مهران محمدی امین

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت، با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی هیچ وقت از خط قرمزهای خود یعنی پرچم، اسلام و ارزش‌های اسلامی عبور نمی‌کند، گفت: ما باید بپذیریم که در برخی بخش‌ها از جم

1401\07\22 20:18:54


نظام جمهوری اسلامی هیچ وقت از پرچم، اسلام و ارزش‌ها عبور نمی‌کند

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت، با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی هیچ وقت از خط قرمزهای خود یعنی پرچم، اسلام و ارزش‌های اسلامی عبور نمی‌کند، گفت: ما باید بپذیریم که در برخی بخش‌ها از جمله نسبت به جوانان کوتاهی کردیم.

آیت‌الله رضا رمضانی در مراسم جشن میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) که به همت هیئت متوسلین به ائمه اطهار(ع) شهرستان رشت در مسجد آفخرا این شهر برگزار شد، ضمن تبریک عید میلاد، اظهار کرد: مسلمانان باید مطالعه دقیق و عمیق نسبت به سیره و سنت رسول اکرم(ص) داشته باشند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به اینکه امروزه وحدت امت اسلام، مهمترین نکته‌ای است که جهان اسلام باید به آن توجه داشته باشد، افزود: اتحاد امت اسلامی از ارکان دیانت محمدی(ص) است.

وی تصریح کرد: وحدت جهان اسلامی ما را به اقتدار جهانی در حوزه سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و...

می‌رساند.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه اتحاد امت اسلامی سبب تشکیل قدرتمندترین کشورهای اسلامی می‌شود، خاطرنشان کرد: طی چند دهه اخیر، بیشترین قربانیان اختلاف‌افکنی توسط غرب، مسلمانان بودند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه وحدت امت اسلام باید به عنوان یک باور وجود داشته باشد، اظهار کرد: هفته وحدت نیز باید هفته اقتدار جامعه مسلمان و حاکمیت اسلام در دنیا باشد تا جریان اسلام و اسلام‌گرایی تقویت و جریان استکبار، تضعیف ‌شود.

وی سنت و سیره‌شناسی ائمه معصومین به ویژه پیامبر اکرم(ص) را از ضروریات دانست و گفت: شرایط امروز ما در دنیای اسلام شرایط ویژه و آماده برای اعلای کلمه حق، از بین بردن باطل و تبلیغ اسلام ناب محمدی(ص) است.

آیت‌الله رمضانی در بخش دیگری از سخنان خود، به پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال ۵۷ اشاره کرد و گفت: این انقلاب را از سویی می‌توان به عنوان معجزه دانست زیرا هیچ مصلحی حتی مصلح دینی فکر نمی‌کرد که انقلابی با محتوای اسلامی در دنیا رخ دهد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه انقلاب اسلامی به معنی مقابله با سیستم فاسدی بود که به استکبار کمک می‌کرد تا دین را حداقلی بکنند، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران آمد تا دین با نگاه حداکثری در جامعه پیاده شود.

وی در ادامه، دین را یک امر فطری و احکام آن را نیز فطری و عقلی عنوان کرد و افزود: دین اسلام شامل ابعاد انسانی، ارزشی، ایثار، امانت‌داری، امنیت، آزادی، تعقل و تفکر است؛ هر چیزی که به عنوان ارزش انسانی و الهی باشد، در دین وجود دارد.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه در هیچ کجا حتی در نظام لیبرالیسم مدعی آزادی، آزادی مطلق مورد تایید قرار نگرفته است، خاطرنشان کرد: در ماده ۲ و برخی دیگر از مواد اعلامیه جهانی حقوق بشر، برای آزادی حدی قرار داده‌اند و آن مورد آزار و اذیت قرار نگرفتن دیگران است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری به عدم وجود آزادی در بسیاری از بخش‌های نظام غرب اشاره و تاکید کرد: به عنوان نمونه در آلمان؛ انکار جریان هولوکاست، جرم محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران بر پایه دین و برای مقابله با فساد سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و... ایجاد شده است، افزود: در حکومت پهلوی، چیزی از دین باقی نمانده بود و دین هیچ اثر اجتماعی نداشت.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه درست فهمیدن دین، دین‌گریزی را بی‌معنا می‌کند، خاطرنشان کرد: کسانی که از دین فاصله می‌گیرند، دین را درست نشناخته‌اند؛ همه ارزش‌های اخلاقی در دین وجود دارد و انقلاب اسلامی نیز برگرفته از همین ارزش‌ها است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با تاکید بر اینکه مسئولین باید تلاش کنند تا مشکلات معیشتی مردم حل شود، اظهار کرد: گاهی ممکن است در بخشی ناکارآمدی وجود داشته باشد، پس باید دنبال یک نهضت خدمتگزاری برای حل مشکلات باشیم.

وی اضافه کرد: نهضت خدمتگزاری تنها یک کلیدواژه برای سخنرانی‌ها نیست بلکه باید به معنای واقعی محقق شود و هر کس در نظام اسلامی باید خود را پاسخگو بداند.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه بحث مطالبه‌گری در حوزه‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی باید به صورت تخصصی مطرح شود، تصریح کرد: در قانون اساسی به مطالبه‌گری اصناف و اقشار مختلف از جمله بازرگانان، دانشجویان، تجار و... از مسئولین اشاره شده است؛ این همان اعتراض مدنی به شکل قانونی است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری به طرح جدید مجلس شورای اسلامی در خصوص چگونگی برگزاری اعتراضات مدنی قانونی اشاره و تاکید کرد: انقلاب اسلامی محقق شده تا هر مقوله‌ای با رویکرد دینی و انسانی و اسلامی وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه هیچ اراده‌ای در نظام اسلامی برای ظلم کردن به مردم وجود ندارد، خاطرنشان کرد: با وجود ولی فقیه، تکلیف الهی اقتضا می‌کند که جلوی هر ظلم و ستمی گرفته شود.

آیت‌الله رمضانی در عین حال تاکید کرد: هرگونه خطا در گوشه و کنار کشور باید بدون هر نوع ملاحظه‌ای، پیگیری و با خطاکاران برخورد شود.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به اینکه با وجود پیروزی چنین انقلابی، دشمنان از روز اول به دنبال براندازی بودند تا کشور اسلامی تجزیه شود، گفت: بخش زیادی از خاک ایران در طول سالیان گذشته به واسطه شهوت‌رانی و ندانم ‌کاری‌های پادشان نالایق از کشور جدا شد و حالا نیز دشمن به دنبال چند تکه کردن کشور است.

وی به برنامه دشمنان برای تبدیل ۵۶ کشور مسلمان جهان به ۲۰۰ کشور کوچک تجزیه یافته اشاره و اظهار کرد: هدف از این تجزیه، تضعیف قدرت مسلمانان برای به استعمار کشیدن آن‌هاست؛ دشمن این سیاست را در عراق، ترکیه و ایران دنبال کرده و می‌کند.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه دشمن با تشکیل داعش به دنبال ضربه به جهان اسلام و ایران بود، گفت: رشیدمردانی چون سردار سلیمانی و همدانی‌ها در مقابله با داعش، برای همه ملت‌های مسلمان افتخار آفریدند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در جریان نهضت انقلاب و جنگ تحمیلی، پاک‌ترین انسان‌ها به شهادت رسیدند، افزود: برای ایجاد امنیت، شخصیت‌هایی که به لحاظ فکری، انسانی و اسلامی باورمند بودند، جان خود را فدا کردند.

وی با بیان اینکه دشمن از نظر فرهنگی هزینه‌های زیادی کرده و فضای مجازی را کاملا به دست گرفته‌ است، گفت: در جریان حادثه اخیر نیز عده‌ای با هدایت فضای مجازی به خیابان آمدند.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه در حوادث اخیر سه دسته در خیابان حاضر شدند، افزود: دسته اول، عده‌ای خیلی کم بودند که مشکلات معیشتی داشتند و به اصطلاح اعتراض مدنی کردند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه دسته دوم، شامل جوانان ۱۵ تا ۲۲ ساله‌ بودند که از طریق مدیریت فضای مجازی، فریب خوردند و به خیابان آمدند، خاطرنشان کرد: هدف این گروه، آسیب رساندن و آتش‌زدن آمبولانس و پرچم ایران نبود، بلکه افراد فریب خورده‌ای بودند که مورد رافت نظام اسلامی قرار می‌گیرند.

وی با تاکید بر اینکه دسته سوم، افراد مدیریت شده و اغتشاشگر بودند که هدفشان خسارت مادی و معنوی به بیت‌المال و مردم بود، اضافه کرد: این افراد با آتش زدن بانک‌ها و استفاده از سلاح‌های گرم و سرد به دنبال ناامنی در کشور بودند.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه مرز اعتراض و اغتشاش باید از هم جدا شود، تاکید کرد: باید برای بیان اعتراض افراد، بستری در جامعه فراهم کرد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه نظام اسلامی یک قدرت منطقه‌ای است و تکلیف اغتشاشگران کاملا روشن است، گفت: اغتشاشگران به دنبال ناامنی در جامعه هستند و هر چیزی را بهانه می‌کنند.

وی در ادامه به فعالیت رسانه‌های معاند در حوادث اخیر اشاره و اظهار کرد: شبکه ایران اینترنشنال با سرمایه سعودی و محتوای اسرائیلی و شبکه‌های بی‌بی‌سی فارسی و منوتو در این آشوب حضور داشتند و هزاران خبر دروغ، منتشر کردند.

آیت‌الله رمضانی اضافه کرد: رسانه‌های معاند، جمعیت‌های میلیونی مثل اجتماع بزرگ اربعین را پوشش نمی‌دهند، ولی وقتی ۱۰۰ نفر یکجا جمع می‌شوند، به صورت گسترده رسانه‌ای می‌کنند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری به مسئله حجاب و گشت ارشاد اشاره و خاطرنشان کرد: حجاب امر واجبی است که در قرآن آمده و همه فقها به وجوب آن به عنوان یک حق اجتماعی تاکید دارند.

وی اظهار کرد: حجاب در جمهوری اسلامی یک قانون است، حالا اگر کسانی اعتراض دارند، راهش اغتشاش خیابانی و درآوردن چادر از سر زن مسلمان نیست، بلکه باید در جلسات تخصصی مورد بررسی قرار گیرد.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه بیش از ۳۰ دستگاه متولی امر حجاب و عفاف در جامعه هستند و موضوع مهم در این بخش کار فرهنگی و تربیتی است، گفت: کار تربیتی و تعلیمی باید غیر از جناح بازی‌های سیاسی باشد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به اینکه نیروی انتظامی حافظ امنیت کشور است، تصریح کرد: اینکه به پلیس حمله کنند، سرش را ببرند و یا جوان بسیجی ۱۵ ساله را به فجیع‌ترین وضع به شهادت برسانند، بسیار دردناک است.

وی با بیان اینکه خیلی روشن و بدیهی است که دشمن پشت این قضایا بوده و حالا حافظان امنیت مظلوم واقع شده‌اند، گفت: اینکه اشکالی مثلا در گشت ارشاد وجود داشته باشد، آیا باید شهر را آتش بزنند و تمام این رسانه‌ها هم بسیج شوند؟!

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: طی سال گذشته، ۴۰۰۰ زن در آمریکا کشته شدند؛ در آلمان نیز حملات متعدد به زنان گزارش شده و به دختر محجبه اجازه نمی‌دهند که روسری داشته باشد؛ چرا این اخبار گزارش نمی‌شود؟!

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال این است که بحث قومیت‌گرایی را مطرح کند؛ در حالی که ادبیات جمهوری اسلامی برادری بین همه اقوام است، خاطرنشان کرد: جوانان باید اهل مطالعه باشند ولی نباید اخبار را از رسانه‌های دروغ‌پرداز و تفرقه‌افکن مانند ایران اینترنشنال، بی‌بی‌سی و منوتو بگیرند.

آیت‌الله رمضانی به جهت‌گیری برخی افراد شهرت‌طلب و سلبریتی‌ها در قضایای اخیر اشاره کرد و گفت: عده‌ای در ابتدای قضیه خود را گم کردند و بدون داشتن هرگونه آگاهی و بصیرتی به اظهارنظر پرداختند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی هیچ وقت از خط قرمزهای خود یعنی پرچم، اسلام و ارزش‌های اسلامی عبور نمی‌کند، گفت: ما باید بپذیریم که در برخی بخش‌ها از جمله نسبت به جوانان کوتاهی کردیم اما نسبت به زنان جامعه حساسیت‌های زیادی وجود دارد و خدمات متعددی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه آمریکا دشمن قطعی جمهوری اسلامی ایران است، تصریح کرد: باید در بعضی بخش‌ها در نوع برخوردها بازنگری داشته باشیم ولی از ارزش‌های اسلام و انقلاب اسلامی عدول نمی‌کنیم؛ نظام اسلامی به هرج و مرج و فساد تن نمی‌دهد.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه دشمن فساد را ترویج می‌دهد که بتواند استعمار کرده و ما را از دین و دین‌داری جدا کند، عنوان کرد: باید عظمت انقلاب را حفظ کنیم و بدانیم که هر کجا فساد باشد، عدالت نخواهد بود.

.

.


بازنشر از : منبع: ايسنا