انجمن خودروسازان سازمان استاندارد را مقصر افزایش قیمت خودرو اعلام کرد

«احمد نعمت‌بخش»، دبیر انجمن خودروسازان ایران، به دریافت هزینه اضافی توسط خودروسازان از خریداران با

1402\02\31 19:42:15


انجمن خودروسازان سازمان استاندارد را مقصر افزایش قیمت خودرو اعلام کرد

«احمد نعمت‌بخش»، دبیر انجمن خودروسازان ایران، به دریافت هزینه اضافی توسط خودروسازان از خریداران بابت نصب تجهیزات استاندارد اجباری واکنش نشان داد.

«احمد نعمت‌بخش»، دبیر انجمن خودروسازان ایران، اخیراً به دریافت هزینه اضافی توسط خودروسازان از خریداران بابت نصب تجهیزات استاندارد اجباری واکنش نشان داد.

او اظهار داشت: «براساس تفاهم‌نامه سازمان استاندارد و وزارت صمت در سال گذشته، تجهیز خودروها به استانداردهای تعلیقی باید به‌‌مرور‌زمان اجرایی می‌شد.» خودروسازان باید از اول تیرماه تمام استانداردهای تعلیقی را روی محصولات خود اعمال کنند.

او در ادامه گفت: «درحال‌حاضر تعدادی از خودروسازان برخی از استانداردهای تعلیقی را روی محصولات خود اجرایی کرده‌اند.

همین امر باعث افزایش قیمت خودرو در زمان تحویل به مشتریان شده است.»

آیا استانداردسازی دلیل موجهی برای افزایش قیمت خودرو است؟

نعمت‌بخش با اشاره به اینکه «بسیاری از استانداردهای تعلیقی در کشور ما قابل استفاده نیستند»، گفت: «به‌ عنوان مثال، چراغ دی‌لایت برای مناطقی که مدام بارانی یا مه‌آلود هستند، استفاده می‌شود، اما در اکثر مناطق ایران چنین شرایطی وجود ندارد.»

او اظهار داشت: «به سازمان استاندارد اعلام کرده‌ایم اگر ما بخواهیم استانداردهای تعلیقی را از اول تیرماه اجرایی کنیم، تولیدات جاری با اختلال روبه‌رو می‌شود و حتی قابل شماره‌گذاری نخواهند بود.» او در ادامه تصریح کرد: «به‌ عنوان مثال، استاندارد انحراف از مسیر یا ترمز اضطراری برای خودروهای تجاری در خیابان‌های کشور قابل اجرا نیست.»

نعمت‌بخش با انتقاد از سازمان استاندارد افزود: «در شرایطی که صنعت خودرو برای تأمین ارز تولیدات جاری خود با استانداردهای فعلی دچار مشکل است، چرا هزینه اضافی را که نیازمند ارز بیشتری است، به این صنعت تحمیل می‌کنید؟»

انتقادات دبیر انجمن خودروسازان نسبت به سازمان استاندارد و متهم‌کردن این سازمان به افزایش قیمت خودرو، از نظر کاربران آگاه خنده‌دار به‌نظر خواهد رسید.

نصب تجهیزات ایمنی همچون ترمز کمکی، کنترل پایداری یا چراغ‌های روشنایی در روز به یک الزام در سراسر جهان تبدیل شده است.

استفاده از چراغ‌های روشنایی در روز صرفاً مربوط به هوای مه‌گرفته و ابری نیست، بلکه نصب دی‌لایت باعث می‌شود تا عابران پیاده توجه بیشتری به خودرو داشته باشند.

بسیاری از خودروهای عرضه‌شده در ایران از مبدأ کشور چین هستند.

این خودروها در چین با امکانات ایمنی متعدد عرضه می‌شوند، اما در بازار ایران برخی تجهیزات ایمنی آن‌ها حذف می‌شود؛ بنابراین به‌راحتی می‌توان تجهیزات ایمنی را به خودروهای جدید اضافه کرد.

پیش از این نیز قطعه‌سازان و خودروسازان در برابر افزودن کیسه‌های هوا، سیستم ترمز ضد قفل و توزیع نیروی ترمز که نصب آن‌ها یک دهه پیش اجباری شد، مقاومت کرده بودند.


بازنشر از : دیجیاتو

«احمد نعمت‌بخش»، دبیر انجمن خودروسازان ایران، به دریافت هزینه اضافی توسط خودروسازان از خریداران بابت نصب تجهیزات استاندارد اجباری واکنش نشان داد.

لاینر و چراغ خطی لاله زار

چراغ خطی و لاین نوری لاله زار ارائه چراغ خطی و لاینر برند های 4m فورام اکووات داتیس افراتاب شعاع الکتریک شعاع پارس توس بروکس شیله مازی نور و ستاره شمال در بازار لاله زار است . همچنین طراحی و نصب و اجرای لاین نوری و تعمیرات چراغ های خطی از دیگر خدمات این مجموعه است.

لاینر و چراغ خطی لاله زار - چراغ - چراغ خطی -