های معیشتی حتما در شرایط مردم تاثیر دارد حضور ما در منطقه امنیت‌ساز است وی گفت : ارتباط با کشور چین را متاثر از مسائل جهانی نکنیم و این ارتباط کاملا مستقل میان دو کشور است، دو کشور هم مصمم هستند که ارتباط آن‌ها توسعه پیدا کند.ما به عضویت شانگهای درآمده‌ایم، اسنادی وجود دارد که ما آن‌ها را بررسی کردیم گشت ارشاد مدیران را وعده کردم و آن را هم عملی کردیم تخلفاتی که اتفاق افتاده گزارش شده و با آن‌ها برخورد کردیم، گشت مدیران به این شکل نیست که حتما فرد متخلفی را که فساد کرده بگیرند، گاهی برخی دستگاه‌ها غفلت می‌کنند. عفیف بودن زن ایرانی و زن مسلمان برای امروز نیست، زندگی زنان این مرز و بوم با عفاف و حجاب همراه بوده است هیچ‌کس حق ندارد سلیقه‌ای رفتار کند، آن‌چه که ملاک و معیار است، قانون است، قانون‌مداری و قانون‌محوری همه مشکلات را حل خواهد کرد. مدیریت میدانی با مدیریت کارتابلی فرق می‌کند رئیس جمهور با بیان اینکه مدیریت میدانی با مدیریت کارتابلی تفاوت دارد، تصریح کرد: بین کسی که پشت میز نشسته است و کسی که در میدان است و وضع مردم را می‌بیند و مشکلات را از نزدیک احساس می‌کند فرق وجود دارد. وی افزود: اینکه مردم مشکل دارویی داشته باشند را باید از نزدیک ببینیم.

باید مشکلات و مسئله مردم را شناخت و برای رفع آن راهکار پیدا کرد. رئیس جمهور با بیان اینکه رویکرد دوم دولت عدالت محوری است که بر اساس سند آمایش سرزمینی است، افزود: البته ممکن است عزیزی در یک دانشگاه یا مرکزی نسبت به سند حرفی داشته باشد. که اشکالی ندارد. رئیسی افزود: در جذب نیروی انسانی، در پرداخت‌ها، ارتقای نیروی انسانی و در به کارگیری افراد و در همه مسائل همواره تاکید شده است که باید پیوست عدالت وجود داشته باشد. در دولت، در شورای عالی استان‌ها و هم در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی‌ ها، تاکید شده است که باید همه‌ی اقدامات به سِمت عدالت گرایش داشته باشند و اگر در جایی با عدالت فاصله دارد باید عملکرد اصلاح شود. رئیس‌جمهور تصریح کرد: نکته سوم، ستیز با فساد و اصلاح ساختارهای اقتصادی و افرادی است که دارای کجی و فساد می‌شوند و با روابط ناسالم و همچنین اخذ رشوه، نظام اداری ما را آلوده می‌کنند که باید با آن‌ها مقابله کرد. رئیسی افزود: بخش بازرسی ریاست جمهوری در این زمینه فعال شده است، البته وظیفه ضدیت با فساد در هر سازمانی اول از همه، خود همان سازمان و دولتمردان باید باشند و در این مورد آنچه که وجود داشته با آن برخورد شده است.

یعنی مدعی فساد و مسئول مبارزه با فساد را در هر دستگاهی مدیر همان دستگاه می‌شناسیم. وی افزود: مدیران در کنار کار مدیریتی وظیفه مراقبت و رسیدگی با فساد را نیز دارند. رئیس‌جمهور گفت: با مسئله فساد و ساختارهای فسادزا و رانتی که جیب عده‌ای را پُر می‌کند و بی‌عدالتی را رواج می‌دهد باید برخورد شود و معتقدیم باید این ساختارها اصلاح و شاهد تولید پرونده نباشیم. ۲۱۲۲۰. .


بازنشر از : خبرآنلاین

دولت سیزدهم

خبرنگار

خبرنگاران