مهران محمدی امین

1401\10\17 20:03:23


فونیکس FX اکسلنت به تبریز رسید؛ رقیبی پرآپشن برای دیگنیتی پرایم

فونیکس اف ایکس در صورت تداوم عرضه می تواند حباب قیمتی کاذب دیگنیتی پرایم را در بازار خودرو خالی کند.

در حدود سه هفته پس از رونمایی رسمی از تیپ پایه (اکسلنت) فونیکس اف ایکس، شاهد عرضه رسمی و نمایش عمومی این خودرو در نمایشگاه خودرو تبریز هستیم، این کراس اوور کوپه استایل، رقیبی برای دیگنیتی پرایم محسوب می شود و به لطف مشابهت مشخصات فنی (موتور 1.5 لیتری توربو و گیربکس CVT) و مزیت امکانات کمک راننده، می تواند حباب قیمتی در بازار دیگنیتی پرایم پرطرفدار را به نوعی بشکند.

فونیکس اف ایکس

فونیکس اف ایکس در مدل پایه را باید به معنای کامل کلمه حد وسطی بین فونیکس تیگو 7 پرو و فونیکس تیگو 8 پرو قلمداد کرد، چرا که ساختار فنی این خودرو به 7 پرو شباهت دارد و از حیث امکانات رفاهی نیز با آپشن های ADAS نزدیک به تیگو8 و آریزو 6 مواجه هستیم که شامل کروز کنترل تطبیق پذیر، رادار نقطه کور و ترمز اضطراری خودکار نیز می شود.

فونیکس اف ایکس

این مشخصات در کنار طراحی ظاهری اسپرت و جوان پسند، رنگ آمیزی دو رنگ با تم قرمز و قیمت پایه 1.280 میلیون تومان (قیمت در اولین عرضه) باعث شده تا فونیکس اف ایکس به رقیبی جذاب برای دیگنیتی پرایم مبدل شود.

عضو دیگر این خانواده (اف ایکس پرمیویم) نیز با موتور 1.6 لیتری و گیربکس 7 سرعته دوبل کلاچ تر، عملکردی بسیار نزدیک به لاماری ایما را ارائه می دهد و می تواند به مصاف این خودرو خوشنام در بازار برود.

فونیکس اف ایکس

حال باید منتظر ماند و دید که سرنوشت اف ایکس در بازار چه خواهد شد اما آنچه از شواهد امر مشخص است، اینکه بازار خودرو کشش تعداد زیادی از خودروهای چینی تک دیفرانسیل را ندارد و در صورت عرضه زیاد، شانس کاهش حباب قیمتی برای خودروهایی نظیر دیگنیتی و لاماری وجود دارد.

فونیکس اف ایکس

این درحالیست که مدیران خودرو به عنوان شرکت عرضه کننده اف ایکس، مزیت بزرگ رقابتی خود را عرضه به صورت اقساطی می داند که امکان فروش در خارج از سیستم قرعه کشی و بورس کالا را برای این شرکت فراهم آورده است. از این رو در صورت خرید فونیکس اف ایکس با قیمت پایه، می توان حدس زد که از شمار متقاضیان خودروهایی مانند دیگنیتی کاسته شود و همین امر نیز در صورت ثبات نرخ ارز، می تواند به کاهش قیمت دیگنیتی پرایم در بازار منجر شود.

. .


بازنشر از : دیجیاتو