1402\10\12 01:59:22
آمریکا سودآورترین بازار برای غولهای صنعت فناوری است
زومیت/ برای غولهای آمریکایی صنعت فناوری، رشد در خارج از کشور به معنی کاهش میانگین درآمد است. غولهای بزرگ فناوری ایالات متحده مانند متا و تسلا و اپل با مشکل مهمی روبهرو هستند: درحالیکه محصولاتشان در سراسر جهان روزبهروز کاربرهای بیشتری به خود جذب میکنند، رشد خارجی درمقایسهبا رشد داخلی درآمد کمتری برای آنها به همراه دارد.

# لاله زار - # لالهزار - # برق ساختمان
زومیت/ برای غولهای آمریکایی صنعت فناوری، رشد در خارج از کشور به معنی کاهش میانگین درآمد است. غولهای بزرگ فناوری ایالات متحده مانند متا و تسلا و اپل با مشکل مهمی روبهرو هستند: درحالیکه محصولاتشان در سراسر جهان روزبهروز کاربرهای بیشتری به خود جذب میکنند، رشد خارجی درمقایسهبا رشد داخلی درآمد کمتری برای آنها به همراه دارد.بهنوشتهی فایننشال تایمز، مصرفکنندگان آمریکایی برای این سردمداران فناوریهای نوین حکم معدن طلا را دارند.
ازآنجاکه مردم بزرگترین اقتصاد جهان در رأس هرم بیشترین سرانهی تولید ناخالص داخلی یا GDP ایستادهاند، میتوانند درمقایسهبا سایر بازارها، درآمد بیشتری به جیب این شرکتها روانه کنند. بازار شرکت متا، صاحب شبکههای اجتماعی اینستاگرام و فیسبوک و واتساپ را در نظر بگیرید. این غول شبکههای اجتماعی روزبهروز به گسترش کاربران خود ادامه میدهد. در واقع، با رشدی ۷ درصدی درمقایسهبا سال گذشته، حدود ۳٫۹۶ میلیارد نفر حداقل یک بار در ماه به یکی از برنامههای متا وارد میشوند.متا بیشتر رشد در تعداد کاربرانش را مدیون کشورهایی چون اندونزی است.
مشکل این است که اعضای جدید بهاندازهی همتایان آمریکایی خود در درآمدهای تبلیغاتی مشارکت نمیکنند. در سهماههی گذشته، هر کدام از کاربران در آسیا و اقیانوسیه برای شرکت مارک زاکربرگ ۵٫۱۲ دلار درآمد داشتهاند. این مقدار برای کاربران ایالات متحده و کانادا، ۵۶٫۱۱ دلار بود.با اینکه درآمد هر دو منطقهی ذکرشده درمقایسهبا سهماههی مشابه سال ۲۰۱۸ تقریباً دو برابر شده است، گسترش نابرابر کاربران کاهش کلی درآمد بهازای هر عضو را بههمراه داشته است.داستان برای تسلا هم از همین قرار است؛ چراکه درحالحاضر، بیش از نیمی از فروش این خودرو ساز در خارج از ایالات متحده و بهویژه چین انجام میشود؛ جایی که این شرکت مجبور شده است تا برای رقابت با رقبای محلی، قیمتها را کاهش دهد و درنتیجه، میانگین درآمدش بهازای فروش هر خودرو را کمتر کند.سال ۲۰۲۲، هر خودرو فروختهشده بهطور متوسط بیش از ۵۱ هزار دلار به ثروت تسلا اضافه کرده بود.
این رقم در سال ۲۰۲۳ به ۴۴ هزار دلار رسید؛ زیرا این بازیگر بزرگ عرصهی خودروهای الکتریکی، ۱٫۳ میلیون خودرو را با قیمت کلی ۵۸ میلیارد دلار فروخته است.باتوجهبه اهمیت چین، رهبران بزرگ فناوری چون ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و تیم کوک، مدیرعامل اپل و پَت گلسینگر، مدیرعامل اینتل، در سال ۲۰۲۳ از این کشور بازدید کردند. در سهماههی گذشته، چین برای اپل ۲۱ میلیارد دلار درآمد داشته است که تقریباً یکچهارم درآمد کلی سازندهی آیفون را تشکیل میدهد. انویدیا نیز بیش از ۲۰ درصد درآمدش را مدیون چین است.شرکتهای بزرگ فناوری دربارهی افزایش رشد جهانی و حفظ حاشیهی سود، بر سر دوراهی هستند.
گسترش خارج از کشور کاربران کلی را افزایش میدهد؛ اما درعوض درآمد بهازای هر کاربر درمقایسهبا بازار داخلی کاهش مییابد. شرکتها باید برای جلب رضایت سرمایهگذاران، بدون قربانیکردن سود خود گسترش جهانی را با افزایش درآمد در داخل متعادل کنند.. .
بازنشر از : آخرین خبر