1401\05\31 19:34:12


تفاهم‌نامه همکاری اتاق اصناف و سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای امضا شد

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در آئین امضای تفاهم‌نامه همکاری اتاق اصناف ایران با این سازمان بر توسعه «نهضت مهارت آموزی» در گام دوم انقلاب تأکید کرد.

تبلیغات
نصب و تعمیر چیلر و داکت اسپلیت در تهران
نصب و تعمیر چیلر و داکت اسپلیت در تهران
24تعمیر ارائه خدمات تعمیر و نصب چیلر ، مینی چیلر و داکت اسپلیت ، یخچال و فریز، ساید بای ساید، کولر گازی، پکیج گرمایشی در تهران با تعرفه نمایندگی .
# چیلر - # تعمیر کولر گازی - # تهویه
تعمیر و نگهداری چیلر سرویس و تعمیر چیلر آبگین تهویه

دقت و حساسیت در امر تعمیر و نگهداری چیلر باعث افزایش طول عمر آن و کاهش خرابی‌ها شده و از کاهش ضریب عملکرد و افزایش مصرف برق جلوگیری می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، سید غلامحسین حسینی نیا ضمن ابراز خرسندی از فرصت پیش‌آمده برای تعامل بیشتر با اتاق اصناف ایران اظهار داشت: اتاق اصناف ایران مهمترین شریک اجتماعی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور می‌باشد و بر همین اساس اتاق اصناف ایران برای اولین بار به عنوان عضو دارای حق امضا در هیئت نظارت مرکزی آموزشگاه‌های آزاد تعیین شده است.

نهضت مهارت آموزی در گام دوم انقلاب وی مهارت آموزی، آینده مشاغل و مشاغل آینده را از رویکردهای این سازمان دانست و ادامه داد: در گام دوم انقلاب نهضت مهارت آموزی مطرح شده است. دنیا نیز همین مسیر را پیش‌رو گذاشته است. به عنوان نمونه کشور آلمان که از برجسته‌ترین کشورها در زمینه مهارتی است در جنگ جهانی دوم تبدیل به خرابه شد، برای بازسازی بر آموزش نیروهای انسانی تکیه کرد.

چراکه منابع معدنی و نفت و گاز نداشت. نکته جالب در تجربه آلمان این است که سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای این کشور زیر مجموعه اتاق بازرگانی و اصناف است. رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور اظهار داشت: شبکه بزرگ صنفی، شبکه‌ای بسیار ارزشمند و ملی است که ظرفیت‌های گسترده‌ای برای مباحث مهارتی نیز ایجاد کرده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد صنفی – از مجموع ۳ میلیون واحد صنفی - آمادگی و ظرفیت مشارکت در اجرای طرح «آموزش در محیط واقعی کار» را دارند که این واحدهای صنفی از یک نفر تا چندین نفر را شامل می‌شوند. وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۶۴۰ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای و بیش از ۵ هزار و ۴۰۰ کارگاه دولتی وجود دارد که حدود ۵۵۰ هزار نفر در سال ظرفیت آموزشی دارند. علاوه بر این ۱۲ هزار آموزشگاه آزاد به طور سالانه، ۶۰۰ هزار نفر ظرفیت آموزشی دارند.

اعطای مجوز به اتحادیه‌ها و اتاق‌های اصناف برای راه‌اندازی مراکز مهارت آموزی جوار کارگاهی معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر مهارت‌های نرم و بیان داشت: لازم است در بنگاه‌های تولیدی و خدماتی، مهارت‌های ارتباط با مشتری را در خود تقویت کنند. حسینی‌نیا تصریح کرد: این تفاهم‌نامه بسیار اثرگذار خواهد بود. برای نوشتن مفاد این تفاهم‌نامه آسیب‌شناسی دوران گذشته را هم داشته‌ایم و چالش‌های تأمین اجتماعی را نیز در نظر گرفته و رفع کرده‌ایم تا افرادی که برای آموزش به کارگاه‌ها معرفی می‌شوند در نظام و چارچوب مشخصی مشغول به فعالیت شوند.

واحدهای صنفی پذیرنده کارآموزان QR_Code دریافت می‌کند تا مشخصات کارآموز برای بازرسان تأمین اجتماعی به عنوان کارگر مشمول آن واحد صنفی تلقی نشود. رئیس سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور همچنین خبر داد: آمادگی لازم برای اعطای مجوز به اتحادیه‌ها و اتاق‌های اصناف برای راه‌اندازی آموزشگاه‌های آزاد وجود دارد. این کار موجب می‌شود که شبکه آموزشگاه‌های مهارتی در کشور تقویت شود.

رئیس اتاق اصناف: امضای این تفاهم نامه، در راستای توسعه مهارت اصناف است رئیس اتاق اصناف در ادامه این نشست گفت: با امضای این تفاهم نامه، همکاری در زمینه اجرایی کردن طرح‌هایی از جمله استفاده از ظرفیت‌های مشترک به منظور اجرای هرچه بهتر دستورالعمل مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی، آئین نامه اجرایی مشاغل تخصصی و فنی مربوط به موضوع ماده ۱۳ قانون نظام صنفی کشور، آموزش‌های دوگانه نظری و عملی در جهت توانمندسازی کارآفرینان صنفی و شاغلان در کسب و کارها و واحدهای صنفی، تقویت استانداردهای شغلی و مهارتی و … تسهیل خواهد شد. ممبینی بیان کرد: همکاری‌های اتاق اصناف ایران و سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور در سال‌های اخیر روز به روز گسترده‌تر شده است و لازم است برای افزایش این همکاری‌ها تفاهم‌نامه جدیدی امضا شود. وی افزود: اتاق اصناف ایران از ظرفیت سازمان یافته بیش از ۳ میلیون واحد صنفی، قریب به ۸ هزار اتحادیه و ۴۰۰ اتاق اصناف برخوردار است و در سراسر کشور با تنوع سن، جنسیت و مهارت پراکنده‌اند.

هر کدام از این افراد حقیقی و حقوقی دارای ظرفیت‌های متعدد بوده و البته در مقابل نیازمند بازآموزی‌هایی نیز هستند. نیاز به مهارت‌های نرم در کنار مهارت‌های سخت رئیس اتاق اصناف ایران در ادامه بر آموزش مهارت‌های نرم در کنار مهارت‌های سخت تاکید و اظهار کرد: به عنوان مثال افرادی که برای تعمیرات به منازل مراجعه می‌کنند علاوه بر آموختن مهارت‌های تخصصی نیاز دارند تا آموزش‌های تکمیلی از جمله اصول اخلاقی و رفتار با مشتری را به نحو دقیق‌تری رعایت کنند و در این خصوص خود را با استانداردهای جهانی انطباق دهند. سعید ممبینی گفت: در این دوره از هیأت رئیسه اتاق اصناف ایران آموزش یکی از مباحث مورد تاکید است و این تفاهم نامه و نشست خود گواه توجه مجموعه اتاق اصناف ایران و هیأت رئیسه نسبت به موضوع آموزش است که امیدواریم در ادامه با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به مرحله اجرا در آید.

وی بیان کرد: در حال حاضر مجموعه خانواده صنفی نیز بیش از گذشته نسبت به موضوع بازآموزی و آموزش‌های تکمیلی مشتاق و همراه هستند. ضمن اینکه موضوع مهارت آموزی و توسعه مهارت‌ها به یک مطالبه اجتماعی نیز رفته رفته تبدیل می‌شود. امیدوارم در ادامه راه شاهد تحولات چشم گیری در بخش آموزش و پژوهش باشیم..

.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، سید غلامحسین حسینی نیا ضمن ابراز خرسندی از فرصت پیش‌آمده برای تعامل بیشتر با اتاق اصناف ایران اظهار داشت: اتاق اصناف ایران مهمترین شریک اجتماعی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور می‌باشد و بر همین اساس اتاق اصناف ایران برای اولین بار به عنوان عضو دارای حق امضا در هیئت نظارت مرکزی آموزشگاه‌های آزاد تعیین شده است.

نهضت مهارت آموزی در گام دوم انقلاب وی مهارت آموزی، آینده مشاغل و مشاغل آینده را از رویکردهای این سازمان دانست و ادامه داد: در گام دوم انقلاب نهضت مهارت آموزی مطرح شده است. دنیا نیز همین مسیر را پیش‌رو گذاشته است. به عنوان نمونه کشور آلمان که از برجسته‌ترین کشورها در زمینه مهارتی است در جنگ جهانی دوم تبدیل به خرابه شد، برای بازسازی بر آموزش نیروهای انسانی تکیه کرد.

چراکه منابع معدنی و نفت و گاز نداشت. نکته جالب در تجربه آلمان این است که سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای این کشور زیر مجموعه اتاق بازرگانی و اصناف است. رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور اظهار داشت: شبکه بزرگ صنفی، شبکه‌ای بسیار ارزشمند و ملی است که ظرفیت‌های گسترده‌ای برای مباحث مهارتی نیز ایجاد کرده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد صنفی – از مجموع ۳ میلیون واحد صنفی - آمادگی و ظرفیت مشارکت در اجرای طرح «آموزش در محیط واقعی کار» را دارند که این واحدهای صنفی از یک نفر تا چندین نفر را شامل می‌شوند. وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۶۴۰ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای و بیش از ۵ هزار و ۴۰۰ کارگاه دولتی وجود دارد که حدود ۵۵۰ هزار نفر در سال ظرفیت آموزشی دارند. علاوه بر این ۱۲ هزار آموزشگاه آزاد به طور سالانه، ۶۰۰ هزار نفر ظرفیت آموزشی دارند.

اعطای مجوز به اتحادیه‌ها و اتاق‌های اصناف برای راه‌اندازی مراکز مهارت آموزی جوار کارگاهی معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر مهارت‌های نرم و بیان داشت: لازم است در بنگاه‌های تولیدی و خدماتی، مهارت‌های ارتباط با مشتری را در خود تقویت کنند. حسینی‌نیا تصریح کرد: این تفاهم‌نامه بسیار اثرگذار خواهد بود. برای نوشتن مفاد این تفاهم‌نامه آسیب‌شناسی دوران گذشته را هم داشته‌ایم و چالش‌های تأمین اجتماعی را نیز در نظر گرفته و رفع کرده‌ایم تا افرادی که برای آموزش به کارگاه‌ها معرفی می‌شوند در نظام و چارچوب مشخصی مشغول به فعالیت شوند.

واحدهای صنفی پذیرنده کارآموزان QR_Code دریافت می‌کند تا مشخصات کارآموز برای بازرسان تأمین اجتماعی به عنوان کارگر مشمول آن واحد صنفی تلقی نشود. رئیس سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور همچنین خبر داد: آمادگی لازم برای اعطای مجوز به اتحادیه‌ها و اتاق‌های اصناف برای راه‌اندازی آموزشگاه‌های آزاد وجود دارد. این کار موجب می‌شود که شبکه آموزشگاه‌های مهارتی در کشور تقویت شود.

رئیس اتاق اصناف: امضای این تفاهم نامه، در راستای توسعه مهارت اصناف است رئیس اتاق اصناف در ادامه این نشست گفت: با امضای این تفاهم نامه، همکاری در زمینه اجرایی کردن طرح‌هایی از جمله استفاده از ظرفیت‌های مشترک به منظور اجرای هرچه بهتر دستورالعمل مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی، آئین نامه اجرایی مشاغل تخصصی و فنی مربوط به موضوع ماده ۱۳ قانون نظام صنفی کشور، آموزش‌های دوگانه نظری و عملی در جهت توانمندسازی کارآفرینان صنفی و شاغلان در کسب و کارها و واحدهای صنفی، تقویت استانداردهای شغلی و مهارتی و … تسهیل خواهد شد. ممبینی بیان کرد: همکاری‌های اتاق اصناف ایران و سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور در سال‌های اخیر روز به روز گسترده‌تر شده است و لازم است برای افزایش این همکاری‌ها تفاهم‌نامه جدیدی امضا شود. وی افزود: اتاق اصناف ایران از ظرفیت سازمان یافته بیش از ۳ میلیون واحد صنفی، قریب به ۸ هزار اتحادیه و ۴۰۰ اتاق اصناف برخوردار است و در سراسر کشور با تنوع سن، جنسیت و مهارت پراکنده‌اند.

هر کدام از این افراد حقیقی و حقوقی دارای ظرفیت‌های متعدد بوده و البته در مقابل نیازمند بازآموزی‌هایی نیز هستند. نیاز به مهارت‌های نرم در کنار مهارت‌های سخت رئیس اتاق اصناف ایران در ادامه بر آموزش مهارت‌های نرم در کنار مهارت‌های سخت تاکید و اظهار کرد: به عنوان مثال افرادی که برای تعمیرات به منازل مراجعه می‌کنند علاوه بر آموختن مهارت‌های تخصصی نیاز دارند تا آموزش‌های تکمیلی از جمله اصول اخلاقی و رفتار با مشتری را به نحو دقیق‌تری رعایت کنند و در این خصوص خود را با استانداردهای جهانی انطباق دهند. سعید ممبینی گفت: در این دوره از هیأت رئیسه اتاق اصناف ایران آموزش یکی از مباحث مورد تاکید است و این تفاهم نامه و نشست خود گواه توجه مجموعه اتاق اصناف ایران و هیأت رئیسه نسبت به موضوع آموزش است که امیدواریم در ادامه با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به مرحله اجرا در آید.

وی بیان کرد: در حال حاضر مجموعه خانواده صنفی نیز بیش از گذشته نسبت به موضوع بازآموزی و آموزش‌های تکمیلی مشتاق و همراه هستند. ضمن اینکه موضوع مهارت آموزی و توسعه مهارت‌ها به یک مطالبه اجتماعی نیز رفته رفته تبدیل می‌شود. امیدوارم در ادامه راه شاهد تحولات چشم گیری در بخش آموزش و پژوهش باشیم..

.


بازنشر از : مهر

سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور

اتاق اصناف ایران

مهارت آموزی

خبرهای مرتبط با