مهران محمدی امین

فارس/ رئیس جمهور روسیه طی اظهاراتی، اثربخشی تحریم‌های غرب علیه روسیه کم اهمیت جلوه داد و افزود، این تحریم‌ها روسیه را به ایران نزدیک‌تر می‌کند. به نوشته وبگاه

1401\06\16 19:31:24


پوتین: تحریم‌های غرب، روسیه را به ایران نزدیک‌تر می‌کند

فارس/ رئیس جمهور روسیه طی اظهاراتی، اثربخشی تحریم‌های غرب علیه روسیه کم اهمیت جلوه داد و افزود، این تحریم‌ها روسیه را به ایران نزدیک‌تر می‌کند. به نوشته وبگاه «عروتص شوع» «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه طی سخنانی در یک نشست اقتصادی در «ولادی وستوک» ‌در شرق روسیه اثربخشی تحریم‌های غرب علیه مسکو را که پس از حمله به اوکراین اعمال شد، کم اهمیت جلوه داد.

رئیس جمهور روسیه طی اظهاراتی، اثربخشی تحریم‌های غرب علیه روسیه کم اهمیت جلوه داد و افزود، این تحریم‌ها روسیه را به ایران نزدیک‌تر می‌کند.به نوشته وبگاه «عروتص شوع» «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه طی سخنانی در یک نشست اقتصادی در «ولادی وستوک» ‌در شرق روسیه اثربخشی تحریم‌های غرب علیه مسکو را که پس از حمله به اوکراین اعمال شد، کم اهمیت جلوه داد.پوتین گفت که برای قدرت‌های غربی منزوی کردن روسیه غیر ممکن است.

وی تاکید کرد که کشورش موفق شده بر تهاجم اقتصادی غرب غلبه کند.ولادیمیر پوتین اظهار داشت: «ما این را فراموش نخواهیم کرد. این امر فرصت‌های جدیدی را برای شرکت‌های روسی برای دسترسی به بازارهای ایران، هند، کشورهای خاورمیانه و آفریقا باز می‌کند.»پوتین افزود: «روسیه یک کشور مستقل است. ما همیشه از منافع ملی خود محافظت خواهیم کرد و درعین حال یک مسیر سیاسی مستقل را دنبال می‌کنیم.

»وی افزود، اکثریت قریب به اتفاق کشورهای آسیای-اقیانوسیه منطق مخرب تحریم‌ها را غیرقابل قبول می‌دانند.او بار دیگر در خصوص عملیات نظامی روسیه در اوکراین گفت که مسکو آغازگر نبود و تصریح کرد: روسیه از ۲۴ فوریه (آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین) چیزی از دست نداده، اما دستاورد اصلی تقویت حاکمیت است. روسیه درگیری‌های مسلحانه را در اوکراین آغاز نکرد، اما در تلاش است تا پس از کودتای سال ۲۰۱۴ با حمایت آمریکا، به آن پایان دهد. فقط در تلاشیم تا به آن پایان دهیم و این وظیفه ماست که از مردم دونباس محافظت کنیم.رئیس‌جمهور روسیه اخیراًهم در اظهاراتی گفت همه تلاش‌های این کشور برای حل مسالمت‌آمیز بحران اوکراین با شکست مواجه شد و تاکید کرد وظیفه روسیه است که به مردم دونباس کمک کند.کشورهای غربی بویژه آمریکا و انگلیس از زمان آغاز بحران اوکراین، ضمن اعمال تحریم‌های شدید علیه روسیه، به کمک‌های نظامی، تسلیحاتی و مالی همه‌جانبه از اوکراین روی آورده‌اند.«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه سه‌شنبه (ششم سپتمامبر) در اشاره به کمک مالی و نظامی آمریکا، اتحادیه اروپا و سایر کشورها به اوکراین در میانه درگیری‌ها در این کشور به نشریه «اینترنشنال افرز» گفت: جدی بودن وضعیت کنونی نباید کوچک شمرده شود.

جنگی تمام‌عیار علیه ما اعلام شده که به صورت ترکیبی در جریان است. میزان خصومت مخالفان ما-دشمنان ما-زیاد و غیرعادی است.. .


بازنشر از : آخرین خبر