مهران محمدی امین

قوه قضاییه اغتشاشات ایران محمد شهریاری سرپرست دادسرای جنایی استان تهران احتمال ارتباط فوت نیکا شاکرمی با اغتشاشات

1401\07\13 18:31:40


رد ارتباط فوت نیکا شاکرمی با اغتشاشات اخیر. بررسی فیلم‌ دوربین‌های محل حادثه

سرپرست دادسرای جنایی استان تهران احتمال ارتباط فوت نیکا شاکرمی با اغتشاشات اخیر را رد کرد.

محمد شهریاری، درباره جزئیات پرونده نیکا شاکرمی گفت: ساعت ۷:۳۰ روز چهارشنبه ۳۰ شهریور ماه، ساکنین ساختمانی در چهار راه امیر اکرم متوجه جسد خانم جوانی در حیاط منزل خود می‌شوند که بلافاصله موضوع را به کلانتری منطقه اطلاع می‌دهند.

اکیپ‌های تخصصی صحنه به محل اعزام و متوجه می‌شوند این خانم از ساختمان مجاور به حیاط این منزل پرتاب شده است. وی با اشاره به اینکه کوله پشتی این خانم در پشت بام ساختمان مجاور کشف شد، بیان کرد: جسد بلافاصله به عنوان شخص مجهول الهویه به پزشکی قانونی منتقل شد. سرپرست دادسرای جنایی استان تهران بیان کرد: پزشکی قانونی با دستور مقام قضائی کار کالبدشکافی و اخذ نمونه‌های سم شناسی و آسیب شناسی را انجام داد.

شهریاری گفت: در آزمایش‌های کالبد شکافی و معاینه جسد، آثار شکستگی‌های متعدد در ناحیه لگن، سر، اندام‌های فوقانی و تحتانی، دست‌ها و پاها و در رفتگی لگن مشاهده شد که نشان می‌دهد فرد از بلندی پرت شده است. طبق استعلام‌های گرفته شده هم مشخص شد فرد به پایین پرتاب شده است. وی با بیان اینکه در معاینات پزشکی قانونی آثار گلوله و ساچمه در بدن جسد مشاهده نشده است، تصریح کرد: همسایگانی که جسد در آن ساختمان کشف شده اعلام کردند که ساعت ۳ بامداد متوجه صدایی شده‌اند اما متوجه سقوط این خانم نشده‌اند.

سرپرست دادسرای جنایی استان تهران با بیان اینکه سرانجام هویت جسد با نام نیکا شاکرمی ۱۷ ساله تعیین شد، گفت: ساختمانی که کوله پشتی این خانم در آن کشف شد مراحل ساخت پایانی را طی می‌کرد و ۲ کارگاه تولید پوشاک در آن فعال است و کارگرانی در ساختمان مشغول کار و نگهبانی بودند. شهریاری بیان کرد: با بررسی فیلم دوربین‌های محل مشخص شد در بامداد روز حادثه خانم نیکا شاکرمی با کوله پشتی همراه وارد ساختمان می‌شود و زنگی زده نمی‌شود زیرا ساختمان نیمه کاره بوده و درب با هل دادن باز شده است. وی افزود: بررسی‌ها نشان داده است منزل خاله خانم شاکرمی در کوچه مجاور این ساختمان و ۲ پلاک بالاتر از محل کشف جسد است.

تبلیغات
ساختمان سازی - ساختمان و صنعت ساختمان
ساختمان سازی - ساختمان و صنعت ساختمان

SearchBiz ارائه اطلاعات جامع در مورد فروش، اجاره، مشاوره و اجرا، تعمیرات و سرویس در حوزه صنعت و تولید در کشور.

هنوز انگیزه ورود این خانم به ساختمان نیمه کاره مشخص نشده است. سرپرست دادسرای جنایی استان تهران بیان کرد: خانم نیکا شاکرمی روز ۲۹ شهریور ماه (روز قبل از حادثه) به منزل مراجعه نکرده بود و مادرش تماس‌های زیادی با وی گرفته و درخواست کرده که به منزل خودشان یا منزل خاله‌اش مراجعه کند اما با وجود تماس‌های زیاد خانم نیکا شاکرمی به منزل مراجعه نکرده بود. شهریاری افزود: مادر مرحوم شاکرمی با یکی از دوستان دخترش به نام آیدا تماس می‌گیرد و از او درخواست می‌کند که با دخترش تماس بگیرد و بخواهند به منزل مراجعه کند اما نیکا شاکرمی قبول نمی‌کند که به منزل بازگردد.

سرپرست دادسرای جنایی تهران با بیان اینکه پدر مرحوم نیکا شاکرمی فوت کرده است، گفت: مادر مرحوم شاکرمی در روز پنجشنبه ۷ مهرماه به اداره آگاهی مراجعه و مفقودی دخترشان را اعلام کرده است. شهریاری افزود: با مراجعه خانواده همان روز جسد شناسایی می‌شود و روز شنبه ۹ مهر ماه جسد به خانواده تحویل داده می‌شود. وی با بیان اینکه بررسی‌ها نشان می‌دهد این حادثه با اغتشاشات اخیر ارتباطی ندارد، گفت: هیچ گونه آثار گلوله در بدن مرحوم کشف نشده است و آثار نشان می‌دهد فوت ناشی از پرت شدگی فرد بوده است.

سرپرست دادسرای جنایی تهران بیان کرد: از تمام کارگرهای ساختمان تحقیق و بازجویی انجام شده است و حتی افرادی بازداشت شدند. وی تصریح کرد: خانم نیکا شاکرمی مدرسه نمی‌رفت و در یک کافی شاپ مشغول به کار بود. سرپرست دادسرای جنایی تهران گفت: پرونده در حال بررسی است و در اسرع وقت نتیجه اعلام می‌شود..

.


بازنشر از : مهر

قوه قضاییه

اغتشاشات ایران

محمد شهریاری