مهران محمدی امین

نماینده خبرگان با اشاره به حوادث اخیر گفت: دشمنان برای براندازی نظام اسلامی هر روز در اتاق‌های فکرشان به دنبال بهانه جدید برای آشوب هستند.

1401\07\22 20:19:16


شبکه ملی اطلاعات یک واجب شرعی است

نماینده خبرگان با اشاره به حوادث اخیر گفت: دشمنان برای براندازی نظام اسلامی هر روز در اتاق‌های فکرشان به دنبال بهانه جدید برای آشوب هستند.

 آیت الله عباس کعبی، در جمع طلاب مدرسه امام حسین (ع) با اشاره به اهمیت عبرت آموزی از حوادث تاریخ اسلام گفت: بررسی مباحث تاریخی به سه شیوه نقلی، تحلیلی و استنطاقی انجام می‌شود که در تاریخ تحلیلی درس و تجربه‌ها نهفته شده است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی با الگوگیری از نهضت عاشورا محقق شد، ابراز کرد: امام راحل براساس روحیه شناسی ملت ایران و درس آموزی از سنت‌های الهی و عبرت‌های تاریخی قرآن، سیره رسول الله و تاریخ عاشورا و البته با توکل برخدا روحیه جهاد و شهادت طلبی شیر خفته ایران را بر پایه اسلام ناب محمدی بیدار کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاریخ را تکرار پذیر دانست و افزود: فلسفه تاریخ آن بخشی از علم تاریخ است که باید در حوزه‌های علمیه تدریس شود و فلسفه تاریخ تحلیل واقعه نیست بلکه شناخت ریشه و علت‌ها است.

استاد حوزه علمیه با تشریح این نکته که پشتوانه انقلاب فرهنگی انقلاب سیاسی و پشتوانه انقلاب سیاسی تحولات بزرگ اجتماعی است، اظهار کرد: انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی است و زیر بنای آن هم فرهنگی و برپایه ایمان و عمل صالح است که اگر مردم از ایمان و عمل صالح دست بردارند نعمت بزرگ حاکمیت الهی را از دست خواهند داد.

آیت الله کعبی با اشاره به اغتشاشات اخیر عنوان کرد: آشوب‌های اخیر صددرصد و با اطلاعات مستند برنامه ریزی توسط آمریکا و صهیونیسم بود یعنی اتاق‌های مکر و فریب آمریکا و صهیونیسم نقشه‌هایی را برای براندازی و از بین بردن انقلاب اسلامی کشیده اند.

وی با ابراز اینکه تفرقه قومیتی نقشه قدیمی دشمنان نظام اسلامی است، تصریح کرد: ملت ایران یکپارچه تحت تبعیت از امام راحل و مقام معظم رهبری با اتحاد خود نقشه‌های شوم دشمنان و تفرقه قومیت گرایی آن‌ها را از بین برده اند و دشمن در این زمینه شکست خورده است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تهاجم و شبیخون فرهنگی دشمن خاطرنشان کرد: روزگاری دولت این نظام فرهنگ را به بهانه توسعه رها کردند و دشمنان با صد‌ها برنامه رادیویی و تلویزیونی برای تسلط بر اذهان و افکار ملت ایران به صف شده بودند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: رهبر انقلاب بار‌ها به مسئولان نسبت به فرهنگ تذکر دادند و در طی این چند دهه یادآور شدند که تهاجم به شبیخون و شبیخون به ناتوی فرهنگی مبدل شده است و ناتو یعنی پیمان کشور‌های غربی برای براندازی ایران اسلامی و این ناتو به جنگ نرم تبدیل شد.

وی با تشریح جنگ نرم ادامه داد: جنگ نرم یعنی به جای جنگ کلاسیک و نظامی، عقل و ذهن و عواطف ملت‌ها را دگرگون کنند و امروز نیز به جنگ ترکیبی ارتقاء یافته است یعنی امروز دیگر دشمن به همه راه‌ها برای به زانو درآوردن ملت ایران اسلامی متوسل شده است.

آیت الله کعبی با اشاره به فتنه‌های دهه‌های گذشته ابراز کرد: در آشوب و فتنه‌های گذشته تحریک دانشجویان و فتنه سیاسی بود تا اقشار مختلف مردم را برعلیه نظام بشورانند که البته دشمن در این فتنه‌ها نیز با شکست مواجه شدند و به سراغ تحریم‌های فلج کننده اقتصادی گام برداشتند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه دشمن با روی کار آمدن دولت انقلابی و مردمی آیت الله رئیسی در تحریم اقتصادی با شکست روبه رو شده است، اذعان کرد: مذاکرات برجام نیز نتوانست ملت ایران را به زانو در بیاورد و نقشه جمهوری اسلامی خنثی و عبور از تحریم‌ها بود که به همت سربازان انقلابی نظام با موفقیت این راه را پشت سر گذاشته ایم به گونه‌ای که امروز فروش نفت ایران حتی نسبت به گذشته هم بیشتر شده است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با گلایه از فضای رها شده مجازی عنوان کرد: فضای مجازی رها شده برای دشمنان نظام تبدیل به سنگر جبهه نرم گشته که به کمک سربازان تسخیر شده هر لحظه بر علیه نظام فعالیت و نقشه جدیدی را طراحی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه بلندگو‌های دشمنان نظام با پول‌های سعودی و به کمک منافقان داخلی زمینه ایجاد برعلیه ملت و نظام را فراهم می‌کنند، ابراز کرد: اینترنت ملی، تقویت شبکه ملی اطلاعات و حاکمیت در فضای مجازی از ضروریات کشور است که متاسفانه برخی به دلایل مختلف با آن مخالفت کردند و فضای مجازی را مبدل به قتلگاه جوانان کردند.

استاد درس خارج حوزه علمیه با انتقاد از قوای سه گانه در موضوع رسیدگی و پیگیری نسبت به وضعیت فضای مجازی اظهار داشت: فتنه فضای مجازی فتنه‌ای پیچیده و ابزار جنگ ترکیبی است که متاسفانه قوای سه گانه با وجود تذکرات و درخواست‌های پی در پی، اما اقدام عملی صورت نگرفت.

آیت الله کعبی فتنه اغتشاشات اخیر را فتنه ضد دین و ضد مکتب اهل بیت عنوان کرد و ابراز داشت: این فتنه بر ضد وحدت، حجاب، استقلال و تمامیت ارضی ملت ایران و ضد اقتدار و امنیت ملی ملت ایران بود، اما سرباز پیاده دشمنان اسلام برخی جوانان و نوجوانان احساساتی بودند که تحت تاثیر القائات دشمن واقع شدند و هیچ تحلیلی از اوضاع و شرایط ندارند.

وی با بیان اینکه غرب در دفاع از حقوق زنان، برهنگی و بی ناموسی را نشانه گرفته است، تصریح کرد: داستان مهسا امینی بهانه است و دشمنان این نظام به دنبال براندازی حکومت و انقلاب اسلامی ایران هستند و هر روز یک مسئله‌ای را برای از بین بردن اقتدار و امنیت مردم بهانه می‌کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه خواص بی بصیرت در این آزمایش و ابتلاء الهی سقوط کردند، خاطرنشان کرد: برخی از خواص بی بصیرت با عجله همسو با دشمنان به بهانه درگذشت خانم امینی پیام دادند و هنوز از خواصی که با شتاب موضع نسنجیده گرفتند توقع جبران می‌رود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری جنگ سایبری را خط مقدم مقابله با فتنه دانست و یادآور شد: در جهاد سایبری باید فعال و توانمند شد تا بتوانیم شبکه ملی اطلاعات را هر چه سریعتر راه بیندازیم و این یک واجب شرعی است.
.

.


بازنشر از : منبع: فرارو