مهران محمدی امین

فارس/ دبیر کل حزب الله با اشاره به اینکه تظاهرات مردم ایران پیام محکمی به دشمنان این مرز و بوم است، گفت که توافق ترسیم مرزها با فلسطین اشغالی، یک پیروزی بزرگ و تاریخی برای لبنان ا

1401\08\07 22:49:59


سید حسن نصرالله: دشمنان مردم ایران بر روی سراب حساب باز کرده‌اند

فارس/ دبیر کل حزب الله با اشاره به اینکه تظاهرات مردم ایران پیام محکمی به دشمنان این مرز و بوم است، گفت که توافق ترسیم مرزها با فلسطین اشغالی، یک پیروزی بزرگ و تاریخی برای لبنان است. سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان شامگاه امروز شنبه سخنرانی خود را درباره آخرین تحولات این کشور و رخدادهای منطقه آغاز کرد و گفت که موضوع اصلی این سخنرانی، رخدادهای مربوط به ترسیم مرزهای دریایی با فلسطین اشغالی است.

دبیر کل حزب الله با اشاره به اینکه تظاهرات مردم ایران پیام محکمی به دشمنان این مرز و بوم است، گفت که توافق ترسیم مرزها با فلسطین اشغالی، یک پیروزی بزرگ و تاریخی برای لبنان است.سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان شامگاه امروز شنبه سخنرانی خود را درباره آخرین تحولات این کشور و رخدادهای منطقه آغاز کرد و گفت که موضوع اصلی این سخنرانی، رخدادهای مربوط به ترسیم مرزهای دریایی با فلسطین اشغالی است.نصرالله در آغاز سخنرانی خود به جنبش جهاد اسلامی پرداخت و گفت: فتحی الشقاقی فرمانده شهید و مؤسس جهاد اسلامی، روح تازه‌ای به جهاد و افق جدیدی برای مقاومت و امید تازه‌ای برای مردم فلسطین ایجاد کرد.وی با بیان اینکه الشقاقی بسیار سریع، انقلاب اسلامی ایران را کشف کرد و بر نقش مهم آن در مسئله فلسطین، حساب باز کرد، افزود: جهاد اسلامی به مسیر و رشد خود ادامه داد و به گروههای پیشرویی بدل شده است که معادلات جدید تحمیل می‌کند و پیروزیهای مهمی در فلسطین حاصل کرده است.دبیر کل حزب الله سپس به تظاهرات گسترده مردم ایران و تشییع باشکوه شهدای حادثه تروریستی شیراز اشاره کرد و گفت: این تظاهرات، پیام محکمی از سوی ملت مجاهد و صبور برای همه توطئه‌کنندگان است، مبنی بر اینکه شما بر روی سراب و توهم حساب باز کرده‌اید.

حضور گسترده مردمی و مواضع قاطعی که اتخاذ شد، سرآغاز پاسخ قاطع به کسانی است که در این فتنه و توطئه نقش داشته‌اند.نصرالله درباره مذاکرات غیر مستقیم لبنان با رژیم صهیونیستی بر سر مرزهای دریایی تأکید کرد: حزب الله از زمان آزادسازی [خاک لبنان] در سال ۲۰۰۰، می‌گوید که در ترسیم مرزهای جنوبی مداخله نخواهد کرد، بلکه این موضوع، وظیفه دولت است. این مسئله به خاطر مسائل عقیدتی و سیاسی است.وی در این زمینه ادامه داد: مرزهای زمینی در سال ۱۹۲۳ توسط فرانسه و انگلیس ترسیم شد و اراده مردم لبنان و فلسطین در آن دخیل نبود. مرزهای دریایی اما پس از شکل‌گیری رژیم اشغالگر، مرزهای دریایی تعیین نشد و این منطقه به حال خود رها شد.

پس از سال ۲۰۰۰، صحبتهایی مطرح شد مبنی بر اینکه مقادیر زیادی گاز و نفت در سواحل جنوب لبنان وجود دارد و به همین دلیل تعیین مرزها به نیاز مبرم لبنان تبدیل شد.در حال تکمیل.... .


بازنشر از : آخرین خبر