مهران محمدی امین

1401\12\09 20:15:11


بازی Final Fantasy 16 یک اثر جهان باز یا خطی نخواهد بود

گیم فا/ شرکت اسکوئر انیکس (Square Enix) در یک بیانیه‌ی مطبوعاتی مربوط به پیش‌نمایش بازی Final Fantasy 16 تایید کرد که این عنوان، یک اثر جهان باز یا خطی نخواهد بود. به تازگی سازندگان بازی موردانتظار Final Fantasy 16 در یک رویداد مربوط به پیش‌نمایش این بازی حضور یافتند و توضیحاتی پیرامون طراحی جهان و محیط‌های مختلف آن را با هواداران به اشتراک گذاشتند.

گیم فا/ شرکت اسکوئر انیکس (Square Enix) در یک بیانیه‌ی مطبوعاتی مربوط به پیش‌نمایش بازی Final Fantasy 16 تایید کرد که این عنوان، یک اثر جهان باز یا خطی نخواهد بود.به تازگی سازندگان بازی موردانتظار Final Fantasy 16 در یک رویداد مربوط به پیش‌نمایش این بازی حضور یافتند و توضیحاتی پیرامون طراحی جهان و محیط‌های مختلف آن را با هواداران به اشتراک گذاشتند.

در جریان این رویداد نائوکی یوشیدا (Naoki Yoshida)، تهیه‌کننده بازی Final Fantasy 16، خاطرنشان کرد:در مصاحبه‌های گذشته گفته بودم که بازی Final Fantasy 16 یک اثر جهان باز نیست. اما این دقیقا به چه معنا است؟ یعنی رویکرد این بازی خطی خواهد بود؟ باز هم پاسخ منفی است. به منظور اینکه بتوانیم محیط‌های متنوعی را در بهترین کیفیت ممکن برای بازیکنان توسعه دهیم و در نهایت تجربه بازی را بهبود بخشیم، چندین منطقه‌ که می‌خواستیم روی آن‌ها تمرکز کنیم را انتخاب کردیم و آن‌ها را با جزئیات زیاد ساختیم.یوشیدا در ادامه گفت که با وجود جهان باز نبودن بازی Final Fantasy 16، دنیای آن بسیار گسترده خواهد بود و جزئیات بسیار دقیقی در مناطق مختلف آن گنجانده شده است.

این مناطق شامل شهرهای بزرگ و پرجمعیت، غارها و سیاه‌چال‌های باشکوه و مناطق عظیم دیگری هستند که توسعه‌دهندگان برای ماجراجویی بازیکنان در نظر گرفته‌اند و هر کدام را با طراحی و کیفیت بصری منحصر به فردی در بازی قرار داده‌اند.نائوکی یوشیدا در ادامه توضیح داد:ما می‌خواستیم از قدرت کنسول پلی‌ استیشن ۵ برای خلق دنیایی با جزئیات گسترده استفاده کنیم که فقط در قالب یک بازی ویدیویی امکان‌پذیر باشد.تهیه‌کننده‌ی Final Fantasy 16 در ادامه افزود که تمرکز روی کیفیت بصری، یکی از چهار ستون اصلی برنامه‌ریزی سازندگان بازی بوده است و سه ستون دیگر شامل داستان، شخصیت‌پردازی و گیم‌پلی مبارزات می‌شود. به نظر می‌رسد شرکت اسکوئر نیکس توانسته است با رویکرد ساخت جهان بازی Final Fantasy 16 که شامل بخش‌های خطی و سندباکس می‌شود، تمرکز بیشتری روی طراحی محیط‌ها و قرار دادن جزئیات گوناگون در آن‌ها داشته باشد.. .


بازنشر از : آخرین خبر