مهران محمدی امین

وزارت اطلاعات وزارت امور خارجه ابوالفضل عمویی مرکز پژوهشهای سخنگوی کمیسیون امنیت

1401\11\01 19:42:13


مجلس با اقدام قاطع هزینه متقابلی را برای اروپا پیش‌بینی می‌کند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: مصوبه پارلمان اروپا تا قبل از موافقت شورای اروپا لازم الاجرا نیست، اما مجلس با اقدام قاطع هزینه متقابلی را برای طرف‌های اروپایی پیش‌بینی می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل عمویی در توضیح نشست فوق العاده امروز عصر (شنبه یکم بهمن ماه) کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: در پی اقدام مداخله جویانه پارلمان اروپا مبنی بر مصوبه تحریم مقامات کشور و پیشنهاد به شورای اروپا برای قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نهادهای وابسته به آن در فهرست تروریستی اتحادیه اروپا، امروز جلسه فوق العاده‌ای در کمیسیون امنیت ملی تشکیل شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این جلسه فوق العاده با حضور مسئولان وزارت امور خارجه، ستاد کل نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات و مرکز پژوهش‌های مجلس و تعدادی از نمایندگان که طرحی را در این زمینه ثبت کرده بودند، تشکیل شد تا به تحلیل و ارزیابی اقدام پارلمان اروپا و همچنین طراحی اقدام متقابل قاطع بپردازیم. وی تصریح کرد: مصوبه پارلمان اروپا تا قبل از موافقت شورای اروپا لازم الاجرا نیست، بنابراین در این جلسه تاکید شد که مجلس شورای اسلامی با اقدام قاطع هزینه متقابلی را برای طرف‌های اروپایی پیش‌بینی کند. همچنین بحث شد که در صورت موافقت شورای اروپا با مصوبه پارلمان اروپا علیه سپاه پاسداران و قرار گرفتن نهادهای قانونی و مردمی کشور ما ذیل عناوین تروریستی و مجعول، واکنش قاطع جمهوری اسلامی چه باشد.

عمویی با اشاره به پیشنهادهای مختلف نمایندگان در این خصوص، گفت: با توجه به اشتراکاتی که در برخی از پیشنهادات بود، قرار شد از میان این موارد مشترک، به یک طرح واحد برسیم لذا این موضوع همچنان در دستور ار کمیسیون خواهد بود. سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجل تصریح کرد: کمیسیون در نهایت طرحی را در این زمینه آماده می‌کند تا ضمن بازدارندگی در مقابل خطای شورای اروپا، بتواند از منافع مردم و کشور حفاظت کند.. .


بازنشر از : مهر

وزارت اطلاعات

وزارت امور خارجه

ابوالفضل عمویی

مرکز پژوهشهای