مهران محمدی امین

1401\08\23 22:20:12


معرفی محله‌های تهرانپارس و پاسداران تهران

معرفی محله‌های تهرانپارس و پاسداران تهران مجموعه: اخبار اقتصادی و بازرگانی تاریخ انتشار : دوشنبه, 23 آبان 1401 16:12 خرید آپارتمان در این مطلب قصد داریم دو محله از بهترین محلات در شرق و شمال شرق تهران برای خرید خانه را به شما معرفی کنیم. محله تهرانپارس و پاسداران، به دلیل امکانات خوب و دسترسی مناسب از بهترین مناطق تهران به‌شمار می‌آیند

معرفی محله‌های تهرانپارس و پاسداران تهران مجموعه: اخبار اقتصادی و بازرگانی تاریخ انتشار : دوشنبه, 23 آبان 1401 16:12 خرید آپارتمان   در این مطلب قصد داریم دو محله از بهترین محلات در شرق و شمال شرق تهران برای خرید خانه را به شما معرفی کنیم.

محله تهرانپارس و پاسداران، به دلیل امکانات خوب و دسترسی مناسب از بهترین مناطق تهران به‌شمار می‌آیند. چنانچه قصد خرید آپارتمان در تهرانپارس را دارید یا علاقه‌مند به سکونت و خرید آپارتمان در پاسداران هستید، برای آگاهی بیشتر از جزئیات این محله‌ها با ما همراه باشید.   محله تهرانپارس کجاست؟ تهرانپارس، یکی از بزرگ‌ترین محله‌های تهران که با توجه به تقسیم بندی‌های صورت گرفته، به دو بخش شرقی و غربی تقسیم شده است. هر کدام از این بخش‌ها از امکانات و دسترسی‌های خوبی برخوردارند.

بخشی از این محله، در منطقه 4 و بخش دیگر آن در منطقه 8 قرار دارد. تهرانپارس غربی نسبت به بخش شرقی آن دارای خانه‌های گران و مدرن‌تری می‌باشد. خرید آپارتمان در تهرانپارس می‌تواند تجربه زندگی آرام را برای شما به ارمغان آورد.

این محله از سمت غرب با بزرگراه شهید باقری، از شرق با بلوار شاهد یا پروین از شمال با بزرگراه شهید زین الدین و از جنوب با خیابان دماوند در ارتباط است.   تاریخچه محله تهرانپارس در سال‌های گذشته قبل از تقسیم اراضی و انجام خیابان کشی‌های مدرن، تهرانپارس را دو روستای مهدی‌آباد و مجید‌آباد تشکیل می‌داد. سرانجام در سال 1310 یکی از سرمایه‌داران زرتشتی با نام هرمز آرش، زمین‌های 36 میلیون متر مربعی تهرانپارس فعلی را از خانواده ابوالقاسم‌خان بختیاری خریداری کرده و با کمک فرانسوی‌ها به ساخت و آبادانی این محله پرداخت.   دسترسی به محله تهرانپارس موقعیت این محله در میان برخی از بزرگراه‌های اصلی شهر، باعث شده حمل و نقل و دسترسی ‌به این محله‌ با سرعت بیشتری انجام شود. از طرفی وجود سه ‌ایستگاه مترو شهید باقری، تهرانپارس و فرهنگسرا‌ در تهرانپارس رفت و آمد به این محله را تسهیل بخشیده‌ است.

در  این محله خطوط بی- آرتی و اتوبوس و تاکسی هم برای رفت و آمد اهالی وجود دارد. از مهم‌ترین خیایان‌های این محله می‌توان به خیابان شهید  شادالویی، شبستری، شفیعی مکرم و  شهید سلطانی اشاره کرد.   خرید آپارتمان در تهرانپارس   امکانات محله تهرانپارس قدمت محله تهرانپارس و محبوبیت‌ این محله در بین مردم و ساکنین آن، سبب شده که نگاه ویژه‌ای به امکانات ‌این محله وجود داشته باشه تا نیازها و توقعات ساکنین به راحتی رفع و رجوع شود. از جمله امکانات این محله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: ● باغ پرندگان ● پارک جنگلی ● پارک لویزان ● مراکز خرید متعدد ● مراکز مذهبی و مساجد ● بیمارستان‌ آرش ● بیمارستان فوق تخصصی تهرانپارس و مراکز درمانی شبانه روزی   قیمت آپارتمان در محله تهرانپارس قیمت خانه در قسمت شرقی و غربی این محله با توجه به موقعیت جغرافیایی و امکانات آن متفاوت است.

برای مثال شروع قیمت هر متر آپارتمان در تهرانپارس غربی حدود 40 میلیون تومان می‌باشد. اما همین متراژ واحد آپارتمان در تهرانپارس شرقی متفاوت است. چرا که قیمت هر متر آپارتمان در تهرانپارس شرقی از متری 32 میلیون تومان شروع می‌شود.   محله‌ پاسداران کجاست؟ پیش از انقلاب در شمال شرق تهران، خیابان طویلی به نام سلطنت‌آباد وجود داشت که امروزه با نام پاسداران شناخته شده است.  این محله مرز بین منطقه 3 و منطقه 4 شهرداری تهران است.

ابتدای خیابان پاسداران از خیابان شریعتی واقع در سه‌راه ضرابخانه شروع می‌شود و به میدان نیاوران که شمالی‌ترین بخش پاسداران است ختم می‌شود. با توجه به اینکه پاسداران جزو مناطق شمال شهر تهران به‌شمار می‌آید، انتظار می‌رود قیمت خانه در آن بالا باشد. اما به دلیل وسعت این محله قیمت خانه در نقاط مختلف متفاوت است و آپارتمان با هر رنج قیمتی در آن وجود دارد.   تاریخچه محله پاسداران نخستین ساکنین این منطقه بر اساس متون تاریخی، کشاورز بودند؛ اما به دلیل اینکه اکثر زمین‌های این منطقه بایر بوده و قابلیت کشت نداشتند، مجبور می‌شدند تا برای کشاورزی به محله‌ای با نام چال هرز در نزدیکی آنجا رفته و به کار مشغول شوند.

هنگامی که ناصر‌الدین‌شاه متوجه شد که این منطقه قابلیت کشاورزی ندارد، دستور داد در این منطقه، کارگاه ضرب سکه راه‌اندازی کنند. بعد از تاسیس این کارگاه اکثر مردم برای کار به این محل مراجعه می‌کردند.   اما به دلیل نبود وسایل حمل و نقل، رفت و آمد به این منطقه زمان‌بر بود. در نتیجه ناصرالدین شاه تصمیم گرفت مکانی برای سکونت کارگرانی که برای کار به این محله می‌آمدند بسازد.

سرانجام بعد از انقلاب اولین پایگاه سپاه پاسداران در سلطنت‌آباد ساخته شد و به دلیل سکونت افسران ارتش جمهوری اسلامی این محله به خیابان پاسداران تغییر نام یافت.   دسترسی به محله پاسداران محله پاسداران به دلیل موقعیت جغرافیایی از دسترسی خوبی برخوردار است. مهم‌ترین خیابان‌های این محله عبارتند از: نگارستان، بوستان، اختیاریه، هروی، فرخی یزدی، گل نبی، ضرابخانه، حصار بوعلی، شهرک شهید چمران، کلاهدوز. برای رفتن به این محله می‌توانید از بزرگراه همت، اتوبان‌های صدر و زین الدین استفاده کنید.

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به این محله، ایستگاه مترو شهید زین الدین؛ مترو هروی؛ مترو نوبنیاد در خط ۳ مترو و ایستگاه دکتر شریعتی و مترو قلهک در خط 1 مترو تهران می‌باشد. علاوه بر آن می‌توانید از ایستگاه‌های تاکسی و اتوبوس متعددی که در این محله قرار دارند استفاده کنید.   خرید آپارتمان در پاسداران   امکانات محله پاسداران امکانات رفاهی و تفریحی در محله پاسداران از شرایط بسیار مناسبی برخوردارند. به‌گونه‌ای که تمام مسیر خیابان پاسداران را مراکز تجاری و پاساژهای خرید متنوع پوشش می‌دهد.

از دیگر امکانات این محله عبارتند از: ● اماکن دولتی مهمی جون سفارتخانه‌‌ها و چاپخانه بانک مرکزی ● بیمارستان هدایت ● بیمارستان فوق تخصصی گلستان ● بیمارستان چمران ● مرکز بهداشتی لبافی‌نژاد ● مراکز مذهبی و مساجد ● مدارس متعدد ● اماکن تاریخی مانند کاخ سلطنت‌آباد   قیمت آپارتمان در پاسداران موقعیت جغرافیایی پاسداران در شمال شرق تهران و دسترسی آسان و سریع به امکانات رفاهی، موجب افزایش قیمت در این منطقه شده است. به عبارت دیگر پاسداران جزو مناطق مرفه و گران قیمت به حساب می‌آید. از سوی دیگر، اکثر خانه‌ها در این محله با متراژ بالای ۱۰۰ متر ساخته شده‌اند که این مسئله نیز موجب افزایش قیمت خانه‌ها در این محله می‌شود.

در حال حاضر قیمت هر متر آپارتمان در پاسداران از متری 100 میلیون تومان شروع می‌شود.   . .


بازنشر از : بیتوته