مهران محمدی امین

«ایتا» کانال فروشگاه پوشاک را به علت انتشار تصویر «چهره» زنان بست

1403\01\28 23:00:06


«ایتا» کانال فروشگاه پوشاک را به علت انتشار تصویر «چهره» زنان بست

بر اساس قوانین ایتا، کانال‌های فروشگاهی باید چهره مدل‌ها را به صورت «برش‌خورده» یا «محو» نمایش دهند. در این قوانین به جنسیت مدل اشاره‌ای نشده است.

تبلیغات

«بنفشه ابراهیمی»، موسس و مدیر این فروشگاه پوشاک با انتشار پستی در شبکه اجتماعی X نوشت: «واقعا متاسفم برای ایتا که به خاطر تصویر چهره، کانال ۵ هزار تایی منو بست.

حیف ما برندای ایرانی که داریم حمایتتون می‌کنیم.

«ایتا» کانال فروشگاه پوشاک را به علت انتشار تصویر «چهره» زنان بست

تصویر ویدئویی که ایتا به خاطر آن، کانال فروشگاه را مسدود کرد

بر اساس قوانین ایتا، کانال‌های فروشگاهی باید چهره مدل‌ها را به صورت «برش‌خورده» یا «محو» نمایش دهند. در این قوانین به جنسیت مدل اشاره‌ای نشده است.

«ایتا» کانال فروشگاه پوشاک را به علت انتشار تصویر «چهره» زنان بست

مدیر این فروشگاه اینترنتی در این مورد گفت: «ما بعد از بسته شدن اینستاگرام با صرف هزینه‌های قابل توجهی در ایتا کانال ایجاد کردیم. صورت مدل‌های ما در فیلم‌های معرفی محصول در ایتا پوشانده می‌شد.

یکی دو ماه پیش فیلمی ده ثانیه‌ای منتشر کردیم که چند ثانیه چهره خانم مشخص بود. به ما اخطار دادند که پاک کنید و پاک کردیم. یک بار دیگر فیلم دیگری منتشر کردیم که چهره خانم در آن مشخص بود و بعد از آن به ما اطلاع دادند کانال‌مان بسته شده است.»

او اضافه کرد: «من مشکلی با بسته شدن کانالم ندارم، ولی ایتا خیلی ضعف دارد.

بدا به حال آن آدم‌هایی که بنای کسب‌وکارشان را روی ایتا بسته‌اند و این پیام‌رسان یک‌شبه کسب‌وکارشان را می‌بندد. کسب‌وکار من در پلتفرم‌های دیگر فعال است و نیازی به ایتا ندارم. ایتا نه پلتفرم خوبی است نه برای ما بازدهی دارد.»

این نخستین بار نیست که ایتا دست به چنین اقداماتی می‌زند.

پیش از آن نیز، در آبان ماه ۱۴۰۱، ایتا کانال «مهدی نصیری»، فعال سیاسی را به اتهام «نشر اکاذیب» و «تشویش اذهان عمومی» مسدود کرد.

. .


بازنشر از : منبع: دیجیاتو