1401\06\08 11:17:44
اقدام استرالیا برای مقابله با کودک آزاری مجازی. تهدید شرکتهای فناوری
یک رگولاتور استرالیایی با ارسال برگه های حقوقی به متا پلتفرمز، اپل و مایکروسافت از آنها خواسته تا استراتژی های خود برای مقابله با محتوای کودک آزاری را در پلتفرم شان به اشتراک بگذارند.
# کودک - # بچه - # فروش اینترنتی لباس بچه
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی میل، شرکتهای مذکور در صورت عدم پیروی از دستور جریمه میشوند.
این نامه توسط جولی اینمن گرنت یکی اعضای کمیسیون e-Safty استرالیا( آژانسی برای محافظت از کاربران اینترنت) ارسال شده است. او اعلام کرد با اتکا به قانونی اقدام به ارسال برگههای حقوقی کرده که از ژانویه سال جاری میلادی اجرایی شده و شرکتهای فناوری را ملزم به افشای فرایندهای ردیابی و حذف محتوای مخرب در ۲۸ روز میکند. چنانچه شرکتهای فناوری به این درخواست پاسخی ندهند هر یک از آنها به ازای هر روز تا سقف ۳۸۳ هزار دلار جریمه میشوند.
این تهدید نشان دهنده موضع محکم استرالیا برای قانونمندسازی شرکتهای بزرگ فناوری از سال ۲۰۲۱ میلاد است. قوانین ثبت شده شرکتهای مذکور را مجبور میکنند در ازای انتشار محتوای رسانههای خبری به آنها حق الزحمه ای پرداخت کنند و همچنین قوانینی در این کشور ثبت شده که آنها را مجبور میکند اطلاعات حسابهای کاربری ناشناسی را فاش کنند که محتوای افترا آمیز پخش میکنند. گرنت در این باره میگوید: این فعالیتها دیگر محدود به وب تاریک نیست بلکه در پلتفرمهای بزرگ که کودکان هر روز آنها را مشاهده میکنند نیز وجود دارد.
در حالیکه تعداد زیادی از شرکتها به سمت سرویسهای پیام رسان رمزگذاری شده و پخش زنده محتوا حرکت میکنند، بیم آن وجود دارد که محتوای مخرب بدون کنترل در این پلتفرمها منتشر شود. این عضو کمیسیون e-Safty آمار تهیه شده توسط مرکز ملی کودکان گمشده و مورد سواستفاده قرار گرفته آمریکا را نیز اعلام کرد. سازمان مذکور در سال جاری میلادی ۲۹.۱ میلیون گزارش درباره محتوای کودک آزاری در پلتفرمهای اینترنتی دریافت کرده که از این تعداد ۱۶۰ مورد به اپل و۲۲ میلیون مورد به فیس بوک تعلق داشتند.
این درحالی است که شرکتهای اینترنتی در سراسر جهان تحت فشار هستند تا راهی برای رصد پیامهای رمزگذاری شده و ردیابی محتوای کودک آزاری در سرویسهای پخش محتوا بدون به خطر افتادن حریم خصوصی افراد بیابند.. .
بازنشر از : مهر