.
بازنشر از : digimag
1403\01\02 17:06:11
طبق گزارش بلومبرگ و به گفته افرادی که با برنامههای سونی آشنا هستند، ظاهراً شرکت سونی تولید هدست واقعیت مجازی پلیاستیشن ویآر ۲ خود را تا زمانی که تعداد دستگاههای فروختهنشده به فروش نرسند، متوقف کرده است، و این بر شک و تردیدها در مورد جذابیت گجتهای واقعیت مجازی افزوده است
طبق گزارش بلومبرگ و به گفته افرادی که با برنامههای سونی آشنا هستند، ظاهراً شرکت سونی تولید هدست واقعیت مجازی پلیاستیشن ویآر ۲ خود را تا زمانی که تعداد دستگاههای فروختهنشده به فروش نرسند، متوقف کرده است، و این بر شک و تردیدها در مورد جذابیت گجتهای واقعیت مجازی افزوده است.
طبق گفته فردی که در خواست کرده نام او فاش نشود، فروش دستگاه واقعیت مجازی ۵۵۰ دلاری پلیاستیشن ویآر ۲ از زمان عرضه برای پلیاستیشن ۵ به تدریج کاهش یافته است و موجودی فروش نرفته این دستگاه در حال افزایش است.
به گفته این منبع، سونی بیش از ۲ میلیون دستگاه از این محصول را تولید کرده است که در فوریه سال گذشته عرضه شد.
طبق گزارش IDC که تحویل خردهفروشان را به جای مصرفکنندگان دنبال میکند، محمولههای پلیاستیشن ویآر ۲ از زمان عرضه هر سهماهه کاهش یافته است. به گفته مردم، مازاد دستگاههای مونتاژ شده در سراسر زنجیره تأمین سونی وجود دارد. با این حال، فرانسیسکو جرونیمو از IDC احتمال بهبود فروش دسته محصول هدست واقعیت مجازی در سالهای آینده به خاطر ورود اپل به این بازار است.
او گفت: «ما پیشبینی میکنیم که بازار واقعیت مجازی بین سالهای ۲۰۲۳ و ۲۰۲۸ به طور متوسط ۳۱.۵ درصد در سال رشد کند.»
در کنار شرکت متا، سونی هم یکی دیگر از شرکتهایی است که روی بازار هدستهای واقعیت مجازی تمرکز کرده است اما هر دو شرکت برای جذب محتوای کافی و سرگرمکننده که بتواند پلتفرمهایشان را جذاب نشان دهد، در تقلا هستند. مشکلی مشابه هدست بسیار گرانتر ویژن پرو شرکت اپل را در بر میگیرد، زیرا این هدست بدون برنامههای اختصاصی از پلتفرمهای سرگرمی کلیدی مثل نتفلیکس و یوتیوب عرضه شده است.
سونی تاکنون واکنشی به این گزارش نشان نداده است. پلیاستیشن در ماه گذشته اعلام کرد که استودیو پلیاستیشن لندن خود را که بر روی ساخت بازیهای واقعیت مجازی متمرکز بود، تعطیل میکند.
این حرکت بخشی از مجموعه گستردهتری از اخراجها بود که استودیوهای داخلی مانند گریلا گیمز را نیز تحت تأثیر قرار داد، استودیویی که روی ایجاد یک بازی انحصاری پلیاستیشن ویآر ۲ در سری محبوب هورایزن یعنی بازی Horizon Call of the Mountain کار کرده بود.
ییجی ژای (Yijia Zhai)، تحلیلگر Macquarie دربارهی این موضوع میگوید: «قیمت بالای سختافزار واقعیت مجازی بهعنوان مانع اصلی برای گسترش فروش آن عمل میکند. در حال حاضر، بازیهای محدودی وجود دارند که از دستگاههای واقعیت مجازی پشتیبانی میکنند و همین امر باعث عدم انگیزه بازیکنان برای خرید سختافزار واقعیت مجازی میشود. این محتوای محدود نیز دلیلی دارد – هزینه توسعه بازیهای واقعیت مجازی به طور قابلتوجهی بالاتر از عناوین معمولی است.
سونی همچنان در حال کار بر روی گسترش دامنه مواد موجود در هدست است و در ماه فوریه اعلام کرد که در حال آزمایش توانایی بازیکنان پلیاستیشن ویآر ۲ برای استفاده از این هدست در کامپیوترهای شخصی است.
منبع: Bloomberg