مهران محمدی امین

انتخاب/ نماینده مجلس گفت: وزیر صمت در عملکرد خود واقعا موفق نبوده و در این مدت کاری هم نکرده است. نماینده مردم قزوین در مجلس در واکنش به صحبت‌های معاون پارلمانی رئیس جمهور مب

1401\06\07 20:23:24


سیاهکلی: وزیر صمت در عملکرد خود واقعا موفق نبوده و در این مدت کاری هم نکرده است

انتخاب/ نماینده مجلس گفت: وزیر صمت در عملکرد خود واقعا موفق نبوده و در این مدت کاری هم نکرده است. نماینده مردم قزوین در مجلس در واکنش به صحبت‌های معاون پارلمانی رئیس جمهور مبنی بر اینکه "دولت تنها برای بازرگانی وزیر معرفی می‌‌کند و وزیر صمت هم که داریم"، بیان می‌کند که به نظرم می‌آید که ایشان در جهت نادرست جلوه دادن صحبت‌های آقای رییسی عمل کرده‌اند.

انتخاب/ نماینده مجلس گفت: وزیر صمت در عملکرد خود واقعا موفق نبوده و در این مدت کاری هم نکرده است.نماینده مردم قزوین در مجلس در واکنش به صحبت‌های معاون پارلمانی رئیس جمهور مبنی بر اینکه "دولت تنها برای بازرگانی وزیر معرفی می‌‌کند و وزیر صمت هم که داریم"، بیان می‌کند که به نظرم می‌آید که ایشان در جهت نادرست جلوه دادن صحبت‌های آقای رییسی عمل کرده‌اند.

این حرف آقای حسینی معنایش این است که یا ایشان حرف آقای رئیس جمهور را درست متوجه نشده یا تخریب این حرف بر قول رئیس جمهور است که این کار درستی نیست و بی‌توجهی به مجلس و قول رئیس جمهور است. اگر رئیس جمهور دو وزیر را معرفی نکند قطعا استیضاح وزیر صمت در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.روز گذشته سید محمد حسینی، معاون پارلمانی رییس جمهور در گفت و گویی که با «تسنیم» داشت به نوعی خبر از این داد که تنها قرار است یک وزیر برای وزارت بازرگانی به مجلس معرفی شود و سیدرضا فاطمی امین، وزیر صمت بر جای خود باقی می‌ماند. حسینی در پاسخ به این سؤال که "برداشت دولت درباره تفکیک وزارت صمت و بازرگانی چیست؟ آیا دولت آقای فاطمی‌امین را به‌عنوان وزیر صمت پیش‌فرض می‌داند و می‌خواهد فقط برای وزارت بازرگانی، وزیر معرفی کند؟"، گفت: «دقیقاً ما چنین برداشتی داریم.

برخی نمایندگان می‌گویند دولت باید دو وزیر معرفی کند. ولی خب، یک نگاه دیگری در دولت هست. آن روزی که مسئله استیضاح مطرح شد موافقت کردیم که وزارت بازرگانی تشکیل شود، یعنی بار سنگینی بر دوش یک نفر هست و اعلام کردیم که ما هم این را تفکیک را قبول داریم و انجام شود، ولی این‌که از جهت حقوقی برای وزارت صمت که تا حالا صنعت، معدن و تجارت بوده است، نهایت اینکه تجارتش حذف می‌شود، هویتش که هست و صنعت و معدن به‌جای خودش است.

یک بخشی از وظایفش کم و کاسته شده است، یعنی به‌قول معروف بار وزیر کمتر می‌شود پس نیازی نیست که وزیر صمت را مجدداً معرفی کنیم.»لطف‌الله سیاه‌کلی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با «انتخاب» در واکنش به این صحبت‌های معاون پارلمانی رییس جمهور، گفت: «من این خبر را دیدم و امیدوارم درست نباشد ولی اگر واقعا آقای حسینی این حرف را مطرح کرده باشد، به نظرم می‌آید که ایشان در جهت نادرست جلوه دادن صحبت‌های آقای رییسی عمل کرده‌اند. چراکه آقای رئیس جمهور فرصت دو ماهه‌ای از مجلس گرفتند و به مجلس وعده دادند که وزارت صمت را به دو وزارتخانه تبدیل و دو وزیر معرفی می‌کنند. حال این حرف آقای حسینی معنایش این است که یا ایشان حرف آقای رئیس جمهور را درست متوجه نشده یا تخریب این حرف بر قول رئیس جمهور است که این کار درستی نیست و بی‌توجهی به مجلس و قول رئیس جمهور است.»وی ضمن تاکید بر اینکه اگر رئیس جمهور دو وزیر را معرفی نکند قطعا استیضاح وزیر صمت در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت، بیان کرد: «علت هم این است که وزیر صمت در عملکرد خود واقعا موفق نبوده و در این مدت کاری هم نکرده است.

در نمایشگاه خودرویی هم که به تازگی برگزار شد، دیدیم که با استقبالی مواجه نشد و کسی هم بازدید نکرد. مگر چه تحولی در خودرو ایجاد شده است که حالا نمایشگاهش دیده شود؟ الان رسانه‌ها اطلاع رسانی می‌کنند و آگاهی مردم بالا رفته است و اینها را می‌فهمند. امروز دیگر نمی‌توان پنهان کاری کرد بلکه باید با مردم صادقانه گفت و گو و کرد و خدمات خوبی به آن‌ها ارائه داد.

ما که نماینده مردم هستیم، به طور دائم در مردم می‌بینیم که وقتی با آن‌ها صادق باشیم، مردم هم پاسخ این رفتار صادقانه را می‌دهند.این نماینده مجلس در پایان خاطرنشان کرد: «من فکر می‌کنم که وزیر صمت همچنان در مجلس اقناع لازم را ایجاد نکرده است. ما در مجلس مصمم هستیم که اگر دو وزیر معرفی نشود، استیضاح وزیر صمت را در دستور کار مجلس قرار دهیم. چراکه ما به طور موقت و به درخواست آقای رئیسی لبیک گفتیم.

ایشان انسان مخلص و دلسوزی است و شبانه روزی هم در خدمت مردم هستند، بنابراین وقتی ایشان در خواست فرصت دو ماهه کردند، هم ادب و عقل و هم همکاری حکم می‌کرد که ما به این درخواست پاسخ مثبت دهیم. صحبت‌های آقای حسینی هم خیلی صحبت‌های خوبی نبود و اشکال اساسی به آن وارد است. امیدوارم حرف آقای حسینی صحت نداشته باشد، درغیر اینصورت قطعا ایشان به قول آقای رئیس جمهور بی‌توجهی کرده است..

.


بازنشر از : آخرین خبر