1401\08\07 18:12:43


کمبود ۶۰ هزار معلم پرورشی در مدارس/ روحانیون بیشتر برای نماز جماعت به مدارس می روند

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: حضور روحانیون بیشتر به برگزاری نمازهای جماعت اختصاص می‌یابد و تأثیر چندانی روی روند ما ندارد و کمبودهای فعلی را پوشش نمی‌دهد.

اصغر باقرزاده در ششمین دوره توانمندسازی مدیران مراکز دارالقرآن الکریم سراسر کشور گفت: این جمع بسیار با عظمت و با معرفت به بهانه خدمت به قرآن گرد هم آمده‎اند که بانی آن اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش و به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان است. وی مدیران دارالقرآن‌ها را «خادم معارف نورانی قرآن کریم» دانست و تاکید کرد: بالاترین خدمت تعلیم و تربیت است. چه محتوایی بالاتر از محتوای قرآن کریم وجود دارد؟! شما این راه را برای خدمت به نسل جدید انتخاب کردید و این بالاترین حد رحمت خداوند در حق شما هست. باقرزاده تصریح کرد: پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله می‌فرماید که هرکس همنشین قرآن باشد ولی فکر کند چیزی بالاتر از او دارد، گوهر بزرگی را کوچک شمرده است. وی خاطرنشان کرد: مخاطب امروز ما دور از ماست و باید شیوه را متفاوت کنیم چراکه ارتباطمان قطع است و باید این ارتباط را وصل کرده و قوت ببخشیم و راه‌های ارتباطی با نوجوانان و جوانان را بشناسیم. معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: مسائل پرورشی و تربیتی بسیار مهم است و باید برای کار تربیتی تحقیق کنیم، مخاطبمان را بشناسیم و به آن‌ها توجه کنیم و صحبت‌های نوجوانان و جوانان را بشنویم. باقرزاده توجه به ارتقای توانمندی نیروی انسانی و تربیت مربی متخصص را از مهم‌ترین اولویت‌های معاونت پرورشی در دوره خود عنوان کرد و اظهار داشت: مجموعاً ۱۰۸ هزار مربی پرورشی موردنیاز آموزش و پرورش است که در حال حاضر ۴۸ هزار مربی پرورشی مشغول کار هستند و ۶۰ هزار مربی پرورشی کمبود داریم، این در حالی است که ۲۵ هزار مربی پرورشی معادل نزدیک به ۵۰ درصد بالای ۲۰ سال سابقه کار دارند و ۷ هزار نفر از آن‌ها امسال بازنشسته می‌شوند. وی با بیان اینکه ۴۸ هزار نیروی فعلی پرورشی سنجش اثربخشی نشده‌اند، اضافه کرد: مشکل این است که قبلی‌ها نیروی انسانی نکاشتند و ما امروز با مشکل در برداشت آن روبه‌رو هستیم. امسال تنها ۵۰۰ نیروی پرورشی اضافه شد که بسیار تعداد کمی محسوب می‌شود. معاون پرورشی و فرهنگی با اشاره به فعالیت یک تا سه ساعت در هفته روحانیان در کمک به معاونان پرورشی گفت: این حضور روحانیون بیشتر به برگزاری نمازهای جماعت اختصاص می‌یابد و تأثیر چندانی روی روند ما ندارد و کمبودهای فعلی را پوشش نمی‌دهد. باقرزاده ادامه داد: اگر قرار است سر سفره قرآن بنشینی و باید برای این کار نوجوان و مخاطب را آماده کنیم از تبلیغ فرد به فرد غافل نشویم. وی با بیان اینکه مشکلات بیان شده توسط مدیران مراکز دارالقرآن و دیگر مربیان تربیتی و پرورشی پیگیری می‌شود، از همه فعالان در حوزه پرورشی خواست تا نسبت به طهارت ظاهری و باطنی برای آموزش قرآن کریم و تربیت نوجوانان توجه ویژه داشته باشند. معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: شعار ما در تعالیم قرآنی فَاقْرَءُوا مَا تَیَسَّرَ مِنَ الْقُرْآنِ است یعنی باید جلسات مستمر قرآن راه بیندازیم و ولو چند آیه کوتاه با دانش آموزان بخوانیم. باقرزاده این راهم از مدیران مراکز دارالقرآن الکریم خواست که بهره‎برداری حداکثری از فضا و ظرفیت‌های مراکز دارالقرآن الکریم داشته باشند و برای اولیا هم برنامه‎ریزی کنند. لازم به ذکر است در پایان مراسم از سامانه جامع فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با عنوان «نورینو» رونمایی شد.
بازنشر از : مهر

برچسب‌ها     معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش     علی اصغر باقرزاده     سازمان دارالقرآن الکریم