مهران محمدی امین

مجلس یازدهم سیدابراهیم رئیسی محمد باقر قالیباف غلامحسین محسنی اژه‌ ای نماینده مجلس : ظاهراً در جلسات سران تصمیم گرفته شده ، ساز و کار جدیدی برای شنیدن اعتراضات فراهم شود

1401\07\22 11:04:10


نماینده مجلس : ظاهراً در جلسات سران تصمیم گرفته شده ، ساز و کار جدیدی برای شنیدن اعتراضات فراهم شود

نماینده مجلس : ظاهراً در جلسات سران تصمیم گرفته شده ، ساز و کار جدیدی برای شنیدن اعتراضات فراهم شود مجلسایسنا نوشت : نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکیدد بر لزوم فراهم شدن فرصت بیان نقد و اعتراض در جامعه اظهار کرد: اگر فرصت بیان نقد را به یک منتقد عالم و سالم ندهیم به طور طبیعی با نامحرم گفت‌وگو خواهد کرد و این به نفع کشور ما نحواهد بود.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکیدد بر لزوم فراهم شدن فرصت بیان نقد و اعتراض در جامعه اظهار کرد: اگر فرصت بیان نقد را به یک منتقد عالم و سالم ندهیم به طور طبیعی با نامحرم گفت‌وگو خواهد کرد و این به نفع کشور ما نحواهد بود.

غلامرضا منتظری با تاکید بر این‌که «نقد موجب رشد، پویایی و تکامل جامعه می‌شود»، گفت: نقد به معنای طرح اشکالات با دو ویژگی صادقانه و عالمانه بودن است و در صورتی که طرح اشکال با دو ویژگی ذکر شده نباشد، تخریب صورت می‌گیرد. وی با بیان این‌که «بین نقد و تخریب مرزهایی وجود دارد»، افزود: گاهی نقد در قالب اعتراض فردی و اجتماعی ظهور و بروز پیدا می‌کند و لازمه‌اش نیز این است که وزارت کشور به عنوان دستگاه متولی با همراهی دستگاه‌های مسئول، فرصت شنیدن نقد را فراهم کند. این نماینده مجلس اظهار کرد: مسئول یعنی کسی که مورد سوال واقع می‌شود و وقتی فردی مسئول می‌شود، باید هم تحمل شنیدن داشته باشد هم پاسخگو باشد.

یک اصل کرامت انسانی است که وقتی مسئولیتی را عهده‌دار می‌شویم، آستانه تحمل‌مان را بالا ببریم و صدای کسی که از گفتار و عمل و رفتار ما نقدی دارد را بشنویم؛ اگر این فرصت را به یک منتقد عالم و سالم ندهیم به طور طبیعی با نامحرم گفت‌وگو خواهد کرد و این به نفع کشور ما نحواهد بود؛ بنابراین باید این فرصت را هم در مقیاس سازمانی و هم در مقیاس اجتماعی فراهم کنیم. منتظری با بیان این‌که «خوشبختانه ظاهراً در جلسات سران تصمیمی گرفته شده که ساز و کار جدیدی برای شنیدن اعتراضات فراهم شود»، عنوان کرد: چه اشکالی دارد که فضا و مکانی مشخص کنیم تا افراد با رعایت چارچوب‌های تعریف شده، حرف‌های خود را مطرح کنند؛ اگر به این سمت حرکت کنیم، آرامش در جامعه بیشتر می‌شود. وی در پایان درباره نقش مجلس در ایجاد فضا برای ایجاد فضای بیان اعتراضات گفت: به عنوان یک نماینده آمادگی مجلس برای همکاری با دولت را در این زمینه اعلام می‌کنم.

با توجه به این‌که کار مجلس، قانون‌گذاری است نه اجرا، مجلس می‌تواند در صورت تمایل دولت به ایجاد فضایی برای بیان اعتراضات در این زمینه ریل گذاری‌های لازم را انجام دهد. بیشتر بخوانید: تلاش‌های ناکام روحانی برای تشکیل «هاید پارک» ایرانی / دولت رئیسی قانون «تجمعات اعتراضی» را به مرحله اجرا می رساند ؟. .


بازنشر از : خبرآنلاین

مجلس یازدهم

سیدابراهیم رئیسی

محمد باقر قالیباف

غلامحسین محسنی اژه‌ ای