مهران محمدی امین

بلوار کشاورز آمبولانس داعش انصاری صحنه کشیده شدن چادر

1401\06\30 16:22:08


واکنش‌های مجازی به بی‌غیرتی آشوبگران. بهای جسارت به «چادر» سنگین است

صحنه کشیده شدن چادر یک بانوی محجبه در اغتشاشات اخیر، موجی از گلایه، اعتراض و نارضایتی را در فضا مجازی ایجاد کرده و برخورد با این اتفاق به مطالبه عمومی تبدیل شده است.

خبرگزاری مهر، گروه سیاست- طیبه بیات: مهسا امینی، دختر جوانی که پنج شنبه هفته گذشته توسط پلیس امنیت اخلاقی به مرکز پلیس منتقل‌شده بود در اثر سکته قلبی به کما رفت و به بیمارستان کسری تهران منتقل شد.

روز جمعه خبر فوت او اعلام و باعث بهت بسیاری از مردم شد. پرده اول: تلاش برای ایجاد آشوب در تهران با اسم رمز «مهسا امینی» رسانه‌های ضدانقلاب از فرصت فراهم‌شده به بهانه فوت مهسا امینی نهایت استفاده را کرده و با ایجاد روایت‌های مخدوش از ماجرا سعی کردند فضا را برای تحرک خیابانی و تحریک مردم آماده کنند. همزمان با فراخوان گسترده رسانه‌های معاند خارجی برای سوءاستفاده از موضوع درگذشت مرحومه مهسا امینی به جهت ایجاد آشوب، تجمعات محدودی در سطح تهران شکل گرفت.

عصر روز دوشنبه محل تجمع، بلوار کشاورز در مرکز تهران با حضور حدود ۲۰۰ نفر بود و برخی از فرصت طلبان با شعارهای هنجار شکنانه و همچنین تخریب اموال عمومی به دنبال ایجاد آشوب در سطح شهر بودند. رسانه‌های معاند و ضدانقلاب از این تجمع محدود به شدت استقبال کرده و با انتشار ویدئوهای متعدد و دعوت دیگران به حضور در آن سعی در دمیدن در آتش داشتند. نکته قابل تأمل آنکه شعارهای سر داده شده در این تجمع از جمله؛ «این آخرین پیامه؛ هدف خود نظامه» به روشنی گویای آن بود که ماجرای مرحومه مهسا امینی، صرفاً برای این افراد بهانه بوده و ایجاد آشوب و اغتشاش هدف اصلی آن‌ها است.

پرده دوم: عملیات علیه حجاب در این تجمعات غیرقانونی یکی از معدود حاضران در تجمع خیابانی روسری از سرخود برداشت. ساعتی بعد همین فرد بی‌حجاب بالای یک خودرو عبوری رفت و با بالا و پایین پریدن روی آن دیگران را برای پیوستن به شورش دعوت می‌کند؛ همان تعداد افراد همراه با این زن این بار نقش محافظ را برای او بازی کرده و اجازه نزدیک شدن مردم به او را نمی‌دهند. در این بین مُهره‌های آشوبگران به یک بانوی محجبه تعرض کردند و در خیابان چادر و روسری او از سرش در خیابان کشیدند؛ انتشار این تصویر با بازتاب گسترده‌ای در فضای مجازی روبه رو شد.

واکنش‌ها در فضای مجازی زهرا بهرامی در واکنش به این اقدام در صفحه شخصی خود نوشت: گردنت را می‌شکست آنجا اگر عباس بود! انصاری نیز در حساب کاربری خود در توئیتر آورد: امیر سرتیپ سیاری معاون ارتش عنوان می‌کرد در ابتدای جنگ برای آوردن جنازه یک دختر ایرانی از دست عراقی‌ها چهار شهید دادیم. غیرت مان اجازه نمی‌داد جنازه ناموس ایرانی به دست دشمن و نامحرم بیفتد. این فعال مجازی در پایان مطلب خود آورده است: در ایران، روز روشن چادر از سر ناموس مان می کشند؛ کجاست غیرت مردان ایرانی.

تبلیغات
خرید اینترنتی لباس بچه
خرید اینترنتی لباس بچه

فروشگاه اینترنتی دُرین کیدز فروش اینترنتی لباس کودک با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت .

«وای بر ما.» زهرا صومی کاربری دیگری بود که طی توئیتی نوشت: آنهایی که چادر از سر زن مسلمان کشیدن، یا رفتار مدافعان حرم و مردان با غیرت را ندیدن یا یادشان رفته وگرنه هرگز این خبط بزرگ را نمی‌کردند! امیررضا غلامی هم در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: جمهوری اسلامی، غیرتت کجا رفته که این بی ناموس‌ها چادر از سر مردم بر می‌دارند و در روز روشن تعرض می‌کنند و در خیابان‌ها جولان می‌دهند! وی تاکید کرد: کلام آخر: مردم صف شأن را از حرام زاده‌ها جدا کنند. کاربری به نام «انقلابی جهادگر» هم در توئیتر نوشت: این حرام‌ها هنوز هیچی نشده چادر از سر ناموس مردم می کشند و پلیس را زنده آتش می‌زنند. وای به آن روزی که به قدرت برسند که البته در خواب هم به قدرت نخواهند رسید.

کاربری دیگر به نام «سرباز گمنام» در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: سرباز وطن مان را کشتید، مأمور امنیت کشورمان را سوزاندید، آمبولانس چپ کردید و سوزاندید، چادر از سر هم وطن مان کشیدید، خسارت به بیت المال زدید، قرآن سوزاندید و قاری آن را چاقو زدید. لابد دین شما هم انسانیه! وی تاکید کرد: بی خود نبود مخالف جمع آوری سگ‌های ولگرد بودید، اما به زودی با خاک انداز جمع‌ تون می‌کنیم. سیدعلیرضا آل داود در صفحه شخصی خود نوشت: هزاران شهید دادیم تا کسی به ناموس ایران تعرض نکند، هزاران شهید دادیم تا داعش هم به نوامیس کُرد، به اهل سنت و مسیحی در عراق و سوریه تعرض نکند.

اما مطمئن باشند خودفروخته های حرامی، کشیدن چادر از سر ناموس ما بهایش بسیار سنگین خواهد بود. کاربر دیگری نیز در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: شیوه‌ای که این اغتشاشگران به راه انداخته اند ما را به یاد داعش می‌اندازد به آتش کشیدن مأمور پلیس، کتک زدن نیروی بسیجی و کشیدن چادر از سر خانم محجبه. ملیحه مسعودی هم در صفحه شخصی خود نوشت: کشتن سرباز وطن، زنده زنده سوزاندن مأمور امنیت، چپ کردن و آتش زدن آمبولانس و کشیدن چادر از سر هموطن، سوزاندن قرآن، چاقو زدن به قاری قرآن و به آتش کشیدن پرچم کلیدواژه‌هایی هستند که این روزها برای پیدا کردن راه حق از باطل لحظه‌ای تفکر روی آنها کافی هست.

کاربر دیگر هم در این باره نوشت: دست روی بد چیزی گذاشتید؛ چادر از سر کشیدن؟ کتک زدید؟ این مملکت آنقدر بچه هیئتی ناموس پرست داره که حاضرند جونشونو پای خاکی نشدن این چادر بدن! وی در پایان مطلب خود آورده است: دست روی بد چیزی گذاشتید، این آرزو را با خودتون به گور می‌برید، ما پای روضه کوچه و روضه بازار بزرگ شدیم! از نکات قابل توجه اعتراضات صورت گرفته در کشور شعاری است که تحت عنوان «زن، زندگی، آزادی» انتخاب و مطرح می‌شود اما در اقدام صورت گرفته در خصوص کشیده شدن چادر و حجاب از سر این خانم محجبه توسط معترضان، حتی ثانیه‌ای به شعار طراحی شده از سوی خودشان هم فکر و عمل نکردند و حالا برخورد با اقدام شنیع و دور از اخلاقی که به بهانه فوت یک هم میهن حالا در بستر توحش و عصیانگری خودنمایی کرده در فضای مجازی به یک مطالبه گسترده، جدی و مهم از سوی جمعیت قابل توجهی از کاربران مجازی شده است. حوادث جاری کشور یک بار دیگر با انواعی از هتک حرمت‌ها در سال ۸۸ اتفاق افتاده بود و در همان دوران هم راه به جایی نبرد اما آنچه از آن روزها و این روزها در تاریخ باقی خواهد ماند، خسارات ناشی از بروز هیجانات کاذب در قالب تهییج جماعتی است که جز بهره برداری از مقاصد مخرب خود در خاک کشور ما هیچ نیت دیگری ندارند و هیچ کجای این ماجرا اثری از دلسوزی و خیرخواهی آنها دیده نمی‌شود و در نهایت محصولی جز نابود شدن زندگی تعدادی از جوانان و آثار منفی این روزها روی روان مردم این کشور به دست نخواهد آمد.. .


بازنشر از : مهر

بلوار کشاورز

آمبولانس

داعش

انصاری