مهران محمدی امین

1401\07\07 13:49:04


توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اولویت‌ آموزش و پرورش است

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: در سال تحصیلی جدید توسعه هنرستان‌ها و توجه به مهارت آموزی از برنامه‌های ویژه آموزش و پرورش است.

محمدمهدی کاظمی در آئین افتتاح سه هزار ظرفیت جدید هنرستانی که در شهرستان پردیس برگزار شد، گفت: اکنون در گام دوم انقلاب و در مسیر تمدن نوین و شکوفایی اسلامی هستیم که مهم‌ترین بستر تأثیرگذار در این خصوص، تربیت نیروی انسانی توانمند، خلاق و نوآور است و این امر در راستای پیشرفت و توسعه اقتصادی کشور یک ضرورت است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، افزود: آموزش و پرورش به عنوان متولی این امر در جهت توسعه آموزش نیروی انسانی گام بر می‌دارد؛ از این رو توسعه آموزش‌های هنرستانی و فنی و حرفه‌ای جزو اولویت‌های اصلی در وزارت آموزش و پرورش قرار دارد. وی، خاطر نشان کرد: اگر ما در گام دوم انقلاب اسلامی به دنبال تحقق ایران قوی هستیم، باید در عرصه علم و مهارت آموزی برای دانش‌آموزان تلاش بیشتری داشته باشیم و به همین دلیل در سال تحصیلی جدید توسعه هنرستان‌ها و توجه به مهارت آموزی از برنامه‌های ویژه آموزش و پرورش است. معاون وزیر آموزش و پرورش، ادامه داد: با این نگاه، سعی داریم در جهت سرعت بخشیدن به چرخ اقتصادی کشور تلاش کنیم؛ اما آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بسیار هزینه بر است و این مهم تنها توسط آموزش و پرورش محقق نخواهد شد و از مجلس و دولت انتظار داریم در این زمینه کمک کنند.

کاظمی، با اشاره به این که، بیش از ۷۰ درصد فارغ التحصیلان هنرستانی جذب بازار کار می‌شوند و بخش زیادی از آنها کارآفرین هستند، اظهار کرد: امیدواریم با تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌هایی که در وزارت آموزش و پرورش می‌شود، بتوانیم سهم آموزش‌های مهارتی را افزایش دهیم.. .


بازنشر از : مهر

هنرستان

آموزش فنی و حرفه ای

وزارت آموزش و پرورش