مهران محمدی امین

مجلس خبرگان رهبری اغتشاشات ایران آیت‌الله احمد جنتی مجلس خبرگان رهبری با صدور بیانیه‌ای، اغتشاشات اخیر و توهین به

1401\07\07 19:42:17


مجلس خبرگان بر پیگرد قضایی آشوب‌طلبان اغتشاشات اخیر تاکید کرد

مجلس خبرگان رهبری با صدور بیانیه‌ای، اغتشاشات اخیر و توهین به مقدسات دینی را محکوم و بر پیگرد قضایی آشوب‌طلبان تأکید کرد.

در پی حوادث اخیر مجلس خبرگان رهبری با صدور بیانیه‌ای اغتشاشات و توهین به مقدسات دینی را محکوم و بر پیگرد قضائی آشوب طلبان تأکید کرد.

در این بیانیه آمده است: بی تردید هتک حرمت قرآن کریم، آتش زدن مسجد، آسیب زدن به اموال خصوصی و عمومی و یا تعرض به نیروهای انتظامی، بسیجی و حافظان امنیت در یک کشور اسلامی با داشتن مردمی معتقد به مبانی دینی نمی‌تواند بدون خط‌دهی، هدایت و سو استفاده سرویس‌های بیگانه از احساسات جوانان صورت پذیرد. متن این بیانیه به شرح زیر است: بسم الله الرحمن الرحیم حوادث تلخ و فتنه‌ای که در روزهای اخیر شاهد آن بودیم گرچه با حضور به موقع و هوشیاری زنان و مردان بصیر ایران اسلامی، به ویژه دانشجویان انقلابی کشورمان در تجمع سراسری امت رسول الله (ص) بحمدلله خنثی شد، اما بار دیگر دستاویزی برای سلب امنیت و آرامش جامعه، اهانت به مقدسات دینی و هجمه علیه ارکان نظام اسلامی را فراهم کرد و عده‌ای قلیل که درک و تحلیل درستی از مسائل ندارند نقشه و هدف شوم دشمنان کینه توز این نظام و میهن اسلامی را اجرا نمودند و برای کشور و مردم هزینه ایجاد کردند. بی تردید هتک حرمت قرآن کریم، آتش زدن مسجد، آسیب زدن به اموال خصوصی و عمومی و یا تعرض به نیروهای انتظامی، بسیجی و حافظان امنیت در یک کشور اسلامی با داشتن مردمی معتقد به مبانی دینی نمی‌تواند بدون خط‌دهی، هدایت و سو استفاده سرویس‌های بیگانه از احساسات جوانان صورت پذیرد.

مجلس خبرگان رهبری، ضمن محکوم نمودن اقدامات ساختارشکنانه و ابراز همدردی با مردم آسیب دیده در این حوادث خصوصاً خانواده‌های شهدا و جانباختگان این اغتشاشات از خویشتن داری و تدبیر فرماندهی انتظامی در برابر اعتراضات و نیز هدف قراردادن مقرهای تروریست‌ها توسط سپاه پاسداران، قدردانی نموده و با اصرار بر اجرای قوانین و احکام اسلامی در جامعه و حمایت همه جانبه از رهبری معظم انقلاب اسلامی و اصل مترقی ولایت فقیه به عنوان رکن استوار نظام اسلامی بر ضرورت تبیین و ارائه روایت صحیح از قضایای اخیر، ساماندهی فضای مجازی، دلجویی و احقاق حقوق خسارت دیدگان، حمایت از اقدامات قوه قضائیه در راستای پیگرد قضائی آشوب طلبان و لزوم هوشیاری و خنثی نمودن توطئه‌های شوم نظام سلطه و صهیونیسم جهانی علیه انقلاب اسلامی ایران، تأکید می‌نماید. احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری. .


بازنشر از : مهر

مجلس خبرگان رهبری

اغتشاشات ایران

آیت‌الله احمد جنتی