مهران محمدی امین

وزیر کشور با بیان اینکه برخی اغتشاشگران در خارج از کشور آموزش دیده بودند و برای آنها پول هم می فرستادند، گفت: برای یکی از اینها مرتب پول واریز می شد و هر ۱۰-۱۵ دقیقه حدود ۲۵ تا ۳۰

1401\07\22 20:19:22


وزیر کشور: به حساب برخی اغتشاشگران مرتب پول واریز می‌شد. برای هر کوکتل مولوتوف ۵۰۰ هزار تومان می‌دادند

وزیر کشور با بیان اینکه برخی اغتشاشگران در خارج از کشور آموزش دیده بودند و برای آنها پول هم می فرستادند، گفت: برای یکی از اینها مرتب پول واریز می شد و هر ۱۰-۱۵ دقیقه حدود ۲۵ تا ۳۰ میلیون به حساب این فرد واریز شده بود.

احمد وحیدی وزیر کشور در اولین همایش ملی جهادگران تبیین دانشگاه که به امروز به همت سازمان بسیج اساتید کشور در واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه استاد جایگاه تأثیرگذارى در ذهن شاگردان خودش دارد؛ گفت: اساتید دانشگاه با ذهن ها کار دارند و اگر ذهن ها آماده باشند آشنایی با حقیقت و حقیقت طلبی و اینکه که با حقایق آشنا شوند خیلی راحت خواهد بود اما اگر در جنگ بزرگ شناختی دشمن ذهنها را به اسارت درآورده باشد و یا ذهن دچار اغتشاشات بزرگ شده باشد کار سخت خواهد شد.

وحیدی در ادامه خطاب به اساتید دانشگاه افزود: شما امروز در مجموعه نظام امپراتوری رسانه ای دشمن و استکبار مشاهده می کنید که دیگر بحث، بحثِ مبانی نیست و کسی از شما در رابطه با مبانی اسلام سوال نمی کند و بحث ساختاری است.

وی در ادامه با اشاره به نقش رسانه های معاند در آشوب های اخیر تاکید کرد: جالب است کسانی که به ایران ایراد می گرفتند که چرا از غزه و لبنان حمایت می کند، امروز کارهای خود را با شبکه فارسی زبان وابسته به عربستان سعودی تطبیق می‌دهند! عربستانی که در یک روز ۸۲ نفر را گردن زد و یا اینکه به خاطر قطعه قطعه کردن یک خبرنگار آنقدر افتضاحات بالا گرفت که حتی آمریکایی ها هم نتوانستند آن را لاپوشانی کنند.

به هر حال باید دید چه می شود که عده ای به دستور یک شبکه وابسته به عربستان سعودی عمل می کنند. این همان مسئله مهم است. ما باید ببینیم دشمن چه می کند و ما باید چه کاری را انجام دهیم.

وزیر کشور با اشاره به تلاش رسانه‌ای غرب و آمریکا برای آسیب زدن به انقلاب و مردم یادآور شد: در ایالات متحده ظرف یک هفته ۱۵۰۴ مقاله، در انگلستان در عرض ۹ روز ۷۲۰ مقاله، در اتحادیه اروپا از ۱۶ تا ۲۴ سپتامبر ۱۳۴ مقاله، یعنی آلمان ۸۳۰ مقاله، فرانسه ۶۵۵ مقاله، اسپانیا ۲۰۷ مقاله، ایتالیا ۴۹۷ در رابطه با خانم مهسا امینی نوشته شد.

همچنین پریروز اعلام شد که ۲۴۰ میلیون توییت در این باره زده شده است که اینها برای چند هزار کاربر با استفاده از ربات ها است.

وحیدی افزود: شما ببینید دشمن اینگونه کار می کند، آنقدر ضدحقیقت را حقیقت نشان می‌دهد که برخی باور می کنند. در مقابل همه تلاش هایی که از سوی دشمنان صورت گرفت در شلوغ ترین روز تجمعات اخیر ۴۵ هزار نفر در تجمعات شرکت کردند که بین اینها تعداد زیادی جوانان هیجان زده و احساسی بودند. البته تعدادی هم سازمان یافته و آموزش دیده بودند و خیلی خشن برخورد می کردند، در ملاقات با برخی مجروحان حوادث اخیر متوجه شدیم که این افراد سازمان یافته و آموزش دیده به برخی مجروحان گفته بودند که می‌خواهیم چشمت را در بیاوریم و برای همین کار تلاش هم کرده بودند!

وزیر کشور ادامه داد: با مشاهده اقدامات این افراد گاهی تعجب می کردیم چگونه یک انسان می تواند به این اندازه قسی القلب باشد.

برخی از اینها در خارج از کشور آموزش دیدند و از خارج هم برای آنها پول می فرستادند. درباره یک نفر که در مقابل وزارت کشور بازداشت شده بود گفته شد که مرتب به حساب او پول واریز می شد و هر ۱۰-۱۵ دقیقه حدود ۲۵ تا ۳۰ میلیون به حساب این فرد واریز شده بود.

وی افزود: هسته های مختلفی در ناآرامی های اخیر فعال بودند. مثلاً هسته‌های سازمان یافته رژیم صهیونیستی فعالیت داشتند.

و به برخی برای هر کوکتل مولوتوف ۵۰۰ هزار تومان داده می‌شد.

وزیر کشور در ادامه با اشاره به تجمعات برخی دانشگاه ها تاکید کرد: در دانشگاه های در اوج شلوغی، ۱۸ هزار نفر از جریانات مختلف در تجمعات حضور داشتند، این در حالی است که کل دانشجویان ما ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر است اما به گونه ای جلوه می دادند که انگار همه دانشجویان ما در تجمعات حضور داشتند. این مسائل نیاز دارد که به درستی تبیین شود.

وحیدی افزود: یکی از اهدافی که دشمنان دنبال می‌کنند این است که مشروعیت مرجعیت گفتمان و گفتار انقلاب را از آن بگیرند تا هرچه صدا و سیما و رسانه های گفتند بگویند غلط است وهر چه  رسانه‌های بیگانه و معاند گفتند بگویند درست است.

وی افزود: الان شما ببینید، اینگونه جلوه می‌دهند که وضعیت اقتصادی جمهوری اسلامی جزو بدترین اقتصادهای دنیا است در صورتی که وقتی که اعداد و ارقام را می بینیم متوجه می شویم اصلا چنین نیست و مثلاً در همین شش ماه گذشته رشد صنعت ما بالای ۵ درصد بوده است.

وزیر کشور در ادامه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب تاکید کرد: واقعاً الان بحث حجاب و بی‌حجابی و گشت ارشاد نیست و همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند آنها با ایران قوی مخالفند و امروز می بینند که ایران دارد در همه حوزه ها رشد می کنند.

وحیدی گفت: قبلاً گفته می شد اگر برجام نباشد حتی آب خوردن هم نداریم، ولی الان آیا شنیده اید کسی که چنین حرفی بزند؟ این برای این است که کار دارد جلو می رود و ایران هر روز قوی تر می شود، آیا باور می کنید که روسیه اورهال هواپیماهای خود را به ایران می دهد؟

وی افزود: آمریکایی که فقط سالی یک میلیون سقط جنین دارد چگونه می تواند به جوانان ما راه نشان دهد؟ و به دختر ما بگوید چه کار کند؟ دختران عفیف ما و حتی آنهایی که به قول رهبر انقلاب حجاب‌شان هم کامل نیست هوادار جدی انقلاب اسلامی هستند،  ولی آمریکا می‌خواهد برای اینها تعیین تکلیف کند! دشمن با همه ظرفیت هایش به میدان آمده و ما هم باید با همه ظرفیت خود به میدان برویم و نگذاریم آنها عزیزان ما، جوانان ما و دانشجویان ما ولو اندک را جدا کنند.

وزیر کشور گفت: روایت های دروغ و حرف‌های بی‌پایه و بی‌اساس بسیاری گفته می شود که باید اینها به درستی تبیین شود، شما فکر می کنید چرا آمریکایی ها بنده و آقای زارع پور را تحریم کردند؟ چون احساس می کنند ما بخشی از راه نفوذ آنها را بسته ایم وگرنه آنها دلشان برای ما و برای آزاد اندیشی ما و یافتن علم نسوخته است.

وحیدی ادامه داد: آمریکا با تمام قوا علیه ملت ایران هم قبل از انقلاب و هم بعد از انقلاب تلاش کرده و جالب است با همه اینها هنوز یک عده در همین کشور از آمریکا طرفداری می کنند و می‌خواهند از آمریکا چهره خوبی نشان دهند و این همان جنگ شناختی است.

. .


بازنشر از : منبع: فارس