1401\10\12 11:43:06
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اجرای مدیریت پارک حاشیهای برای ۷۰ هزار خودرو گفت: زمانبندی چراغهای راهنمایی و رانندگی تغییر میکند.
به گزارش خبرنگار مهر، سید مجتبی شفیعی مدیرعامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در نشست خبری نوزدهمین کنفرانس بینالمللی مهندسی حمل و نقل ترافیک با بیان اینکه طی ۱۸ دوره از برگزاری این کنفرانس ۷ هزار مقاله داوری شده است گفت: این کنفرانس بزرگترین رویداد علمی در سطح کشور و خاورمیانه است.
وی ادامه داد: این کنفرانس در ۱۵ و ۱۶ اسفند ماه برگزار خواهد شد و از ۶ آذر نیز مقالات به دبیرخانه ارسال شدهاند و این فرصت تا ۱۵ بهمن ماه ادامه خواهد داشت. شفیعی با بیان اینکه برای عناوین مقالات ۱۱ محور مشخص شده است تصریح کرد: حمل و نقل همگانی، حمل و نقل هوشمند برنامه ریزی حمل و نقل شهری، ایمنی ترافیک، حمل و نقل پاک، اقتصاد حمل و نقل، حمل و نقل بار از جملهای مباحث هستند. مدیرعامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: برگزاری این کنفرانس منجر به ارتباط میان بدنه مدیریتی حمل و نقل عمومی و متخصصان میشود وی با اشاره به خروجی این کنفرانس در حوزه حمل و نقل گفت: بسیاری از روشهای تخصصی و علمی حوزه حمل و نقل عمومی توسط متخصصان داخلی طراحی شده است و در جریان این کنفرانس حجم عظیمی از دانش حوزه حمل و نقل عمومی به متخصصان داخلی آموزش داده میشود.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با اشاره به شیوه اجرای جدید طرح گفت: جلساتی با شورای شهر برگزار شده است اما ملاحظات کلی در این رابطه وجود دارد و باید تعداد دفعات روش اجرا را کاهش دهیم و به بهینه سازی روش اجرا برسیم و روش موجود نسبت به دنیا عقب مانده نیست و نمیتوان قطعاً گفت که آیا در سال آینده طرح جدید پیاده میشود. وی اظهار کرد: اگر به موضوع ترافیک نپردازیم روز به روز وضعیت آن بدر میشود و بر همین اساس باید برای حل آن اقداماتی انجام شود. شفیعی با اشاره به اجرای مدیریت پارک حاشیهای برای ۷۰ هزار خودرو آغاز میشود و در سال آینده به ۹۰ هزار جای پارک میرسیم.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران گفت: روشهای گذشته در رابطه با دوچرخه سواری چندان تأثیر نداشته است و سهم دوچرخه سواری ۶ هزارم درصد است و علی رغم اینکه دوچرخه سواری تاثیرش بر رفع آلودگی هوای شهری بسیار قابل توجه است منافع بسیاری هم برای شهر دارد اما متأسفانه به آن توجهی نشده بود. وی ادامه داد: شبکهای برای دوچرخه سواری ایجاد شده است اما عملاً تبدیل به عاملی مزاحم برای شهر شده است و بعضاً موتورسیکلتها از آن تردد میکنند و بر همین اساس رویکرد سازمان ترافیک این است که در نقاطی که شبکه وجود دارد بتوانیم آنرا حفظ کنیم و در مکانهایی که نیاز به اصلاح دارد باید این کار را انجام دهیم. شفیعی با بیان اینکه دوچرخه سواری نیازمند حمایت مالی از سمت دولت و شهرداری است گفت: به ازای هر یک سفر مدیریت شهری برای هر نفر ۱۸ هزار تومان هزینه میکند اما برای دوچرخهسواری هیچ اقدامی انجام نشده و در مدل جدید خرید خدمت به فردی که دوچرخه را ایجاد کرده است پرداخت میشود و منتظر طرح در شورای اقتصاد است تا بتوانیم برای دوچرخهها پشتوانه مالی داشته باشیم.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با اشاره به خیابان کامل گفت: به دنبال این هستیم تا رویکرد بهبود معابر شهری را بصورت شبکهای دنبال کنیم و در بستر آن در شبکه بز گراها حتماً خط ناوگان حمل و نقل عمومی را پیش بینی کنیم. وی در پاسخ به خبرگزاری مهر با اشاره به مشکل چراغهای راهنمایی و رانندگی گفت: شرکت کنترل ترافیک متولی چراغهای راهنمایی است پلیس روی زمانبندی چراغها نمیتواند وارد شود و عامل راهبر کنترل چراغ را در زمانهای مخصوص برعهده میگیرد و اینکه چه زمانی پلیس باید وارد عمل شود همواره مورد اختلاف بوده است و ممکن است بر اثر برخی از خرابیها برای چراغها مشکل ایجاد شود قراردادی درحال انعقاد است تا زمان بندی تمام چراغها تغییر کند. مدیرعامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران طرح زوج و فرد برای کاهش آلودگی هوا مؤثر است اما ابزارهای پلاک خوانی فقط برای دوربینها وجود دارد اما اگر ابزار کافی وجود داشته باشد و پلیس بتواند اقدامات لازم را انجام دهد میتوان کاهش این امر را مشاهده کرد.
در ادامه محمود صفارزاده دبیر علمی کنفرانس با بیان اینکه این یکی از بزرگترین گردهماییهای کشور علمی در حوزه حمل و نقل است گفت: همچنین در این کنفرانس صاحب نظران برجسته بین الملی نیز حضور دارند و مقالات این کنفرانس در پایگاه استنادی جهان اسلام نمایه میشوند. وی ادامه داد: اتحادیههای حوزه حمل و نقل عمومی در این کنفرانس حضور دارند.. .